- Jun
- 309
- 152
- مدالها
- 2
دگرگونه ببینیم و گونه گون بنویسیم .
هريك از من و شما در جاهاي مختلف كه قرار ميگيريم، ممكن است نقشها و وظيفه هاي متفاوتي داشته باشيم؛ مثالً وقتي در خانه هستيم؛ فرزندي از اعضاي آن خانواده به شمار مي آييم و در آنجا وظايفي داريم. اكنون كه در مدرسه و كلاس هستيم، نقش و تكليف ديگري داريم. اگر در محله و كوچة خود باشيم؛ در آنجا هم وظيفه ديگري داريم و همينطور در جاهاي مختلف، خواهيم ديد كه نقش و وظيفەه جديدي خواهيم داشت.
به همین سبب اگر بخواهیم چيزي درباره خود بنويسيم و خودمان را به كسي معرفی کنیم ، بسته به اينكه از كجا آغاز كنيم، نوشته و نوع معرفی ما متفاوت خواهد بود .
يكي ديگر از راه هاي توانمند سازي ذهن و زبان هنگام نويسندگي، ايجاد فرصت بيشتر براي فكر كردن است. انديشيدن درباره يك چيز، راه هاي فراواني را در ذهن، نسبت به شناخت بهتر آن، پديد مي آورد. وقتي زمان كافي براي انديشيدن درباره يك موضوع داشته باشيم و از ديدگاه ها و دريچه هاي مختلف به يك موضوع، نگاه كنيم، جنبه ها و كاركرد هاي گوناگون يك پديده را در نظر ميگيريم.
هريك از من و شما در جاهاي مختلف كه قرار ميگيريم، ممكن است نقشها و وظيفه هاي متفاوتي داشته باشيم؛ مثالً وقتي در خانه هستيم؛ فرزندي از اعضاي آن خانواده به شمار مي آييم و در آنجا وظايفي داريم. اكنون كه در مدرسه و كلاس هستيم، نقش و تكليف ديگري داريم. اگر در محله و كوچة خود باشيم؛ در آنجا هم وظيفه ديگري داريم و همينطور در جاهاي مختلف، خواهيم ديد كه نقش و وظيفەه جديدي خواهيم داشت.
به همین سبب اگر بخواهیم چيزي درباره خود بنويسيم و خودمان را به كسي معرفی کنیم ، بسته به اينكه از كجا آغاز كنيم، نوشته و نوع معرفی ما متفاوت خواهد بود .
يكي ديگر از راه هاي توانمند سازي ذهن و زبان هنگام نويسندگي، ايجاد فرصت بيشتر براي فكر كردن است. انديشيدن درباره يك چيز، راه هاي فراواني را در ذهن، نسبت به شناخت بهتر آن، پديد مي آورد. وقتي زمان كافي براي انديشيدن درباره يك موضوع داشته باشيم و از ديدگاه ها و دريچه هاي مختلف به يك موضوع، نگاه كنيم، جنبه ها و كاركرد هاي گوناگون يك پديده را در نظر ميگيريم.