جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

روانشناسی اختلال‌های مربوط به رشد

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته روانشناسی توسط OVERDOS با نام اختلال‌های مربوط به رشد ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 488 بازدید, 10 پاسخ و 0 بار واکنش داشته است
نام دسته روانشناسی
نام موضوع اختلال‌های مربوط به رشد
نویسنده موضوع OVERDOS
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط OVERDOS
موضوع نویسنده

OVERDOS

سطح
6
 
سرپرست فرهنگ و هنر
پرسنل مدیریت
سرپرست فرهنگ و هنر
ارشد بازنشسته
کاربر ممتاز
Jan
6,423
11,237
مدال‌ها
11
روانشناسی
 
موضوع نویسنده

OVERDOS

سطح
6
 
سرپرست فرهنگ و هنر
پرسنل مدیریت
سرپرست فرهنگ و هنر
ارشد بازنشسته
کاربر ممتاز
Jan
6,423
11,237
مدال‌ها
11
اختلال‌های مربوط به رشد، یکی از مباحث مطرح در آسیب‌شناسی روانی در علم روانشناسی بوده که یکی از مشکلات دوران کودکی می‌باشد. ویژگی اصلی اختلال‌های مربوط به رشد، اختلال عمده در فراگیری مهارت‌های شناختی، کلامی، حرکتی یا اجتماعی است. اختلال‌های مربوط به رشد، مزمن هستند و علایمی از اختلال به صورت پایدار تا بزرگسالی ادامه می‌یابند. در این مقاله به بررسی اختلال‌های مربوط به رشد و بیان انواع و ویژگی‌های انواع آن بیان می‌شود.
 
موضوع نویسنده

OVERDOS

سطح
6
 
سرپرست فرهنگ و هنر
پرسنل مدیریت
سرپرست فرهنگ و هنر
ارشد بازنشسته
کاربر ممتاز
Jan
6,423
11,237
مدال‌ها
11
مشکلات کودکان به چند گروه تقسیم می‌شوند. اختلال‌های مربوط به رشد یکی از انواع مشکلات کودکان است. ویژگی اصلی اختلال‌های مربوط به رشد، اختلال عمده در فراگیری مهارت‌های شناختی، کلامی، حرکتی یا اجتماعی است. اختلال‌های مربوط به رشد، مزمن هستند و علایمی از اختلال به صورت پایدار تا بزرگسالی ادامه می‌یابند. با این وجود، در بسیاری از موارد خفیف، سازگاری یا بهبودی کامل ممکن است روی دهد. عقب‌ماندگی ذهنی، اختلالات یادگیری و اختلال رشد فراگیر از انواع اختلالات مربوط به رشد هستند.
 
موضوع نویسنده

OVERDOS

سطح
6
 
سرپرست فرهنگ و هنر
پرسنل مدیریت
سرپرست فرهنگ و هنر
ارشد بازنشسته
کاربر ممتاز
Jan
6,423
11,237
مدال‌ها
11
افراد مبتلا به عقب‌ماندگی ذهنی، اغلب دارای کارکرد هوش عمومی، زیر حد میانگین هستند و همزمان کمبودهایی در رفتار سازشی آنها وجود دارد. رفتار سازشی، یکسری مهارت‌های مراقبت از خود است. افراد عقب‌مانده ذهنی، گاهی اوقات قادر به مراقبت از خود یا زندگی مستقل نیستند. هیچ آزمونی به تنهایی عقب‌ماندگی ذهنی را مشخص نمی‌کند. نمره آزمون‌های متفاوت و ملاک‌های چندگانه با هم برای قضاوت لازم هستند. ملاک‌های تشخیص عقب‌ماندگی ذهنی به این شرح است: فردی با عملکرد ذهنی متوسط که نمره وی در آزمون بهره هوشی ۷۰ یا زیر ۷۰ بوده، کمبود و نقص‌هایی در حوزه‌های ارتباط، مهارت‌های شخصی، مهارت‌های تحصیلی، زندگی، کار، ایمنی و... داشته باشد. شروع این مشخصه‌ها باید قبل از ۱۸ سالگی باشد.
[۱]
 
موضوع نویسنده

OVERDOS

سطح
6
 
سرپرست فرهنگ و هنر
پرسنل مدیریت
سرپرست فرهنگ و هنر
ارشد بازنشسته
کاربر ممتاز
Jan
6,423
11,237
مدال‌ها
11
عقب‌ماندگی ذهنی شامل چهار سطح است: عقب‌ماندگی ذهنی خفیف، عقب‌ماندگی ذهنی متوسط، عقب‌ماندگی ذهنی شدید و عقب‌ماندگی ذهنی عمیق.
 
موضوع نویسنده

OVERDOS

سطح
6
 
سرپرست فرهنگ و هنر
پرسنل مدیریت
سرپرست فرهنگ و هنر
ارشد بازنشسته
کاربر ممتاز
Jan
6,423
11,237
مدال‌ها
11
بزرگترین گروه کودکان عقب‌مانده، نزدیک به ۸۵ درصد آنها، در گروه عقب‌مانده ذهنی خفیف جای می‌گیرند. این کودکان مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی را مثل همه کودکان دیگر و در زمان‌های کاملا یکسان پرورش می‌دهند.
آنها بدون کمک تا کلاس ششم پیش می‌روند و اگر به آنها کمک شود از این سطح هم فراتر می‌روند. این افراد با کمک برنامه‌های آموزشی ویژه قادر به فراگیری مهارت‌های شغلی خواهند بود و می‌توانند به خوبی در مشاغل ساده کار کنند.
 
موضوع نویسنده

OVERDOS

سطح
6
 
سرپرست فرهنگ و هنر
پرسنل مدیریت
سرپرست فرهنگ و هنر
ارشد بازنشسته
کاربر ممتاز
Jan
6,423
11,237
مدال‌ها
11
در عقب‌ماندگی متوسط، کودکان با گذراندن دوره پیش‌دبستانی صحبت کردن و برقراری ارتباط را فرا می‌گیرند اما برخلاف کودکان دیگر، در یادگیری آداب و رسوم اجتماعی مشکل دارند. از نظر تحصیلی بعید است که از کلاس دوم بالاتر بروند. آنها قادرند رفت و آمد تنهایی در مکان‌های آشنا را یاد بگیرند و در مشاغل ساده محافظت‌شده فعالیت کنند.
 
موضوع نویسنده

OVERDOS

سطح
6
 
سرپرست فرهنگ و هنر
پرسنل مدیریت
سرپرست فرهنگ و هنر
ارشد بازنشسته
کاربر ممتاز
Jan
6,423
11,237
مدال‌ها
11
در سطح سوم عقب‌ماندگی ذهنی، افراد قبل از ۵ سالگی شواهد قابل ملاحظه‌ای از رشد حرکتی ضعیف را آشکار می‌سازند، گفتار ارتباطی کمی را یاد گرفته و یا اصلا یاد نمی‌گیرند. افراد دارای عقب‌ماندگی ذهنی شدید، نمی‌توانند از آموزش شغلی بهره‌مند شوند، اما شاید در بزرگسالی تحت نظارت خاص بتوانند تکالیف شغلی ساده را انجام دهند.
 
موضوع نویسنده

OVERDOS

سطح
6
 
سرپرست فرهنگ و هنر
پرسنل مدیریت
سرپرست فرهنگ و هنر
ارشد بازنشسته
کاربر ممتاز
Jan
6,423
11,237
مدال‌ها
11
در عقب‌ماندگی ذهنی عمیق، کودکان در طول سال‌های پیش‌دبستانی غیر از ساده‌ترین تکالیف حرکتی نمی‌توانند بر هیج تکلیف دیگری تسلط یابند. شاید در طول تحصیل، مهارت‌های حرکتی آنها تا‌ اندازه‌ای رشد کند. نقص عضو شدید، مشکلات دستگاه عصبی مرکزی و رشد عقب‌مانده در این کودکان متداول است.
[۲]
 
موضوع نویسنده

OVERDOS

سطح
6
 
سرپرست فرهنگ و هنر
پرسنل مدیریت
سرپرست فرهنگ و هنر
ارشد بازنشسته
کاربر ممتاز
Jan
6,423
11,237
مدال‌ها
11
عقب‌ماندگی ذهنی یک نشانه است نه بیماری خاص و علت‌های چندگانه‌ای برای آن وجود دارد. چند نمونه از علل عقب‌ماندگی ذهنی، شامل این موارد هستند: عفونت‌ها و مسمومیت‌ها، آسیب جسمانی که به مغز صدمه وارد کرده باشد، بیماری مغزی فاحش، اختلال‌های کروموزومی مثل سندرم داون، اختلال‌های بارداری
 
بالا پایین