جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.

غیرپارسی از هومر تا هری پاتر؛ دگرگونی داستان‌گویی در غرب

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته ادبیات غیر پارسی توسط Serenya با نام از هومر تا هری پاتر؛ دگرگونی داستان‌گویی در غرب ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 77 بازدید, 12 پاسخ و 3 بار واکنش داشته است
نام دسته ادبیات غیر پارسی
نام موضوع از هومر تا هری پاتر؛ دگرگونی داستان‌گویی در غرب
نویسنده موضوع Serenya
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط Serenya
موضوع نویسنده

Serenya

سطح
3
 
سرپرست ادبیات
پرسنل مدیریت
سرپرست ادبیات
منتقد ادبیات
کاربر ویژه انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Sep
1,354
8,817
مدال‌ها
5
داستان‌گویی در غرب، سفری چند هزار ساله است؛
سفری که از آوازهای حماسی کنار آتش شروع شد و به رمان‌های فانتزی مدرن رسید.
از هومر که جهان را با اسطوره و قهرمان معنا می‌کرد،
تا جی.کی. رولینگ که نوجوانان عصر مدرن را دوباره با جادو، دوستی و انتخاب اخلاقی آشتی داد.
این مسیر، فقط تغییر فرم نیست؛
بلکه تغییر نگاه انسان به خودش، جهان و معناست.
 
موضوع نویسنده

Serenya

سطح
3
 
سرپرست ادبیات
پرسنل مدیریت
سرپرست ادبیات
منتقد ادبیات
کاربر ویژه انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Sep
1,354
8,817
مدال‌ها
5
بخش اول: هومر و تولد داستان حماسی
هومر کیست؟
هومر (حدود قرن ۸ پیش از میلاد) شاعر نابینای یونانی است که دو اثر بنیادین ادبیات غرب را خلق کرد:
ایلیاد
اودیسه
این آثار، پایه‌های داستان‌گویی غربی‌اند.
 
موضوع نویسنده

Serenya

سطح
3
 
سرپرست ادبیات
پرسنل مدیریت
سرپرست ادبیات
منتقد ادبیات
کاربر ویژه انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Sep
1,354
8,817
مدال‌ها
5
ویژگی‌های داستان‌گویی حماسی
قهرمانِ بزرگ و فراانسانی (آشیل، اودیسئوس)
دخالت مستقیم خدایان در سرنوشت انسان
نبرد، افتخار، مرگ و جاودانگی
روایت شفاهی، آهنگین و شاعرانه
در این دوره، داستان برای این بود که:
«انسان بداند کیست و جایگاهش در جهان کجاست.»
قهرمان یعنی کسی که برای افتخار می‌میرد.
 
موضوع نویسنده

Serenya

سطح
3
 
سرپرست ادبیات
پرسنل مدیریت
سرپرست ادبیات
منتقد ادبیات
کاربر ویژه انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Sep
1,354
8,817
مدال‌ها
5
بخش دوم: قرون وسطی — اسطوره، ایمان و شوالیه‌ها
با گسترش مسیحیت، داستان‌گویی رنگی دینی گرفت. قهرمان دیگر فقط جنگجو نبود؛ مؤمن و وفادار بود.
نمونه‌ها:
افسانه‌های شاه آرتور و شوالیه‌های میزگرد
حماسه‌ی بیوولف
تغییر مهم:
قهرمان برای ایمان و اخلاق می‌جنگد
خیر و شر واضح‌تر می‌شوند
داستان‌ها آموزنده‌تر می‌شوند
 
موضوع نویسنده

Serenya

سطح
3
 
سرپرست ادبیات
پرسنل مدیریت
سرپرست ادبیات
منتقد ادبیات
کاربر ویژه انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Sep
1,354
8,817
مدال‌ها
5
بخش سوم: رنسانس — انسان در مرکز داستان
در رنسانس (قرن ۱۴–۱۶)، انسان دوباره مرکز جهان شد.
چهرهٔ مهم:
ویلیام شکسپیر
شکسپیر کاری کرد که پیش از او نبود: او درون انسان را وارد داستان کرد.
 
موضوع نویسنده

Serenya

سطح
3
 
سرپرست ادبیات
پرسنل مدیریت
سرپرست ادبیات
منتقد ادبیات
کاربر ویژه انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Sep
1,354
8,817
مدال‌ها
5
ویژگی‌ها:
قهرمان‌ها خاکستری‌اند، نه کاملاً خوب یا بد
تردید، حسادت، عشق، جنون
تراژدی‌های انسانی (هملت، مکبث)
از اینجا به بعد:
داستان دیگر فقط درباره‌ی جنگ نبود؛
درباره‌ی «درونِ انسان» بود.
 
موضوع نویسنده

Serenya

سطح
3
 
سرپرست ادبیات
پرسنل مدیریت
سرپرست ادبیات
منتقد ادبیات
کاربر ویژه انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Sep
1,354
8,817
مدال‌ها
5
بخش چهارم: قرن ۱۸ و ۱۹ — تولد رمان
با رشد سواد و چاپ، رمان متولد شد.
ویژگی‌ها:
تمرکز بر زندگی روزمره
شخصیت‌پردازی عمیق
مسائل اجتماعی و اخلاقی
 
موضوع نویسنده

Serenya

سطح
3
 
سرپرست ادبیات
پرسنل مدیریت
سرپرست ادبیات
منتقد ادبیات
کاربر ویژه انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Sep
1,354
8,817
مدال‌ها
5
نویسندگان مهم:
دانیل دفو (رابینسون کروزوئه)
جین آستین (عشق، جامعه، زن)
چارلز دیکنز (فقر، عدالت، انسانیت)
قهرمان دیگر شاه و جنگجو نیست؛
آدمی معمولی است با دغدغه‌های واقعی
 
موضوع نویسنده

Serenya

سطح
3
 
سرپرست ادبیات
پرسنل مدیریت
سرپرست ادبیات
منتقد ادبیات
کاربر ویژه انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Sep
1,354
8,817
مدال‌ها
5
بخش پنجم: قرن ۲۰ — بحران معنا و مدرنیته
جنگ‌ها، صنعت، و فروپاشی باورهای قدیم، داستان را تاریک‌تر کرد.
ویژگی‌ها:
ضدقهرمان
شک، پوچی، تنهایی
روایت‌های غیرخطی
 
موضوع نویسنده

Serenya

سطح
3
 
سرپرست ادبیات
پرسنل مدیریت
سرپرست ادبیات
منتقد ادبیات
کاربر ویژه انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Sep
1,354
8,817
مدال‌ها
5
نمونه‌ها:
کافکا (انسانِ گرفتار در سیستم)
همینگوی (سکوت، زخم، مردانگی شکسته)
اورول (قدرت و سرکوب)
داستان دیگر جواب نمی‌دهد؛ سؤال می‌پرسد.
 
بالا پایین