جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی باور پذیری

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته جمع‌آوری نکات توسط نهال رادان با نام باور پذیری ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 346 بازدید, 0 پاسخ و 0 بار واکنش داشته است
نام دسته جمع‌آوری نکات
نام موضوع باور پذیری
نویسنده موضوع نهال رادان
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط نهال رادان
موضوع نویسنده

نهال رادان

سطح
5
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Jul
1,274
3,390
مدال‌ها
7
در#بازسازی نویسنده عین اتفاقات واقعی و خارجی (مثل دیدن یک فیلم و یا دیدن یک صحنه در دنیای حقیقی) را دقیقا گزارش می کند.
مثال ساده:
مثل بازسازی یک صحنه قتل. یک نفر بعنوان مقتول را در صحنه و محیطی که قتل اتفاق افتاده قرار می دهند و از قاتل می خواهند نحوه کشتن را گزارش دهد.


در#بازآفرینی نویسنده یک عنصر باور پذیر را بعنوان ایده ی داستانی در نظر می گیرد و به ان می پردازد. ممکن از حوادث باورپذیر دیگری هم که واقعی هستند کمک بگیرد. ولی
در #بازآفرینی یک معماری ه جدید، از حادثه ای که در واقعیت روی داده ایجاد می شود.
شروع و تنه و پایان داستان، همگی بر اساس ابتکار عمل نویسنده و تم یا درون مایه ی داستان شکل می گیرد.

مهم ترین اصل داستان #باورپذیر بودن ان است. هر نوع حادثه ای ممکن است در عالم واقعیت اتفاق افتاده باشد، اما وارد کردن ان در داستان نیاز به صنعت داستانی دارد.
به این شکل که، حادثه ای که به نظر مهم یا شگفت می رسد و دارای پیام و کشش داستانی است و کنش دارد، بعنوان یک ایده در نظر گرفته می شود. ولی برای وارد کردن ان در داستان گاهی ملزم به ترکیب با

عناصر دیگر است.
گاهی ممکن است ان حادثه، یک جرقه در ذهن نویسنده برای شکل گیری ایده ی دیگر ایجاد کند.

درهر دو شکل نهایتا باید داستانی ساخته شود که نویسنده(کسی که عینا شاهد حادثه بوده) از راوی فاصله هنرمندانه و قابل انعطاف (بنا بر زاویه دیدی که انتخاب می کند گاهی دور و گاهی نزدیک به حادثه باشد) بگیرد.
اگر این موارد در نظر گرفته شود مهمترین نتیجه اش می شود: داستانی مستقل که راوی هم مثل خواننده قسمت هایی از داستان را نمی داند
 
بالا پایین