در مستند سازی اسناد و مدارک مربوط به استخدام و اقدامات شرکت باید مطابق با دستورالعملهای قانونی و سیاستهای شرکت بایگانی شود. بهترین شیوه مستند سازی اسناد مربوط به منابع انسانی، سوابق رسمی و غیررسمی روند استخدام شرکت را در بر میگیرد، از جمله مستندسازی های مهم:
اقدامات؛
سهامداران؛
اقدامات انضباطی؛
اختلافات؛
تحقیقات؛
ارزیابی عملکرد؛
نقض قوانین.
نگهداری و مستند سازی اسناد مختلف به منابع انسانی این اجازه را میدهد تا پیشینه مکتوبی را از وقایع حفظ کند. بایگانیکردن، کارکنان مدیریتی را در روند ارتقای کارمندان، اقدامات انضباطی، افزایش حقوق و پایان کار راهنمایی میکند. در مستند سازی، مستندات باید واقعی باشد و بدون تکیه بر نظر دیگران، از بینش پشتیبانی کند. حال که متوجه شدید مستند سازی چیست در ادامه با ضرورت و مزایای آن نیز آشنا خواهید شد.