جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

معرفی کتاب کتاب المنطق

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته منطق توسط جک_اسپارو(: با نام کتاب المنطق ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 21 بازدید, 1 پاسخ و 2 بار واکنش داشته است
نام دسته منطق
نام موضوع کتاب المنطق
نویسنده موضوع جک_اسپارو(:
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط جک_اسپارو(:
موضوع نویسنده

جک_اسپارو(:

سطح
0
 
مدیر آزمایشی تالار علوم اجتماعی
پرسنل مدیریت
مدیر آزمایشی
ناظر تایید
فعال انجمن
Mar
1,455
3,652
مدال‌ها
2
المنطق کتابی از محمدرضا مظفر به زبان عربی و از آثار منطقی شیعه در قرن چهاردهم است. این اثر که بیشتر با نام «منطق مظفر» شناخته می‌شود، از مشهورترین درسنامه‌های منطق در حوزه‌های علمیه و دانشکده‌های فلسفه و منطق در ایران و عراق است. کتاب المنطق به‌عنوان متنی آموزشی نوشته شد و به‌همین دلیل نسبت به آثار منطقی پیش از خود، دارای امتیازاتی چون باب‌بندی ساده و روشن، نثر عربی روان و استفاده‌ از مثال‌های فراوان است. در نقد این کتاب به مواردی چون حذف بخش‌های مهمی از منطق و غلبه روحیه اصولی بر آن اشاره شده است.
 
موضوع نویسنده

جک_اسپارو(:

سطح
0
 
مدیر آزمایشی تالار علوم اجتماعی
پرسنل مدیریت
مدیر آزمایشی
ناظر تایید
فعال انجمن
Mar
1,455
3,652
مدال‌ها
2
کتاب المنطق یا منطق مظفر، کتابی مقدماتی در موضوع منطق است. این کتاب را دارای این ویژگی‌ها دانسته‌اند: زبان شیوا، فصل‌بندی آموزشی، جامعیت نسبی،[۱] حجم متناسب (نه کوتاه و نه بیش از اندازه مفصل).[۲] این کتاب ابتدا در حوزه علمیه نجف، سپس حوزه علمیه قم و به دنبال آن در دانشگاه‌های ایران به عنوان کتابی درسی جای گرفت و جایگزین کتاب‌های گذشته شد. به گفتۀ احمد احمدی (مترجم و پژوهشگر فلسفه و منطق) پیش از المنطق، معمولاً حاشیه ملاعبدالله بر تهذیب المنطق و الکلام تفتازانی به نوآموزان تدریس می‌شد؛ اما بیان بسیار موجز و نثر عربی بسیار سنگین آن کتاب باعث شده بود تا بسیاری از طلاب از آموزش منطق باز بمانند.[۳]

بنابراین، با تقسیم‌بندی متون منطقی به مقدماتی و پیشرفته، المنطق را در کنار کتاب‌هایی همچون الکبری فی المنطق، اللئالی المنتظمة (بخش نخست شرح منظومه اثر ملاهادی سبزواری) و حاشیه ملاعبدالله در گروه کتاب‌های مقدماتی قرار می‌دهند.[۴]
 
بالا پایین