جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.

آموزشی بررسی اشتباهات نویسندگان در ژانر تراژدی

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته جمع‌آوری نکات توسط YAMUR با نام بررسی اشتباهات نویسندگان در ژانر تراژدی ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 446 بازدید, 12 پاسخ و 4 بار واکنش داشته است
نام دسته جمع‌آوری نکات
نام موضوع بررسی اشتباهات نویسندگان در ژانر تراژدی
نویسنده موضوع YAMUR
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط YAMUR
موضوع نویسنده

YAMUR

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
کاربر رمان‌بوک
Nov
1,050
9,118
مدال‌ها
3

ژانر تراژدی یکی از ارکان اصلی ادبیات است که ریشه در هنرهای نمایشی باستانی دارد. این ژانر به بررسی عمیق‌ترین و تیره‌ترین ابعاد انسانیت پرداخته و سعی دارد با پردازش موضوعات غم‌انگیز و تاثیرگذار، احساسات و تفکرات عمیق‌تری را در مخاطب برانگیزد.
تراژدی به نوعی بازتابی از تجربه انسانی و کشمکش‌هایی است که انسان‌ها در مسیر زندگی خود با آن روبه‌رو هستند. شخصیت‌ها در این داستان‌ها نه تنها نماینده خود را نشان می‌دهند، بلکه می‌توانند بیان‌گر مفاهیم عمیق‌تری درباره زندگی، مرگ، تقدیر و آزادی اراده باشند.
 
موضوع نویسنده

YAMUR

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
کاربر رمان‌بوک
Nov
1,050
9,118
مدال‌ها
3
شخصیت‌های قهرمان:
  • شخصیت‌های اصلی اغلب دچار نوعی نقص یا فاجعه‌ای درونی هستند که آن‌ها را به سمت سرنوشت خود می‌برد. این نقص می‌تواند جنبه‌های مختلفی داشته باشد؛ از نقص‌های اخلاقی (مانند خودخواهی) تا نقاط ضعف روانی (مانند ترس از شکست). به عنوان مثال، در «هملت» شکسپیر، شخصیت هملت به خاطر تردید و عدم توانایی در عمل، به سمت فاجعه‌ای می‌رود که نه تنها خود را، بلکه دیگران را نیز متاثر می‌کند.
 
موضوع نویسنده

YAMUR

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
کاربر رمان‌بوک
Nov
1,050
9,118
مدال‌ها
3
موضوعات جدی:
  • تراژدی‌ها معمولاً سرشار از موضوعات سنگین و چالش‌ساز هستند که به بررسی موضوعاتی نظیر مرگ، خ*یانت، عشق ناکام و کشمکش‌های اخلاقی می‌پردازند. آثار مشابه «مکبث» یا «مادام باوری» به خوبی نشان‌دهنده این موضوعات هستند که به چالش‌های انسانی و احساسات عمیق می‌پردازند.
 
موضوع نویسنده

YAMUR

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
کاربر رمان‌بوک
Nov
1,050
9,118
مدال‌ها
3
نتیجه ناموقع:

  • در بسیاری از تراژدی‌ها، سرنوشت شخصیت‌ها به گونه‌ای از قبل تعیین شده است. این سرنوشت معمولاً به طور ناخواسته به وقوع می‌پیوندد و نشان می‌دهد که چگونه انتخاب‌های نادرست یا شرایط ناخواسته می‌تواند به پیامدهای فاجعه‌بار بینجامد. در «اودیپ پادشاه» اثر سوفوکل، اودیپ با وجود تلاش برای اجتناب از تقدیری که باید به آن دچار شود، در نهایت به آن دچار می‌شود.
 
موضوع نویسنده

YAMUR

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
کاربر رمان‌بوک
Nov
1,050
9,118
مدال‌ها
3
پرسش‌های فلسفی:
  • تراژدی‌ها معمولاً سوالات عمیق فلسفی در مورد وجود انسان، چرایی زندگی و تبعات انتخاب‌های اخلاقی را مطرح می‌کنند. این ابعاد به مخاطب کمک می‌کند تا با سوالاتی بنیادین درباره زندگی و مرگ روبه‌رو شود.
 
موضوع نویسنده

YAMUR

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
کاربر رمان‌بوک
Nov
1,050
9,118
مدال‌ها
3
فقدان عمق شخصیت:
  • نویسندگان گاهی شخصیت‌ها را به شکلی سطحی و سطحی‌نگرانه طراحی می‌کنند؛ به گونه‌ای که خواننده نتواند با آن‌ها ارتباط برقرار کند. برای مثال، اگر شخصیت‌ها تنها بر اساس یک ویژگی سطحی طراحی شوند، قادر به ایجاد احساسی عمیق و همدردی نخواهند بود. برای بهبود این موضوع، نویسندگان باید به ایجاد پس‌زمینه و تاریخچه هر شخصیت توجه کنند تا شخصیت‌ها باورپذیرتر و انسانی‌تر شوند.
 
موضوع نویسنده

YAMUR

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
کاربر رمان‌بوک
Nov
1,050
9,118
مدال‌ها
3
استفاده نابه‌جا از کلیشه‌ها:
  • ابتذال و تکرار مضامین و شخصیت‌های کلیشه‌ای می‌تواند جذابیت داستان را کاهش دهد. برای مثال، شخصیت «قهرمان بدشانس» یا «شخصیت شرور مطلق» به شکلی رایج در تراژدی‌ها وجود دارد که ممکن است آن‌ها را در دنیای واقعی هم نتوان یافت. نویسندگان باید به دنبال شخصیت‌پردازی منحصر به فرد و خلاقانه باشند تا از هنجارهای معمول خارج شوند.
 
موضوع نویسنده

YAMUR

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
کاربر رمان‌بوک
Nov
1,050
9,118
مدال‌ها
3
پایان‌های غیر منطقی:
  • پایان‌نامه‌های غیر منطقی می‌توانند اثر کل یک تراژدی را تضعیف کنند. اگر خواننده احساس کند که دست‌یابی به نتیجه نه‌تنها منطقی نیست بلکه سهواً صورت گرفته، این می‌تواند تجربۀ عاطفی او را خراب کند. برای مثال، اگر قهرمان بر خلاف ساختار درام به محلولی ختم شود که به وضوح غیرواقعی به نظر برسد، این می‌تواند اعتماد خواننده را به داستان کاهش دهد.
 
بالا پایین