- Jun
- 309
- 152
- مدالها
- 2
روشی برای نوشتن درباره موضوع های ذهنی !
سفر پر ماجراي نوشتن تمامي ندارد .
طبق نقشه، در ايستگاههاي مختلف مي ايستاد و دوباره به راه مي افتاد .
«آموختيم كه اگر درباره شخص و مكان و يا چيزي از اينگونه ، بخواهيم بنويسيم ؛ بر پايه همان گام هاي ياد شده؛ عمل میكنيم. اما آیا با روش طرح پرسش می توان درباره هر موضوعی نوشت ؟ »
پاسخ این پرسش قطعا منفی است .
🔷🔶چند راهكار مناسب براي بهره گيري از اين شيوه در طرح پرسش ها !
ويژگي پرسش ها :
⚪🟡فقط به اصل موضوع بپردازند.
⚪🟡بر پاية ساختمان نوشته(رعايت موضوع، بخش آغازین، بخش میانی و بخش پایانی) چيده شوند.
⚪🟡همه جنبه هاي موضوع را در برگيرند.
🔷🔶چند راهكار مناسب براي بهره گيري از اين شيوه در ارائه پاسخ ها !
ويژگي پاسخ ها:
⚪🟡فقط در جواب موضوع اصلي باشند.
⚪🟡بر پايه نظم منطقي و رعايت ساختار نوشته ، تنظيم شوند.
⚪🟡نتيجه مطالعه و تحقيق باشند.
⚪🟡با نمونه و مثال از رفتار ها و گفتار ها همراه باشند.
⚪🟡پاسخ ها كوتاه و گويا ، نوشته شوند.
سفر پر ماجراي نوشتن تمامي ندارد .
طبق نقشه، در ايستگاههاي مختلف مي ايستاد و دوباره به راه مي افتاد .
«آموختيم كه اگر درباره شخص و مكان و يا چيزي از اينگونه ، بخواهيم بنويسيم ؛ بر پايه همان گام هاي ياد شده؛ عمل میكنيم. اما آیا با روش طرح پرسش می توان درباره هر موضوعی نوشت ؟ »
پاسخ این پرسش قطعا منفی است .
🔷🔶چند راهكار مناسب براي بهره گيري از اين شيوه در طرح پرسش ها !
ويژگي پرسش ها :
⚪🟡فقط به اصل موضوع بپردازند.
⚪🟡بر پاية ساختمان نوشته(رعايت موضوع، بخش آغازین، بخش میانی و بخش پایانی) چيده شوند.
⚪🟡همه جنبه هاي موضوع را در برگيرند.
🔷🔶چند راهكار مناسب براي بهره گيري از اين شيوه در ارائه پاسخ ها !
ويژگي پاسخ ها:
⚪🟡فقط در جواب موضوع اصلي باشند.
⚪🟡بر پايه نظم منطقي و رعايت ساختار نوشته ، تنظيم شوند.
⚪🟡نتيجه مطالعه و تحقيق باشند.
⚪🟡با نمونه و مثال از رفتار ها و گفتار ها همراه باشند.
⚪🟡پاسخ ها كوتاه و گويا ، نوشته شوند.