Puyannnn
سطح
4
مهمان
- Sep
- 12,928
- 21,871
- مدالها
- 3
اولین راه حلی که مشتری در برخورد با خیار عیب دارد ، حق فسخ است . یعنی مشتری می تواند به طور کامل قرارداد را فسخ کند . البته در مواردی مشتری نمی تواند قرارداد را فسخ کند و تنها می تواند نسبت به عیب مابه التفاوت را دریافت کند . این موارد از قرار زیر است :
1- در صورت تلف شدن مبیع نزد مشتری یا منتقل کردن آن به غیر .
2- در صورتی که تغییری در مبیع پیدا شود اعم از اینکه تغییر به فعل مشتری باشد یا نه .
3- در صورتی که بعد از قبض مبیع عیب دیگری در آن حادث شود مگر اینکه در زمان خیار مختص به مشتری حادث شده باشد که در این صورت مانع از فسخ و رد نیست .
1- در صورت تلف شدن مبیع نزد مشتری یا منتقل کردن آن به غیر .
2- در صورتی که تغییری در مبیع پیدا شود اعم از اینکه تغییر به فعل مشتری باشد یا نه .
3- در صورتی که بعد از قبض مبیع عیب دیگری در آن حادث شود مگر اینکه در زمان خیار مختص به مشتری حادث شده باشد که در این صورت مانع از فسخ و رد نیست .