جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

روانشناسی اجتماعی 10 اشتباه رایج در برقراری ارتباط

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته روانشناسی توسط Adhava با نام 10 اشتباه رایج در برقراری ارتباط ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 253 بازدید, 17 پاسخ و 1 بار واکنش داشته است
نام دسته روانشناسی
نام موضوع 10 اشتباه رایج در برقراری ارتباط
نویسنده موضوع Adhava
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط Adhava
موضوع نویسنده

Adhava

سطح
0
 
کاربر محروم شده
کاربر محروم شده
Jul
302
2,914
مدال‌ها
2
سپس نوشته‌ای را که آماده کرده‌اید چند بار بخوانید تا اشتباهات را اصلاح کنید و ببینید آیا با سطح دانش و اطلاعاتِ مخاطب‌تان هماهنگی دارد یا نه. اگر قرار است مطلبی را به صورت شفاهی ارائه دهید یا در سخنرانی شرکت کنید، حتما چندین بار تمرین کنید تا بتوانید به صورت سلیس و تأثیرگذار حرف‌هایتان را بیان کنید.
 
موضوع نویسنده

Adhava

سطح
0
 
کاربر محروم شده
کاربر محروم شده
Jul
302
2,914
مدال‌ها
2

اشتباه ۷: استفاده از رویکرد «پیچیدن یک نسخه برای همه» در برقراری ارتباط​

اگر شما از رویکرد «پیچیدن یک نسخه برای همه» استفاده کنید، این احتمال وجود دارد که تفاوت‌های فردیِ افراد، نیازها و انتظارات‌شان را نادیده بگیرید. در حقیقت، شما باید تا آنجا که ممکن است در برقراری ارتباط این تفاوت‌ها را در نظر بگیرید.

اگر قرار است ارائه‌ای را آماده کنید، حتما سعی کنید تفاوت‌ در سبک‌های آموزشیِ افراد را در نظر بگیرید. این یعنی، همه‌ی افراد، چه آنهایی که با گوش دادن یاد می‌گیرند و چه افرادی که برای یادگیریِ بهتر نیاز به خواندن یک مطلب دارند، به یک اندازه از ارائه‌ی شما سود ببرند.
 
موضوع نویسنده

Adhava

سطح
0
 
کاربر محروم شده
کاربر محروم شده
Jul
302
2,914
مدال‌ها
2

اشتباه ۸: نداشتن ذهن باز، در برخورد با افراد جدید​

محیط‌های کارِ امروزی از افرادی با فرهنگ‌ها، مذاهب، توانایی‌ها و دیدگاه‌های متفاوت تشکیل شده‌اند. این تفاوت‌ها باعث می‌شوند که تنوع عظیمی از تجارب و عقاید به وجود بیاید که به نوبه‌ی خود می‌تواند زندگی ما را غنی‌تر کند.
 
موضوع نویسنده

Adhava

سطح
0
 
کاربر محروم شده
کاربر محروم شده
Jul
302
2,914
مدال‌ها
2
با این حال، نمی‌توانیم با در دست داشتن اطلاعات کم، همکاران یا مشتریان‌مان را قضاوت کنیم، خصوصا اگر تازه با آنها آشنا شده باشیم و زمان کافی برای شناختِ درست آنها نداشته باشیم.

فرضیه‌بافی در مورد افراد و قضاوت آنها در مسیرِ برقراری ارتباط مانع ایجاد می‌کند، چون شما شخصیت، تجارب و مشخصه‌های فرهنگی را که برای هر فرد منحصر هستند، در نظر نمی‌گیرید و این موضوع در بلند‌مدت رابطه‌ی شما با آنها را به خطر می‌‌اندازد.
 
موضوع نویسنده

Adhava

سطح
0
 
کاربر محروم شده
کاربر محروم شده
Jul
302
2,914
مدال‌ها
2
بنابراین، وقتی با فرد جدیدی آشنا می‌شوید به دقت به او گوش دهید. به او این فرصت را بدهید که درباره‌ی دیدگاه‌ خود صحبت کند و سعی کنید حرف‌های آنها را خوب بشنوید و درک کنید.

سپس یاد بگیرید که چطور با تفاوت‌های فرهنگی کنار بیایید تا بتوانید نیازها و خواسته‌های تک تک افراد را در نظر بگیرید. اگر به‌واسطه‌ی شغل‌تان معاشرت زیادی با افراد خارجی دارید، هنگامی که با افرادی از فرهنگ‌های متفاوت برخورد می‌کنید، باید بتوانید رفتارتان را به خوبی با فرهنگ او سازگار کنید.
 
موضوع نویسنده

Adhava

سطح
0
 
کاربر محروم شده
کاربر محروم شده
Jul
302
2,914
مدال‌ها
2

اشتباه ۹: فرضِ بر اینکه پیام شما به خوبی دریافت شده است​

همیشه زمانی را به کنترل درک افراد از پیام‌تان اختصاص بدهید. به عنوان مثال، وقتی ایمیلی می‌فرستید، می‌توانید افراد را تشویق کنید که سؤالات و ابهامات خود را بیان کنند و اگر مشخص شد که قسمتی از پیام‌تان را به خوبی متوجه نشده‌اند، آن را تکرار کنید. یا اگر قرار است مطلبی را ارائه دهید، حتما زمانی را در پایانِ جلسه برای پاسخ‌دهی به سؤالات اختصاص بدهید.
 
موضوع نویسنده

Adhava

سطح
0
 
کاربر محروم شده
کاربر محروم شده
Jul
302
2,914
مدال‌ها
2

اشتباه ۱۰: تصادفا به حریم شخصی افراد دست درازی کردن​

آیا تا به حال پیش آمده که ایمیلی خیلی حساس را اشتباه بفرستید یا پوشه‌ای را به اشتباه ضمیمه‌ی ایمیل کنید؟ این نوع اشتباهات مشکلات تجاریِ جدی به بار می‌آورند و حریم شخصی افراد را زیر پا می‌گذارند و باعث خجالت و شرمندگی می‌شوند.
 
موضوع نویسنده

Adhava

سطح
0
 
کاربر محروم شده
کاربر محروم شده
Jul
302
2,914
مدال‌ها
2
برای اجتناب از این مشکلات، قبل از اینکه آدرس ایمیل گیرنده را در ایمیل خود مشخص کنید، ایمیل را بنویسید و سپس آدرس را چند بار چک کنید تا مطمئن شوید اشتباهی پیش نخواهد آمد. اگر ایمیل شما طوری برنامه‌ریزی شده است که به صورت خودکار فیلدِ آدرسِ گیرنده را پُر می‌کند، بهتر است این قابلیت را غیرفعال کنید تا خودتان با دقت بتوانید آدرس ایمیل گیرنده را بنویسید. بهتر است ابتدا متنِ ایمیل را در فایل وُرد بنویسید و بعد آن را در ایمیل‌تان کپی کنید. این باعث می‌شود اطلاعاتی را به صورت تصادفی به ایمیل اضافه نکنید و اگر قرار است فایلی محرمانه و حساس را ضمیمه کنید، خوب دقت کنید که تغییراتی در آن اعمال نکرده باشید و فایل درست را انتخاب کنید.
 
بالا پایین