جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی نگارش و ترجمه تخصصی رزومه یا CV

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته اصول ترجمه توسط -pariya- با نام نگارش و ترجمه تخصصی رزومه یا CV ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 205 بازدید, 30 پاسخ و 2 بار واکنش داشته است
نام دسته اصول ترجمه
نام موضوع نگارش و ترجمه تخصصی رزومه یا CV
نویسنده موضوع -pariya-
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط -pariya-
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشدبخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
25,401
51,463
مدال‌ها
12
نحوه نوشتن رزومه کاری
قبل از اینکه نوشتن رزومه کاری را شروع کنید باید بدانید که رزومه کاری در واقع، نوعی تبلیغ برای شماست؛ تبلیغی که نشان می‌دهد چطور از عهده یک موقعیت کاری برخواهید آمد.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشدبخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
25,401
51,463
مدال‌ها
12
البته فقط رزومه نیست که می‌تواند تضمینی برای کفایت و کیفیت کار یک فرد در جایگاه شغلی مشخصی باشد. اما به عنوان تابلویی عمل می‌کند که قبل از معرفی دقیق‌تر، افراد دورنمایی از تجربه‌ها و توانمندی‌هایشان را با آن به نمایش می‌گذارند. برای نگارش رزومه کاری به مراحل زیر دقت داشته باشید:

 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشدبخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
25,401
51,463
مدال‌ها
12
گام نخست: فُرمت مناسب را انتخاب کنید
فرمت‌های مختلفی برای نوشتن رزومه کاری وجود دارد. باید ببینید که کدام مورد برایتان مناسب‌تر است. یعنی چه؟ یعنی با توجه به اینکه دوست دارید روی کدام بخش از روزمه‌تان تمرکز بیشتری به خرج بدهید و تاکید بیشتری داشته باشید، فرمت مناسب خود را انتخاب کنید. سه نوع فرمت کلی وجود دارد:

فرمت با ترتیب زمانی؛
فرمت کاربردی؛
فرمت تلفیقی.

 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشدبخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
25,401
51,463
مدال‌ها
12
در فرمت با ترتیب زمانی باید به ترتیب اطلاعاتی مانند: اطلاعات تماس، اهداف رزومه (قیدکردن اهداف ارسال رزومه)، تجربه کاری، مهارت‌های جانبی مرتبط با کار موردنظر، تحصیلات، دستاوردهای کاری و شغلی را قرار بدهید. این سبک از رزومه برای کسانی که فاصله میان کار قبلی‌شان با درخواست فعلی زیاد شده، چندان گزینه مناسبی نیست.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشدبخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
25,401
51,463
مدال‌ها
12
از سوی دیگر، اگر قصد تغییر زمینه کاری‌تان را هم دارید، بهتر است که دور رزومه‌نویسی به این سبک و فرمت را کنار بگذارید. چرا؟ چون تاکید در این فرمت رزومه بر ترتیب زمانی فعالیت‌های مرتبط با یک موقعیت شغلی است.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشدبخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
25,401
51,463
مدال‌ها
12
فرمت کاربردی هم نوع دیگری از شکل‌های رزومه‌نویسی است. در فرمت قبلی براساس ترتیب زمانی از تجربه‌ها و مهارت‌ها و مشاغل خود می‌گفتید، اما فرمت کاربردی برای کسانی مناسب است که می‌خواهند روی مهارت‌هایشان در رزومه تاکید داشته باشند.


 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشدبخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
25,401
51,463
مدال‌ها
12
اگر شخصی دارای مهارت‌های بسیار سطح بالاست، می‌تواند از این سبک از رزومه استفاده کند. در این فرمت اطلاعات تماس، معرفی خود (خلاصه‌ای از توانمندی‌های خود)، تجارب کاری، مهارت‌های مرتبط با شغل موردنظرتان، تحصیلات و دستاوردهایتان را مطرح می‌کنید. در این سبک هم اطلاعاتی مشابه فرمت قبلی در رزومه ارائه می‌دهید اما تاکیدتان بیشتر روی مهارت‌هایی است که دارید
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشدبخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
25,401
51,463
مدال‌ها
12
اگر شخصی دارای مهارت‌های بسیار سطح بالاست، می‌تواند از این سبک از رزومه استفاده کند. در این فرمت اطلاعات تماس، معرفی خود (خلاصه‌ای از توانمندی‌های خود)، تجارب کاری، مهارت‌های مرتبط با شغل موردنظرتان، تحصیلات و دستاوردهایتان را مطرح می‌کنید. در این سبک هم اطلاعاتی مشابه فرمت قبلی در رزومه ارائه می‌دهید اما تاکیدتان بیشتر روی مهارت‌هایی است که دارید.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشدبخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
25,401
51,463
مدال‌ها
12
پس همه‌چیز به نگارش‌تان وابسته است. یعنی باید ببینید که می‌خواهید اطلاعاتی را که در هر رزومه استفاده می‌کنید با تاکید بر کدام بخش بنویسید. امکان اینکه تلفیقی از این دو فرمت را استفاده کنید هم وجود دارد. یعنی می‌توانید هم روی سوابق کاری و هم توانایی‌هایتان مانور بدهید.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشدبخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
25,401
51,463
مدال‌ها
12
گام دوم: نوشتن اطلاعات تماس
اطلاعات تماس‌تان را دقیق و درست و به شکل زیر مطرح کنید:

نام؛
نشانی محل زندگی؛
شماره تلفن؛
نشانی ایمیلی رسمی و کاری؛
لینک رزومه‌تان در سایت‌های معتبری مانند لینکدین.
 
بالا پایین