جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی تکنیک های صدا گذاری و تولید صدا در انیمیشن های علمی تخیلی

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته انیمیشن سازی توسط -پریزاد- با نام تکنیک های صدا گذاری و تولید صدا در انیمیشن های علمی تخیلی ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 299 بازدید, 9 پاسخ و 3 بار واکنش داشته است
نام دسته انیمیشن سازی
نام موضوع تکنیک های صدا گذاری و تولید صدا در انیمیشن های علمی تخیلی
نویسنده موضوع -پریزاد-
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط -پریزاد-
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,274
مدال‌ها
12
صدای تنهایی یک روبات در زمینی خالی از انسان ها

نوشین تقیلی

یکی از عکس هایی که این روزها در فضای مجازی بازدید بسیار بالایی داشت، عکس تلسکوپ جیمز وب از کیهان بود. فضا و رمز و راز آن همیشه برای انسان ها جذاب بوده است. غیر از دانشمندان و اخترشناس ها، در دنیای هنر هم کیهان همیشه موضوع جذابی بوده است. فیلم های زیادی در مورد کهکشان ساخته شده است که بعضی از آن ها مانند آپولو بر اساس یک داستان واقعی از جستجوی انسان در فضا بوده اند، و بعضی مانند میان ستاره ای بیانگر تصورات و رویاهای انسان ها در مورد کشف یک سیاره ی جدید هستند.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,274
مدال‌ها
12
اما این سوژه فقط به دنیای فیلم محدود نمی شود. کیهان برای سازندگان انیمیشن ها نیز جذاب است. مزیت انیمیشن نسبت به فیلم امکانات آن برای نشان دادن تخیلات و تصورات سازنده و ایده پردازهای آن ها است. در انیمیشن هیچ محدودیتی برای نشان دادن موجودات فضایی یا اتفاقاتی که در فضا می توانند رخ دهند ندارید. همین باعث شده است که این انیمیشن ها نه فقط برای کودکان، که برای بزرگسال ها هم جذاب باشند.

البته ساخت انیمیشن های علمی تخیلی چندان هم ساده نیست. شاید از نظر گرافیکی پیچیدگی آن ها با انیمیشن های دیگر چندان متفاوت نباشد، اما در صداگذاری نیازمند اصول و تکینک های خاص خود را نیاز دارند. در این مقاله ی یلووال مدیا، به بهانه ی عکس رنگی جدید تلسکوپ جیمزوب و کهکشان بنفش رنگ زیبایی که توسط این تلسکوپ ثبت شده است، به سراغ یکی از بهترین انیمیشن هایی رفته ایم که با موضوع فضا ساخته شده اند. البته نه خود انیمیشن ها، بلکه بخشی از روند تولید آن ها که یکی از مهم ترین و سخت ترین قسمت ها است، صداگذاری و طراحی صدا.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,274
مدال‌ها
12
صداهایی که هیچ وقت فکر نمی کنید واقعی باشند
اولین نکته ای که در طراحی صدای انیمیشن های علمی تخیلی مورد بحث قرار می گیرد، نوع منبعی است که برای تولید صدا انتخاب می کنید. اگرچه ممکن است بسیاری از صداهایی که در این انیمیشن ها می شنوید به نظر می آید در دنیای واقعی وجود ندارند، اما اگر بدانید تعداد زیادی از آنها از ضبط صداها در دنیای واقعی تولید شده اند شگفت زده خواهید شد. صداهای ظریفی که از اشیاء و رویدادهای واقعی گرفته شده است. حتی ممکن است این صداهای ضبط‌ شده را دوباره پردازش کنید تا برای هدفتان مناسب‌تر باشند، اما همچنان آن جوهر اصلی که باعث می شود شنونده آن صدا را واقعی حس کند، حفظ می شود. در ادامه ی مقاله، به بررسی تکینک های تولید صدا و صدا گذاری برای یکی از بهترین های انیمیشن های چند سال اخیر می پردازیم.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,274
مدال‌ها
12
انتقال پیام بدون حتی یک دیالوگ
یکی از انیمیشن ها علمی تخیلی فوق العاده که در سال های اخیر ساخته شده وال ای است. انیمیشن WALL-E، محصول 2008 کمپانی های دیزنی و پیکسار، داستان آینده کره ی زمین را روایت می کند. وال ای، روباتی که کاراکتر اصلی داستان است، در ابتدای فیلم کاملا تنها است. بنابراین شما با یک انیمیشن عادی که در آن دیالوگ رد و بدل می شود روبه رو نیستید. در عوض کوچکترین صداها، حتی یک صدای بوق، معنی دارند. وظیفه خلق این صداها به شخص خوبی سپرده شده بود: بن برت، یک طراح صدای برنده جایزه اسکار است که پدر طراحی صدای مدرن نامیده می شود.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,274
مدال‌ها
12
برت دوست دارد با استفاده ازمیکروفون صداهای دنیای واقعی ضبط و جمع کند. او می گوید: «وقتی از صداهای جمع‌آوری شده در دنیای بیرون استفاده می‌کنید و آن‌ها را وارد یک انیمیشن علمی تخیلی می‌کنید، این امکان را به دست می آورید که صداهای دنیای واقعی را با دنیایی که کاملا فانتزی است ترکیب کنید، ترکیبی جادویی از تخیل و واقعیت . ”

به عنوان مثال، صدای بادی که در این انیمیشن می شنوید و کاملا احساس خالی بودن آن و تنها بودن وال ای را القا می کند، در واقع صدای فرو ریختن آبشار نیاگارا است، در نقطه ای که در هر ثانیه 3160 تن آب پایین میریزد.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,274
مدال‌ها
12
خلق صدا برای ناشناخته ها
نکته ای در مورد صداگذاری برای انیمیشن های علمی تخیلی وجود دارد، جدید و ناشناخته بودن این صداها است. وقتی شما می خواهید صدای حرکات یک ربات یا یک موجود فضایی را تولید کنید، نمی توانید از تجربه های انسانی استفاده کنید. وال ای دارای سرعت های مختلف حرکت و تعداد زیادی موتور است و برت عمدا صداهای مختلفی را برای این حرکات انتخاب کرده اس.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,274
مدال‌ها
12
زمانی که وال ای یک جا ساکن است، صدایی که نشان میدهد بیدار است، در واقع صدای یک ژنراتور دستی ارتشی قدیمی است که برای تغذیه یک رادیو استفاده می‌شود. برت هنگام تماشای فیلم جزیره در آسمان (جان وین ) در تلویزیون صدای ژنراتور را شنید و به این نتیجه رسید که صدای خاصی ایجاد می کند. او یکی از این ژنراتورها را خرید و آن را به یک میز کار وصل کرد تا صدای مورد نظرش را ضبط کند. صدای سریع حرکت کردن وال ای، توسط یک استارت اینرسی از یک هواپیمای دوباله قدیمی ساخته شده است که برای راه‌اندازی موتور مورد استفاده قرار می‌گرفت .اگرچه وقتی وال ای شروع به کار می‌کند، صداهای بیشتری اضافه می‌شود. بن برای تولید این صدا یک استارت هواپیمای 1939 خرید.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,274
مدال‌ها
12
تجزیه کردن صدا و دوباره ساختن آن
اگر انیمیشن وال ای را دیده باشید، احتمالا موقع شنیدن صدای خود وال ای که دوستش ایوا را صدا می زند، مثل من دلتان لرزیده! برای ساخت صدای وال ای، بن در واقع از صدای خودش استفاده کرده است، ولی نه با دوبله ی عادی. صدای وال ای در واقع با پخش صدای بن برت از طریق کامپیوترتولید شده است. با استفاده از یک کامپیوتر اصلاح شده سفارشی برای برت و نرم افزاری به نام “Kyma”، صدای بن آنالیز و به اجزای سازنده آن تقسیم شده و حجم و زیر و بم آن تغییر داده شد. به همین دلیل، بن توانست صداهایی برای وال ای بسازد که با صدای انسان هرگز مقدور نبود!
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,274
مدال‌ها
12
به ظرافت صدای پای یک سوسک
اگر از شما بخواهند صدای پای یک سوسک را بسازید چه روشی به ذهنتان می رسد؟ بن برای تولید صدای حرکت سوسکی که حیوان خانگی وال ای بود، از صدای کلیک بسته شدن قفل دستبند های ماموران پلیس استفاده کرد!برت برای صداگذاری این انیمیشن در مجموع 2400 صدا تولید کرد،بیشتر از آنچه او برای کل سه گانه اصلی ایندیانا جونز ساخته بود.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,274
مدال‌ها
12
ارتباط احساسی که بین تخیل و واقعیت شکل می گیرد
زمانی که می خواهید با استفاده از صدا یک حس را به مخاطب القا و یا پیامی را منتقل کنید، به خصوص در یک انیمیشن علمی تخیلی یا فانتزی، استفاده از صداهای دنیای اطراف ما راهی عالی برای تقویت این تصویر سازی و انتقال است. می توانید از صدای موتور یک آسانسو در یک فیلم یا انیمیشن استفاده کنید، مردم باور خواهند کرد که این صدای باز شدن در سفینه فضایی است. بن برت در یکی از مصاحبه هایش می گوید که از صدای تپش قلب دخترش که در سونوگرافی ضبط کرده بود، به عنوان صدای جوانه زدن یک گیاه عجیب و غیرواقعی استفاده کرده است. زیرا صدای واقعی ضربان قلب بود و درباره این بود که این شخصیت‌های بیگانه زنده می‌شوند و به دنیا می‌آیند، بنابراین یک ارتباط احساسی وجود داشت که تاثیرگذار بود. این برقراری ارتباط بین صدای آشنا و صدای تخیلی است که اساس موفقیت بسیاری از صداهایی است که طراحان صدا در این انیمیشن های علمی تخیلی استفاده کرده اند.
 
بالا پایین