جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی آموزش انیمیشن‌سازی

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته انیمیشن سازی توسط شاهدخت با نام آموزش انیمیشن‌سازی ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 284 بازدید, 10 پاسخ و 2 بار واکنش داشته است
نام دسته انیمیشن سازی
نام موضوع آموزش انیمیشن‌سازی
نویسنده موضوع شاهدخت
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط شاهدخت
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
دستیار معاونت
پرسنل مدیریت
دستیار معاونت
مدیر ارشد
نویسنده افتخاری انجمن
مدرس تیم روزنامه
عضو تیم تعیین سطح کتاب
Jun
12,891
39,334
مدال‌ها
25
انیمیشن سازی
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
دستیار معاونت
پرسنل مدیریت
دستیار معاونت
مدیر ارشد
نویسنده افتخاری انجمن
مدرس تیم روزنامه
عضو تیم تعیین سطح کتاب
Jun
12,891
39,334
مدال‌ها
25
مراحل اساسی در آموزش انیمیشن‌سازی:

  1. درک اصول اولیه انیمیشن:
    • 12 اصل انیمیشن: قبل از هر چیز، باید با 12 اصل انیمیشن آشنا شوید. این اصول توسط انیماتورهای قدیمی دیزنی تدوین شده‌اند و هنوز هم پایه و اساس انیمیشن‌سازی هستند. این اصول عبارتند از:
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
دستیار معاونت
پرسنل مدیریت
دستیار معاونت
مدیر ارشد
نویسنده افتخاری انجمن
مدرس تیم روزنامه
عضو تیم تعیین سطح کتاب
Jun
12,891
39,334
مدال‌ها
25
  • Squash and Stretch (فشردگی و کشیدگی): برای نشان دادن انعطاف‌پذیری و وزن اشیا.
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
دستیار معاونت
پرسنل مدیریت
دستیار معاونت
مدیر ارشد
نویسنده افتخاری انجمن
مدرس تیم روزنامه
عضو تیم تعیین سطح کتاب
Jun
12,891
39,334
مدال‌ها
25
  • Anticipation (پیش‌بینی): برای آماده‌سازی بیننده برای یک حرکت.
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
دستیار معاونت
پرسنل مدیریت
دستیار معاونت
مدیر ارشد
نویسنده افتخاری انجمن
مدرس تیم روزنامه
عضو تیم تعیین سطح کتاب
Jun
12,891
39,334
مدال‌ها
25
  • Staging (صحنه‌پردازی): برای واضح نشان دادن مهمترین عناصر صحنه.
  • Straight Ahead Action and Pose to Pose (حرکت مستقیم و حالت به حالت): دو روش برای انیمیت کردن.
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
دستیار معاونت
پرسنل مدیریت
دستیار معاونت
مدیر ارشد
نویسنده افتخاری انجمن
مدرس تیم روزنامه
عضو تیم تعیین سطح کتاب
Jun
12,891
39,334
مدال‌ها
25
  • Overlapping Action (ادامه حرکت و همپوشانی حرکت): برای ایجاد حرکت طبیعی.
  • Slow In and Slow Out (شروع تدریجی و پایان تدریجی): برای ایجاد حرکت روان و طبیعی.
  • Arcs (قوس‌ها): برای ایجاد حرکت طبیعی در مسیرهای قوس‌دار.
  • Secondary Action (حرکت ثانویه): برای افزودن جزئیات و جذابیت به حرکت.
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
دستیار معاونت
پرسنل مدیریت
دستیار معاونت
مدیر ارشد
نویسنده افتخاری انجمن
مدرس تیم روزنامه
عضو تیم تعیین سطح کتاب
Jun
12,891
39,334
مدال‌ها
25
    • Timing (زمان‌بندی): برای ایجاد ریتم و حس مناسب در حرکت.
    • Exaggeration (اغراق): برای ایجاد جذابیت و شخصیت‌بخشی به انیمیشن.
    • Solid Drawing (طراحی قوی): برای ایجاد شکل‌ها و حجم‌های دقیق و واضح.
    • Appeal (جذابیت): برای ایجاد شخصیت‌های دوست‌داشتنی و به‌یادماندنی.
  • مبانی طراحی: قبل از اینکه شروع به انیمیت کردن کنید، باید با مبانی طراحی مانند پرسپکتیو، آناتومی، نور و سایه آشنا باشید.
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
دستیار معاونت
پرسنل مدیریت
دستیار معاونت
مدیر ارشد
نویسنده افتخاری انجمن
مدرس تیم روزنامه
عضو تیم تعیین سطح کتاب
Jun
12,891
39,334
مدال‌ها
25
۲.انتخاب سبک و تکنیک انیمیشن:
  • انیمیشن دو بعدی (2D):انیمیشن دو بعدی شامل تکنیک‌هایی مانند انیمیشن سنتی دستی، کات‌آوت (Cut-out) و انیمیشن کامپیوتری است.
    • انیمیشن سنتی دستی: فریم‌ها به صورت دستی کشیده می‌شوند.
    • کات‌آوت: اجسام و شخصیت‌ها به صورت جداگانه ساخته می‌شوند و بعد به صورت متحرک در کنار هم قرار می‌گیرند.
    • انیمیشن کامپیوتری دو بعدی: از نرم‌افزارهای کامپیوتری برای خلق انیمیشن دو بعدی استفاده می‌شود.
  • انیمیشن سه بعدی (3D): انیمیشن سه بعدی شامل مدل‌سازی، ریگ‌بندی (Rigging)، انیمیت و رندرینگ است.
  • استاپ‌موشن: در استاپ‌موشن، اشیاء واقعی به صورت فریم به فریم جابجا می‌شوند و عکس گرفته می‌شود.
  • موشن گرافیک: در موشن گرافیک، عناصر گرافیکی متحرک می‌شوند.
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
دستیار معاونت
پرسنل مدیریت
دستیار معاونت
مدیر ارشد
نویسنده افتخاری انجمن
مدرس تیم روزنامه
عضو تیم تعیین سطح کتاب
Jun
12,891
39,334
مدال‌ها
25
۳. یادگیری نرم‌افزارهای انیمیشن:
  • نرم‌افزارهای 2D: نرم‌افزارهایی مانند Adobe Animate، Toon Boom Harmony و TVPaint.
  • نرم‌افزارهای 3D: نرم‌افزارهایی مانند Autodesk Maya، Blender، Cinema 4D و 3ds Max.
  • نرم‌افزارهای استاپ‌موشن: نرم‌افزارهایی مانند Dragonframe.
  • نرم‌افزارهای موشن گرافیک: نرم‌افزارهایی مانند Adobe After Effects.
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
دستیار معاونت
پرسنل مدیریت
دستیار معاونت
مدیر ارشد
نویسنده افتخاری انجمن
مدرس تیم روزنامه
عضو تیم تعیین سطح کتاب
Jun
12,891
39,334
مدال‌ها
25
۴. مراحل تولید یک انیمیشن:
  • ایده‌پردازی و نوشتن فیلمنامه: قبل از هر چیز، باید یک ایده خوب داشته باشید و فیلمنامه خود را بنویسید.
  • استوری‌برد (Storyboard): استوری‌برد، نقشه‌ای تصویری از انیمیشن شماست که نماها و حرکات را نشان می‌دهد.
  • طراحی شخصیت‌ها و محیط: طراحی شخصیت‌ها و محیط انیمیشن بسیار مهم است و باید با سبک انیمیشن شما همخوانی داشته باشد.
  • مدل‌سازی و ریگ‌بندی (برای انیمیشن 3D): در انیمیشن سه بعدی، باید مدل‌ها را بسازید و ریگ‌بندی کنید تا بتوانند حرکت کنند.
  • انیمیت: انیمیت کردن، جان بخشیدن به شخصیت‌ها و اشیاء است.
  • نورپردازی و رندرینگ (برای انیمیشن 3D): در انیمیشن سه بعدی، باید صحنه را نورپردازی کنید و سپس آن را رندر کنید.
  • صداگذاری و موسیقی: صداگذاری و موسیقی بخش مهمی از انیمیشن هستند و به آن حس و حال می‌دهند.
  • تدوین: تدوین، کنار هم قرار دادن نماها و ایجاد یک جریان روان در انیمیشن است.
 
بالا پایین