جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.

متفرقه جهان متجدد بر اساس هویت دنیوی خود،علوم و عقلانی و وحیانی را علم حساب نمی کند به چه منظور است؟!

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته جامعه شناسی توسط حیفآ؛ با نام جهان متجدد بر اساس هویت دنیوی خود،علوم و عقلانی و وحیانی را علم حساب نمی کند به چه منظور است؟! ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 283 بازدید, 1 پاسخ و 1 بار واکنش داشته است
نام دسته جامعه شناسی
نام موضوع جهان متجدد بر اساس هویت دنیوی خود،علوم و عقلانی و وحیانی را علم حساب نمی کند به چه منظور است؟!
نویسنده موضوع حیفآ؛
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط حیفآ؛
موضوع نویسنده

حیفآ؛

سطح
1
 
کاربر فعال انجمن
فعال انجمن
کاربر رمان‌بوک
Feb
1,023
4,587
مدال‌ها
3
هم اکنون این رویکرد، در جهان غرب نیز پذیرفته نیست و با مخالفتهای اساسی متفکران غربی مواجه شده است. وقتی دربارۀ موضوعی، دانش علمی قابل توجهی فراهم میشود، علم ویژهای شکل میگیرد. هر علمی دربارۀ موضوعی خاص
بحث میکند. از اینرو علوم از نظر موضوع متفاوت ً اند؛ مثال پدیدههای طبیعی موضوع علوم فیزیکی و موجودات زنده موضوع علوم زیستی هستند. موضوع علوم اجتماعی چیست؟
در اوایل قرن بیستم میلادی عده ای در جهان غرب پیدا شدند که به جای 《موضوع》 بر 《روش》 علوم تأکید کردند. آنها روش تجربی را تنها روش کسب علم دانستند و گفتند که همۀ علوم باید از یک روش یعنی روش تجربی استفاده کنند.
آنها با این گفته بهتدریج به این برداشت دامن زدند که فقط علم تجربی علم است. آنان سایر علوم مانند فلسفه، اخالق و علوم دینی را غیرعلمی دانستند و علوم انسانی و اجتماعی را فقط در صورتی که از روش تجربی استفاده کنند، علم
تلقی کردند.
 
موضوع نویسنده

حیفآ؛

سطح
1
 
کاربر فعال انجمن
فعال انجمن
کاربر رمان‌بوک
Feb
1,023
4,587
مدال‌ها
3
این رویکرد از نیمه دوم قرن بیستم با چالش های متعددی مواجه شد و کم کم در محافل علمی از رونق افتاد. یکی از این چالش ها، علم ریاضی بود؛ علمی که فراتر از مشاهده و تجربه است و اگر تجربۀ ما بر خالف اصول اولیۀ آن باشد، ما تجربە خودمان را نادرست می دانیم.اگر هزار نفر بیایند و 510 گردو را در کنار 320 گردو ؛ بشمارند و مجموع این گردوها را 831 گردو اعالم کنند، ما نظر همۀ آنها را نادرست میدانیم و 830 را نتیجۀ درست شمارش میدانیم. یا اگر هزار نفر با نقاله، زوایای داخلی مثلثی را اندازه بگیرند و مجموع زوایا را 179 درجه اعالم کنند، نظر همۀ آنها را خطا میدانیم.
 
بالا پایین