جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

ایده چگونه یک کتاب تریلر بنویسیم که واقعاً هیجان انگیز باشد؟

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته سالن ایده توسط شاهدخت با نام چگونه یک کتاب تریلر بنویسیم که واقعاً هیجان انگیز باشد؟ ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 815 بازدید, 28 پاسخ و 1 بار واکنش داشته است
نام دسته سالن ایده
نام موضوع چگونه یک کتاب تریلر بنویسیم که واقعاً هیجان انگیز باشد؟
نویسنده موضوع شاهدخت
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط شاهدخت
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
^Yalda.Sh^
ارشد بازنشسته
ناظر کیفی کتاب
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
12,806
40,325
مدال‌ها
25
وضعیت موجود
در ابتدای داستان باید زندگی عادی شخصیت اصلی داستان را به تصویر بکشید. این بخش از قصه به حادثه محرک (Inciting Incident) نیز معروف است و لحظه‌ای است که داستان واقعی شروع می‌شود. معمولاً در یک رمان تریلر در این مرحله یک جسد کشف می‌شود؛ اگر چه این یک الزام نیست.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: Raaz67
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
^Yalda.Sh^
ارشد بازنشسته
ناظر کیفی کتاب
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
12,806
40,325
مدال‌ها
25
وجود نشانه هایی از خطر
در طول یا بعد از بروز حادثه محرک، باید نشانه‌هایی از خطر مشاهده شود؛ این لزوماً به معنی بروز یک حمله کامل نیست اما نشان می‌دهد که قهرمان داستان در این دنیای جدید دیگر امنیت ندارد. به عنوان مثال ممکن است نشانه‌هایی از ظاهر شدن مجدد قاتل مشاهده شود یا یادداشتی تهدید آمیز برای قهرمان داستان ارسال گردد که همه اینها بیانگر در کمین بودن خطر در گوشه‌ای است.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: Raaz67
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
^Yalda.Sh^
ارشد بازنشسته
ناظر کیفی کتاب
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
12,806
40,325
مدال‌ها
25
ظهور شخصیت مقتدر
اگر داستان شما قهرمانی داشته باشد که قصد دارد یک جنایت را حل کند؛ معمولاً در این نقطه از طرح داستان باید شخصیت مقتدر وی مطرح گردد. در این مرحله ممکن است مثلاً با ظهور یک پلیس برای بازجویی به داستان جذابیت خاصی داده شود. هر چند وجود این نقطه از طرح قصه ضروری نیست؛ اما معمولاً جزئی از کتاب های تریلر است.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: Raaz67
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
^Yalda.Sh^
ارشد بازنشسته
ناظر کیفی کتاب
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
12,806
40,325
مدال‌ها
25
انگیزه تحقیق و بررسی
در این زمان قهرمان داستان شما به طور کامل متعهد می‌شود که یا جنایت را حل کند و یا به رویدادی که در طول حادثه محرک رخ داده است بپردازد؛ این جایی است که پرده دوم داستان شروع می‌شود. اگر قهرمان داستان شما یک دستیار دارد و یا دارای علایق عشقی است؛ بایستی به این موارد در این بخش اشاره شود.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: Raaz67
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
^Yalda.Sh^
ارشد بازنشسته
ناظر کیفی کتاب
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
12,806
40,325
مدال‌ها
25
اولین نقطه تحقیقات
در اینجا قهرمان داستان و دستیار او شروع به تحقیق می‌کنند. معمولاً این مرحله با واضح‌ترین خط تحقیقی آغاز می‌گردد که به یک نکته انحرافی ختم می‌شود.



مراحل بعدی تحقیق
سپس داستان به یک خط سیر تحقیق دیگر می‌رسد و به همین ترتیب قصه کتاب تریلر جلو می‌رود. اکثر این خطوط سیر تحقیقاتی، گزینه‌های انحرافی هستند؛ اما هر کدام تلویحاً بخشی از پاسخ جواب را با خود دارند و آن چیزی نیست جز اینکه چه کسی قربانی را کشته است.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: Raaz67
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
^Yalda.Sh^
ارشد بازنشسته
ناظر کیفی کتاب
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
12,806
40,325
مدال‌ها
25
بحران اواسط داستان
شخصیت‌ها معمولاً تا اواسط داستان به تحقیقات خود ادامه می‌دهند و در اینجا یک پیچ بزرگ شکل می‌گیرد. به عنوان مثال شاید جسد دیگری یافت گردد یا ممکن است در حین تحقیق به قهرمان داستان تیراندازی شود و یا شاید قهرمان داستان دستگیر شود. در اینجا هر اتفاقی که رخ می‌دهد باید آنقدر بزرگ باشد که خواننده را تشویق کند به سرعت ادامه داستان را بخواند.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: Raaz67
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
^Yalda.Sh^
ارشد بازنشسته
ناظر کیفی کتاب
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
12,806
40,325
مدال‌ها
25
افت و خیز تحقیقات
مشابه مراحل تحقیقاتی قبلی، قهرمان داستان و دستیار او سعی می‌کنند قبل از تمام شدن زمان، معما را حل کنند. آنها در این مرحله سخت تلاش می‌کنند تا معما را حل کنند؛ اما تا پایان داستان چیزی به خواننده بروز نمی‌دهند.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: Raaz67
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
^Yalda.Sh^
ارشد بازنشسته
ناظر کیفی کتاب
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
12,806
40,325
مدال‌ها
25
آغاز پرده سوم داستان
در شروع پرده سوم داستان معمولاً نشانه‌هایی بزرگتر از خطر مشاهده می‌شود. به احتمال زیاد اکنون قهرمان شما مسیر اشتباهی را در پیش گرفته و زمان آن رسیده تا نتیجه اقداماتش را مشاهده کند.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: Raaz67
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
^Yalda.Sh^
ارشد بازنشسته
ناظر کیفی کتاب
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
12,806
40,325
مدال‌ها
25
تنهایی قهرمان
اینجا جایی است که قهرمان داستان دستیارانش را از خود دور می‌کند و در خلوت به فکر فرو می‌رود. در اینجا او به نقطه ضعف‌هایش پی می‌برد و به احتمال زیاد به مهارت‌های خود شک می‌کند، و به این نتیجه می‌رسد که هدف خود را از دست داده است. هر چه که باشد وی در این مرحله بسیار آسیب پذیر است؛ همین باعث می‌شود که او به هدف اصلی برای شرور داستان تبدیل گردد.
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
^Yalda.Sh^
ارشد بازنشسته
ناظر کیفی کتاب
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
12,806
40,325
مدال‌ها
25
لحظه کشف
این زمانی است که قهرمان در عین حالیکه در ضعیف‌ترین موضع خود توسط شرور داستان فریب خورده است، به حقیقت پی می‌برد و قاتل را شناسایی می‌کند. این همان مرحله‌ای است که شرور داستان خطرناک‌تر از همیشه ظاهر می‌شود و احتمالاً در تنهایی شخصیت اصلی قصه را گیر می‌اندازد. حال قهرمان داستان باید هر آنچه که در چنته دارد را رو کند تا از این وضعیت جان سالم به در ببرد.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: Raaz67
بالا پایین