جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی مراحل تنفس [روش صحیح دم و بازدم در خوانندگی]

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته آموزشات و تمرین گویندگی توسط ASHOB با نام مراحل تنفس [روش صحیح دم و بازدم در خوانندگی] ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 450 بازدید, 29 پاسخ و 1 بار واکنش داشته است
نام دسته آموزشات و تمرین گویندگی
نام موضوع مراحل تنفس [روش صحیح دم و بازدم در خوانندگی]
نویسنده موضوع ASHOB
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط ASHOB
موضوع نویسنده

ASHOB

سطح
5
 
˶⁠کاربر ویژه انجمن˶⁠
کاربر ویژه انجمن
May
2,069
6,799
مدال‌ها
6
  • عدم کنترل دقیق بازدم / در حین استنشاق عضلات شکم باید آزاد شوند تا امکان انقباض در دامنۀ کامل که برای ایجاد و تعدیل فشار تنفس در آواز خواندن مورد نیاز است، فراهم شود.
چرا خوانندگانی به استفاده از تنفس سی*ن*ه ای تاکید دارند:
 
موضوع نویسنده

ASHOB

سطح
5
 
˶⁠کاربر ویژه انجمن˶⁠
کاربر ویژه انجمن
May
2,069
6,799
مدال‌ها
6
  • بعضی از خواننده ها برای ظاهر بهتر، شکم را داخل نگه می دارند (اگر شکم، داخل نگه داشته شود، تنفس از طریق قفسه سی*ن*ه فوقانی، تنها گزینۀ موجود است).
  • انتقال نامناسب از فعالیتهای دیگر. خوانندگانی که به ورزش های شدید می پردازند (به عنوان مثال، دویدن) ممکن است به طور ناخودآگاه به تنفس سی*ن*ه ای روی بیاورند زیرا این افراد معمولا در پاسخ به کمبود نفس در هنگام ورزش به این نوع تنفس متوسل می شوند (راه حل، یادگیری روش تنفس با استفاده از عضلات شکم و دنده ها در چنین فعالیت هایی است). به عنوان مثال هنگام ورزش، بر روی استنشاق با آزاد کردن عضلات شکم و انبساط دنده ها، تمرکز کنید).
 
موضوع نویسنده

ASHOB

سطح
5
 
˶⁠کاربر ویژه انجمن˶⁠
کاربر ویژه انجمن
May
2,069
6,799
مدال‌ها
6
  • از آنجا که رقصیدن به میزان بالایی از تحرک احتیاج دارد و متکی بر عضلات اصلی است، در بین رقصندگان تنفس سی*ن*ه ای رایج است. همانطور که در زیر توضیح داده شده است، این امر مستلزم تغییر در استفاده از عضلات برای خواندن عبارت های طولانی تر است.

تنفس قفسۀ سینۀ فوقانی و حرکت شانه​

تنفس قفسه سی*ن*ه فوقانی ممکن است با حرکت شانه همراه باشد (ونارد ، 1967). چنین حرکتی بصورت ناخودآگاه اتفاق می افتد زیرا حرکت شانه، به جبران کم عمق بودن استنشاق حاصل از تنفس قفسه سی*ن*ه فوقانی، کمک می کند.

عضلات مختلفی، شانه ها و دنده ها را به هم متصل می کنند.

بالا بردن شانه ها می تواند دنده ها را اهرم کند و اثری مکش-مانند ایجاد کند که هوا را به داخل ریه ها می کشاند.
 
موضوع نویسنده

ASHOB

سطح
5
 
˶⁠کاربر ویژه انجمن˶⁠
کاربر ویژه انجمن
May
2,069
6,799
مدال‌ها
6
همچنین، حرکت شانه منجر به کشیدگی گردن می شود زیرا گروه های عضلانی زیادی در بالا بردن شانه نقش دارند.

این گروه ها “استرنوکلئیدوماستوئیدها” و “اسکالنزها” هستند که از پشت گوش ها تا ترقوه و جناغ کشیده شده اند (فیشر ، 1966؛ وننارد 1967).

خواننده ها باید مراقب حرکت شانۀ خود باشند – حتی اگر این حرکت همیشه نشانۀ تنفس قفسه سی*ن*ه فوقانی نباشد، نشانه مطمئنی از کشش غیره لازم است.
 
موضوع نویسنده

ASHOB

سطح
5
 
˶⁠کاربر ویژه انجمن˶⁠
کاربر ویژه انجمن
May
2,069
6,799
مدال‌ها
6

نفس کامل بکشید، اما از استنشاق بیش از حد خودداری کنید​

خواننده ها باید نفس کامل بکشند تا ظرفیت کافی برای خواندن عبارتهای طولانی را داشته باشند.

با این حال، جلوگیری از وسوسۀ کشیدن عمیق ترین نفس ممکن، ضروری است.

  • ریچارد میلر (1966) استدلال می کند که “ریه ها هرگز نباید احساس انباشتگی کنند – فقط باید ارضاء باشند”. دو دلیل اصلی برای جلوگیری از پر کردن بیش از حد ریه وجود دارد:
  • این نوع تنفس، میزان بازدم را افزایش می دهد (آر. میلر، 1996) که هدف از چنین تنفسی را با شکست مواجه می کند. همچنین، بازدم بیش از حد، با صدا یا لحن نا مطلوبی همراه است.
  • این نوع تنفس در آواز، ممکن است منجر به تنش بیش از حد در قفسه سی*ن*ه/ گردن / حنجره شود.
 
موضوع نویسنده

ASHOB

سطح
5
 
˶⁠کاربر ویژه انجمن˶⁠
کاربر ویژه انجمن
May
2,069
6,799
مدال‌ها
6

تعلیق بسیار کوتاه​

یک تعلیق بسیار کوتاه قبل از بازدم، امکان سوئیچ بین “استفاده از عضلات برای استنشاق” را به “استفاده از عضلات برای بازدم” فراهم می کند.

در تنفس روزمره اغلب تعلیق واقعی وجود ندارد، بلکه یک تغییر فوری از استنشاق به بازدم صورت می گیرد،

اما این مکث کوتاه برای آواز خواندن لازم است تا زمینه برای پشتیبانی کامل از نفس فراهم شود.

پس از استنشاق، “گلوت” به طور طبیعی، بسته می شود. برخی از منابع، تمرینات خاصی را برای تعلیق توصیه می کنند.

اگر خواننده هایی که تجربۀ کمتری دارند، به این تمرینات تعلیق بپردازند، معمولا عضلات حنجره و گردن را وارد کشیدگی کرده و گلوت را خیلی محکم می ببندند.
 
موضوع نویسنده

ASHOB

سطح
5
 
˶⁠کاربر ویژه انجمن˶⁠
کاربر ویژه انجمن
May
2,069
6,799
مدال‌ها
6
این مسئله ممکن است منجر به شرایط ناخواسته شود.

با این وجود، تمرینات تعلیق برای یادگیری حفظ وضعیت شکم و دنده ها در استنشاق مفید هستند و راه را برای بازدم مناسب هموار می کنند.
 
موضوع نویسنده

ASHOB

سطح
5
 
˶⁠کاربر ویژه انجمن˶⁠
کاربر ویژه انجمن
May
2,069
6,799
مدال‌ها
6
رهبران ارکستر و معلمان باید خوانندگان را تشویق کنند که بسته بود گلوت را در حالت آزاد نگه دارند و از کشیدگی عضلات حنجره و گردن در طی چنین تمریناتی جلوگیری کنند.
 
موضوع نویسنده

ASHOB

سطح
5
 
˶⁠کاربر ویژه انجمن˶⁠
کاربر ویژه انجمن
May
2,069
6,799
مدال‌ها
6

بازدم​

پس از استنشاق و تعلیق کوتاه، دنده ها و شکم کمی به سمت خارج منبسط شده و ما آماده آواز هستیم.

در این مرحله، بسیاری از خوانندگان شنیده اند که برای بازدم و آواز مناسب، به “پشتیبانی تنفس” نیاز دارند.
 
موضوع نویسنده

ASHOB

سطح
5
 
˶⁠کاربر ویژه انجمن˶⁠
کاربر ویژه انجمن
May
2,069
6,799
مدال‌ها
6
در پایان به این نتیجه رسیدیم که برای داشتن یک تنفس مناسب در خوانندگی باید تمام مراحل تنفس را درست انجام داده و روش صحیح دم و بازدم در خوانندگی را آموخت تا در هنگام خوانندگی دچار کمبود نفس نشویم
 
بالا پایین