جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

خبری بیشترین جان‌باختگان تصادفات زیر ۲۰ سال سن دارند

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته اخبار پزشکی توسط Atilla با نام بیشترین جان‌باختگان تصادفات زیر ۲۰ سال سن دارند ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 123 بازدید, 8 پاسخ و 2 بار واکنش داشته است
نام دسته اخبار پزشکی
نام موضوع بیشترین جان‌باختگان تصادفات زیر ۲۰ سال سن دارند
نویسنده موضوع Atilla
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط Atilla
موضوع نویسنده

Atilla

سطح
0
 
مدیر آزمایشی تالار علوم اجتماعی و اخبار
پرسنل مدیریت
مدیر آزمایشی
فعال انجمن
کاربر رمان‌بوک
Jan
1,058
3,531
مدال‌ها
2
1000044688.jpg
سرپرست مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشت وزارت بهداشت گفت: بیشترین تعداد جانباختگان در اثر حوادث ترافیکی در گروه سنی ۱۵ تا ۲۰ سال قرار دارند و پس از آن، گروه سنی ۲۰ تا ۲۵ سال بیشترین آمار مرگ و میر را به خود اختصاص داده‌اند.
کوروش اعتماد, سرپرست مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشت وزارت بهداشت در یادداشتی با اشاره به افزایش شمار جانباختگان حوادث ترافیکی در سال 1402، به تشریح راهکارهای کاهش حوادث رانندگی بر مبنای خود مراقبتی پرداخت.
 
موضوع نویسنده

Atilla

سطح
0
 
مدیر آزمایشی تالار علوم اجتماعی و اخبار
پرسنل مدیریت
مدیر آزمایشی
فعال انجمن
کاربر رمان‌بوک
Jan
1,058
3,531
مدال‌ها
2
متن این یادداشت به شرح زیر است:

با افزایش روز‌افزون خودروها و ترددها در شهرها و جاده ها بر تعداد و شدت تصادفات ترافیکى به میزان زیادى افزوده شده و ضایعات جانى و اقتصادی ناشى از این تصادفات، بار سنگینى بر جامعه بشرى تحمیل می کند.

سوانح و حوادث ترافیکی در سراسر دنیا به عنوان علت اصلی ناتوانی و مرگ ‌و ‌میر شناخته شده‌ و یک مشکل عمده بهداشت عمومی در کشورهای در حال توسعه و توسعه‌ یافته است. سالانه بیش از یک میلیون و 240 هزار مرگ و قریب 50 میلیون مصدومیت ناشی از حوادث ترافیکی در جهان اتفاق می افتد.
 
موضوع نویسنده

Atilla

سطح
0
 
مدیر آزمایشی تالار علوم اجتماعی و اخبار
پرسنل مدیریت
مدیر آزمایشی
فعال انجمن
کاربر رمان‌بوک
Jan
1,058
3,531
مدال‌ها
2
این حوادث از جمله اصلی ترین عوامل مرگ و میر در جهان بوده و اولین علت مرگ در بهترین سال های زندگی انسان ها یعنی در سنین جوانی و معمولا کمتر از 40 سال است. این موضوع علاوه بر از بین بردن انسان‌های جوان در بهترین دوران زندگیشان، هزینه های اقتصادی، جسمی و روانی را برای خانواده های آنها و همچنین جامعه به دنبال دارد. تخلفات رانندگی همواره یکی از عوامل اصلی وقوع حوادث ترافیکی در جوامع مختلف است.
 
موضوع نویسنده

Atilla

سطح
0
 
مدیر آزمایشی تالار علوم اجتماعی و اخبار
پرسنل مدیریت
مدیر آزمایشی
فعال انجمن
کاربر رمان‌بوک
Jan
1,058
3,531
مدال‌ها
2
این تخلفات نه تنها باعث از دست دادن جان یا آسیب‌های جبران‌ناپذیر به اعضای خانواده‌ها، به‌ویژه سرپرستان خانوار می‌شود، بلکه تبعاتی چون زندانی شدن مقصران و مشکلات عمیق اجتماعی و اقتصادی را برای فرد، خانواده و جامعه به همراه می‌آورد. همچنین بیمه ها نیز هر ساله میلیاردها تومان برای دیه فوتی های این حوادث و همینطور خسارت وارده به اتومبیل ها پرداخت می‌کنند.
 
موضوع نویسنده

Atilla

سطح
0
 
مدیر آزمایشی تالار علوم اجتماعی و اخبار
پرسنل مدیریت
مدیر آزمایشی
فعال انجمن
کاربر رمان‌بوک
Jan
1,058
3,531
مدال‌ها
2
از هر 4 مصدوم 3 نفر مرد هستند و نزدیک به 75 درصد از مرگ‌ها در نیروهای مولد اتفاق می‌افتد. در ایران، با وجود تلاش‌های مستمر برای کاهش تصادفات رانندگی، هنوز آمار حوادث ترافیکی و خسارات ناشی از آن بسیار بالا است و این آمار به مراتب از میانگین جهانی بیشتر است. بر اساس داده‌های سامانه ثبت مراجعین حوادث ترافیکی بیمارستان‌ها در سال 1400، نزدیک به 779 هزار نفر به دلیل تصادفات رانندگی به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند که از این تعداد، 535 هزار نفر (69.14 درصد) مرد بوده‌اند. علاوه بر این، 568 هزار نفر از این مراجعین در گروه سنی 15 تا 60 سال قرار داشته‌اند که خود نشان‌دهنده‌ حجم قابل توجه تاثیر این حوادث بر نیروی کار و جمعیت مولد کشور (73.3 درصد) است.
 
موضوع نویسنده

Atilla

سطح
0
 
مدیر آزمایشی تالار علوم اجتماعی و اخبار
پرسنل مدیریت
مدیر آزمایشی
فعال انجمن
کاربر رمان‌بوک
Jan
1,058
3,531
مدال‌ها
2
علیرغم اینکه تنها 52 درصد خودروهای موجود مربوط به کشورهای با درآمد متوسط است، اما 80 درصد تصادفات در این کشورها است و بالاترین میزان مرگ هم در همین کشورها اتفاق می‌افتد. 20.1 درصد مرگ در مقابل 18 درصد کشورهای کم درآمد و 8.7 درصد با درآمد بالا. همچنین، در سند ملی راهبردی افزایش امید به زندگی و ارتقای سلامت جوانان، حوادث ترافیکی و جاده‌ای، اولین عامل مرگ در گروه سنی 18 تا 29 سال را به خود اختصاص داده است.
 
موضوع نویسنده

Atilla

سطح
0
 
مدیر آزمایشی تالار علوم اجتماعی و اخبار
پرسنل مدیریت
مدیر آزمایشی
فعال انجمن
کاربر رمان‌بوک
Jan
1,058
3,531
مدال‌ها
2
طبق گزارش سازمان پزشکی قانونی در کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، تعداد جانباختگان ناشی از حوادث ترافیکی در سال 1402 نسبت به سال 1401 افزایش یافته است. این تعداد از 19,490 فوت در سال 1401 به 20,045 فوت در سال 1402 رسیده است. متأسفانه، بیشترین تعداد جانباختگان در اثر حوادث ترافیکی در گروه سنی 15 تا 20 سال قرار دارند و پس از آن، گروه سنی 20 تا 25 سال بیشترین آمار مرگ و میر را به خود اختصاص داده‌اند.
 
موضوع نویسنده

Atilla

سطح
0
 
مدیر آزمایشی تالار علوم اجتماعی و اخبار
پرسنل مدیریت
مدیر آزمایشی
فعال انجمن
کاربر رمان‌بوک
Jan
1,058
3,531
مدال‌ها
2
به طور کلی در بروز حوادث ترافیکی، چهار عامل اصلی انسان، وسیله نقلیه، جاده (زیرساخت‌ها) و عوامل محیطی نقش دارند. از این بین، علل انسانی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل، موجب بیشترین میزان تخلفات و تصادفات است. این عامل، با آموزش، فرهنگسازی و ارتقای سواد سلامت در جهت اصلاح رفتارهای فردی و اجتماعی، تا حدود زیادی قابل پیشگیری است. در این امر مهم (ارتقای فرهنگ پیشگیری از حوادث در خانوارها) معاونت بهداشتی دانشگاه ها می توانند بسیار مهم و جدی وارد عمل شوند.
 
موضوع نویسنده

Atilla

سطح
0
 
مدیر آزمایشی تالار علوم اجتماعی و اخبار
پرسنل مدیریت
مدیر آزمایشی
فعال انجمن
کاربر رمان‌بوک
Jan
1,058
3,531
مدال‌ها
2
وظایف اجتماعی و فردی خانواده‌ها در زمینه حوادث ترافیکی، عبارت است از، بهره مندی از ظرفیت واحدهای بهداشتی و دریافت آموزش‌های لازم در جهت خودمراقبتی، ایجاد حساسیت در افراد خانواده در خصوص پیشگیری از حوادث ترافیکی با دیدگاه مسئولیت اجتماعی، مشارکت در پویش های ملی کاهش حوادث ترافیکی با آموخته ها و تجربیات مربوطه، آگاه‌سازی، حساس سازی و مطالبه‌گری (با استفاده از ظرفیت های کل کشور مانند سمن ها)، پرهیز از بی تفاوتی و عادی انگاری تصادفات مرگبار و بروز مرگ.
 
بالا پایین