جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی آموزش تار جلسه چهارم

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته معرفی سازها و آموزش موسیقی توسط وآنیل با نام آموزش تار جلسه چهارم ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 401 بازدید, 15 پاسخ و 0 بار واکنش داشته است
نام دسته معرفی سازها و آموزش موسیقی
نام موضوع آموزش تار جلسه چهارم
نویسنده موضوع وآنیل
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط وآنیل
موضوع نویسنده

وآنیل

سطح
0
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Jul
958
3,364
مدال‌ها
2
طبق معمول در جلسه چهارم آموزش تار با نکات تازه و همچنین تمرینات جدیدی آشنا خواهیم شد. همانطور که ابتدای این جلسه و جلسات قبلی به آن اشاره شد، لازمه تسلط در نواختن و یادگیری مسائل موسیقی تمرین کردن است. این امر به شما کمک می‌کند تا نتیجه بهتری از دوره آموزشی خود دریافت کنید و به مرور زمان مهارت نواختن ساز و خواندن علائم موسیقی را به طور همزمان کسب کنید.
 
موضوع نویسنده

وآنیل

سطح
0
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Jul
958
3,364
مدال‌ها
2

تمرین، مهمترین اصل در پیشرفت نوازندگی

شاید برای شما سوال باشد که چگونه باید این دو عمل را به طور همزمان انجام دهیم یا چرا باید این دو در یک زمان صورت گیرند. جواب ساده است، موسیقی تنها نواختن ساز نیست! تمامی اصوات و تکنیک‌هایی که در نواختن یک ساز می‌شنویم به زبان موسیقی تعریف شده اند تا نوازنده به کمک آن بتواند یک قطعه موسیقیایی تولید کند. پس هر نوازنده ای در ابتدا برای نواختن یک قطعه احتیاج به نت‌ها و علائم ذکر شده در آن دارد.
 
موضوع نویسنده

وآنیل

سطح
0
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Jul
958
3,364
مدال‌ها
2
با شناخت پرده بندی تار و نحوه مضراب زدن می‌توانید بدون مکث و کاملا تمیز، با نگاه کردن به نت‌ها و علائم قطعه مورد نظر را بنوازید. پس سعی داشته باشید هم برای تمرین نواختن و هم برای یادگیری تئوری موسیقی به اندازه کافی وقت بگذارید.
 
موضوع نویسنده

وآنیل

سطح
0
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Jul
958
3,364
مدال‌ها
2
با این حال احتمالا تاکنون بسیاری از نوازندگان را دیدید که بدون استفاده از نت‌ها با تسلط کامل قطعه ای را می‌نوازند. در واقع این نوازندگان ممکن است قطعه را پس از بارها نواختن حفظ شده باشند. حتی نوازندگان ماهر می‌توانند با ادغام احساسات و دانش موسیقی خود به صورت بداهه نت هایی بنوازند که به این قطعات بداهه نوازی گفته می‌شود و رسیدن به این مرحله احتیاج به چندین سال تمرین دارد.
 
موضوع نویسنده

وآنیل

سطح
0
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Jul
958
3,364
مدال‌ها
2
بنابراین تمرین کافی بر روی نواختن ساز و تئوری موسیقی شما را تبدیل به یک نوازنده عالی خواهد کرد، به همین دلیل تاکید زیادی در این موضوع انجام می‌شود.
 
موضوع نویسنده

وآنیل

سطح
0
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Jul
958
3,364
مدال‌ها
2

چگونه یک تمرین مفید داشته باشیم؟

پیشنهاد ما این است که برای تمرین، یک برنامه مشخص با توجه به کارهای روزمره خود طراحی کنید. سپس با توجه به مشغله‌های روزانه سعی کنید ساعاتی را برای تمرین انتخاب کنید که حداقل انرژی لازم برای تمرین را داشته باشید.
 
موضوع نویسنده

وآنیل

سطح
0
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Jul
958
3,364
مدال‌ها
2
برای مثال ممکن است تمرین موسیقی در ساعات شب مفید نباشد و به دلیلی خستگی که در طول روز دارید ذهن و جسم شما توانایی کافی را نداشته باشد. بنابراین برای داشتن یک تمرین مفید باید ساعاتی را مد نظر بگیرید تا تمرکز و انرژی لازم برای اینکار را داشته باشید.

همچنین یکی از راه‌های کاربردی برای رفع اشکالات، تمرین کردن در مقابل آینه است. این کار به شما کمک می‌کند تا نحوه نواختن خود را ببینید و اگر اشکال اصولی وجود دارد آن را بر طرف کنید.
 
موضوع نویسنده

وآنیل

سطح
0
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Jul
958
3,364
مدال‌ها
2

پرده بندی بالا دسته

ساز تار معمولا دارای ۲۶ الی ۲۸ عدد پرده است که به دور دسته بسته می‌شوند و تعیین کننده موقعیت دقیق نت‌های ما بر روی ساز هستند. پرده‌های دسته را می‌توانیم به سه قسمت بالا، وسط و پایین تقسیم کنیم. هر چه از سر دسته به سمت انتهای آن جلو برویم نت‌ها زیر تر می‌شوند. همچنین همانطور که در جلسات قبلی گفته شد نت ها می‌توانند در اکتاوهای بم تر یا زیر در دسته تکرار شوند. مانند نت دو ، ر ، می و .. که هم در بالا دسته هستند هم در پایین دسته اما با اکتاوهای متفاوت.
 
موضوع نویسنده

وآنیل

سطح
0
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Jul
958
3,364
مدال‌ها
2
طی سه جلسه قبل با نت‌های دو ( جفت سیم اول ) و سل ( جفت سیم دوم ) بیشتر آشنا شدیم که اصطلاحا به آن‌ها نت‌های دست باز گفته می‌شود. نت‌های دست باز به این معنا هستند که برای نواختن آن‌ها احتیاجی به گرفتن پرده نیست و با مضراب زدن بر روی سیم صدای آن‌ها به گوش می‌رسد.
 
موضوع نویسنده

وآنیل

سطح
0
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Jul
958
3,364
مدال‌ها
2

پرده ( ر ) و ( لا )

در این جلسه با نت ر و لا آشنا میشویم. در تیونر ( دستگاهی برای کوک کردن ساز ) نت ر با حرف ( D ) و نت لا با حرف ( A ) نشان داده می‌شود. اگر به ترتیب نت‌های کلید سل بر روی پنج خط حامل دقت کنید، نت ر بعد از نت دو دست باز قرار دارد یعنی یک پرده جلو تر و زیر تر از نت دو می‌باشد. نت لا هم بعد از نت سل دست باز قرار گرفته است بنابراین یک پرده جلو ت رو زیر تر از نت سل می‌باشد.
 
بالا پایین