- Nov
- 7,202
- 9,221
- مدالها
- 7
منبع: وبلاگ تپسی
روش های حمل و نقل درون شهری در اوایل قرن ۱۴
با گسترش شهرنشینی و توسعه شهرها، دیگر امکان این وجود نداشت که تمامی مسیرها به صورت پیاده طی شود. از طرف دیگر داشتن درشکه شخصی برای تمامی مردم میسر نبود و بیشتر مختص خانوادههای ثروتمند بود. به همین دلیل رفته رفته از سال ۱۳۰۱ به بعد درشکهها در ازای دریافت مبلغ اندکی ، مردم را در مسیرهای مشخصی از شهر جابهجا میکردند.
البته که این درشکهها هم در تمامی نقاط شهر مستقر نبودند و بیشتر در مناطق پر رفت و آمد مانند بازار و قسمتهای مرکزی شهر و همچنین در نزدیکی سینماها و کافهها حضور داشتند.
در همین زمانها، تعداد محدودی اتوموبیل وارد شهر تهران شدند که با نام “کرایه کش” شناخته میشدند. این اتوموبیلها ساختاری شبیه به آژانس اینترنتی امروزی داشتند و افراد و خانوادههای ثروتمند را به صورت اختصاصی جابه جا میکردند. اما همچنان درشکه مهمترین وسیله حمل و نقل درون شهری بود. این مسیر رفته رفته ادامه پیدا کرد و به صورت تدریجی تعداد خودروهای کرایهکش در سطح شهر تهران افزایش پیدا کرد.

روش های حمل و نقل درون شهری در اوایل قرن ۱۴
با گسترش شهرنشینی و توسعه شهرها، دیگر امکان این وجود نداشت که تمامی مسیرها به صورت پیاده طی شود. از طرف دیگر داشتن درشکه شخصی برای تمامی مردم میسر نبود و بیشتر مختص خانوادههای ثروتمند بود. به همین دلیل رفته رفته از سال ۱۳۰۱ به بعد درشکهها در ازای دریافت مبلغ اندکی ، مردم را در مسیرهای مشخصی از شهر جابهجا میکردند.
البته که این درشکهها هم در تمامی نقاط شهر مستقر نبودند و بیشتر در مناطق پر رفت و آمد مانند بازار و قسمتهای مرکزی شهر و همچنین در نزدیکی سینماها و کافهها حضور داشتند.
در همین زمانها، تعداد محدودی اتوموبیل وارد شهر تهران شدند که با نام “کرایه کش” شناخته میشدند. این اتوموبیلها ساختاری شبیه به آژانس اینترنتی امروزی داشتند و افراد و خانوادههای ثروتمند را به صورت اختصاصی جابه جا میکردند. اما همچنان درشکه مهمترین وسیله حمل و نقل درون شهری بود. این مسیر رفته رفته ادامه پیدا کرد و به صورت تدریجی تعداد خودروهای کرایهکش در سطح شهر تهران افزایش پیدا کرد.