جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

زندگینامه زندگی‌نامه اگزوپری نویسنده شازده کوچولو

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته بیوگرافی نویسندگان و شاعران توسط •Kiana• با نام زندگی‌نامه اگزوپری نویسنده شازده کوچولو ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 128 بازدید, 9 پاسخ و 1 بار واکنش داشته است
نام دسته بیوگرافی نویسندگان و شاعران
نام موضوع زندگی‌نامه اگزوپری نویسنده شازده کوچولو
نویسنده موضوع •Kiana•
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط •Kiana•
موضوع نویسنده

•Kiana•

سطح
0
 
کاربر فعال انجمن
فعال انجمن
Sep
2,133
5,317
مدال‌ها
2
آنتوان دو سنت اگزوپری نویسنده و خلبان زبده‌ی نیروی هوایی فرانسه در 29 ژوئن سال 1900 در شهر لیون به دنیا آمد. او در چهار سالگی پدرش را از دست داد و مادرش به تنهایی سرپرستی او و دیگر خواهر و برادرانش را به عهده گرفت. او در سال 1914 برای ادامه‌ی تحصیل به سوئیس رفت. استعداد نویسندگی اگزوپری از همان دوران تحصیل در دبستان توجه معلمان را به خود جلب کرد و از جانب آن‌ها بارها مورد تشویق قرار گرفت. او در سال 1919 به مدرسه هنرهای زیبای پاریس رفت و رشته‌ی معماری را برای ادامه تحصیل انتخاب نمود.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sars.ha
موضوع نویسنده

•Kiana•

سطح
0
 
کاربر فعال انجمن
فعال انجمن
Sep
2,133
5,317
مدال‌ها
2
اگزوپری ابتدا قصد داشت به نیروی دریایی فرانسه بپیوندند اما موفق نشد. او شانس خود را در نیروی هوایی امتحان کرد و در سال 1921 به عنوان مکانیک در این نهاد مشغول به کار شد. اگزوپری در طول دو سال خدمت در نیروی هوایی، فنون خلبانی آموخت و به یکی از خلبانان زبردست ارتش فرانسه بدل شد. او به اصرار یکی از فرماندهان خود به استخدام دائمی ارتش فرانسه درآمد.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sars.ha
موضوع نویسنده

•Kiana•

سطح
0
 
کاربر فعال انجمن
فعال انجمن
Sep
2,133
5,317
مدال‌ها
2
تصمیم اگزوپری برای خدمت دائمی در ارتش مسیر نویسندگی را برای او هموار کرد. او در قامت خلبان به کشورهای مختلفی سفر کرد و تعامل با ملل مختلف و طبیعت و فرهنگ متفاوت آن‌ها تجربیات نابی را برای او رقم زد. به شکلی که می‌توان رد پای تجربیات او را در کتاب‌های مختلف اگزوپری مشاهده کرد. در این رابطه می‌توان به کتاب «پیک جنوب» اشاره کرد. اگزوپری برای انجام یک مأموریت سیاسی به مراکش سفر کرد و مدتی را با قبایل صحرانشین این کشور گذراند. او پس از بازگشت از مراکش نگارش کتاب «پیک جنوب» را آغاز نمود. اگزوپری پیش از انتشار این کتاب، نویسندگی را به طور جدی دنبال نمی‌کرد؛ اما پس امضای قرارداد با یک ناشر سرشناس در پاریس به نویسندگی توجه ویژه‌ای نشان داد. دو کتاب دیگر او با نام‌های «زمین انسان‌ها» و «پرواز شبانه» حاصل مأموریت او به آمریکای جنوبی است. کتاب «پرواز شبانه» با مقدمه‌ای از آندره ژید و در ستایش فضایل اخلاقی مانند صداقت و شجاعت در سال 1931 منتشر شد و شهرت زیادی برای او به همراه آورد. کتاب «زمین انسان‌ها» نیز داستان سانحه‌ی هوایی است که در سال 1935 برای اگزوپری اتفاق افتاد و از آن جان سالم به در برد. او تجربه‌ی هیجان‌انگیز خود را در سال 1938 به رشته تحریر درآورد. این کتاب از سوی فرهنگستان فرانسه منتخب دریافت جایزه ملی کتاب شد.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sars.ha
موضوع نویسنده

•Kiana•

سطح
0
 
کاربر فعال انجمن
فعال انجمن
Sep
2,133
5,317
مدال‌ها
2
اگزوپری در ابتدای دهه چهل میلادی و در پی اشغال پاریس توسط نیروهای نازی آلمان، به کشور آمریکا رفت و دوران نقاهت خود را شهر نیویورک گذراند... اگزوپری پس از دوران نقاهت خود، مجدداً به ارتش فرانسه پیوست. او در 31 جولای 1944 زمانی که کنترل یک هواپیمای P-38 را بر عهده داشت در حین مأموریت در دریای مدیترانه برای همیشه ناپدید شد. معمای مرگ او تا این لحظه حل نشده باقی مانده است. تنها بقایای هواپیمای او در اواخر قرن بیستم کشف شد.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sars.ha
موضوع نویسنده

•Kiana•

سطح
0
 
کاربر فعال انجمن
فعال انجمن
Sep
2,133
5,317
مدال‌ها
2
تولد محبوب‌ترین شاهزاده‌ی قصه‌ها

شازده کوچولو مهم‌ترین اثر آنتوان دو سنت اگزوپری است. این داستان نام او را در سراسر جهان زنده نگه‌ داشته است و آن را به سومین کتاب پرفروش قرن بیستم تبدیل کرده است. «شازده کوچولو» پرفروش‌ترین کتاب در طول تاریخ به شمار می‌آید. این کتاب تاکنون به سیصد زبان دنیا ترجمه شده است و در این زمینه رکورددار است.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sars.ha
موضوع نویسنده

•Kiana•

سطح
0
 
کاربر فعال انجمن
فعال انجمن
Sep
2,133
5,317
مدال‌ها
2
کتاب «شازده کوچولو» مانند دیگر آثار اگزوپری حاصل تجربه‌ی زیسته‌ی اوست که آن با تخیل و فلسفه در آمیخته است. اگزوپری در سال 1935 تصمیم گرفت رکورد سرعت پرواز از پاریس تا سایگون را بشکند و جایزه‌ی 150 هزار فرانکی آن را از آن خود کند؛ اما هواپیمای او در صحرای ساهارا دچار نقص فنی شد و به اجبار در آن منطقه فرود آمد. اگزوپری به مدت 4 روز با مکانیک همراه خود در تپه‌های شنی سرگردان بود تا اینکه توسط یک بومی نجات پیدا کرد.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sars.ha
موضوع نویسنده

•Kiana•

سطح
0
 
کاربر فعال انجمن
فعال انجمن
Sep
2,133
5,317
مدال‌ها
2
رمان شازده «کوچولو» در آمریکا متولد شد. او که در خلال جنگ جهانی به آمریکا سفر کرده بود، در آپارتمان کوچک خود در نیویورک، نگارش این شاهکار را آغاز نمود و تصویرگری‌های آن را بر عهده گرفت. کتاب «شازده کوچولو» در سال 1943 منتشر شد. شازده کوچولو کتابی سمبولیک و فلسفی است؛ که در سبک سورئال نوشته شده است. اگزوپری مضامین انسان دوستانه و عشق را از دید یک کودک بیان می‌کند و دغدغه‌ها و رذیلت‌های اخلاقی انسان بالغ را به سخره می‌گیرد.

آثار آنتوان دو سنت اگزوپری

هوانورد
پیک جنوب
پرواز شبانه
زمین انسان‌ها
خلبان جنگ
نامه به یک گروگان
شازده کوچولو
قلعه
نوشته‌های جنگ
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sars.ha
موضوع نویسنده

•Kiana•

سطح
0
 
کاربر فعال انجمن
فعال انجمن
Sep
2,133
5,317
مدال‌ها
2
اگزوپری، یکی از پیشگامان هوانوردی پستی

اگزوپری قصد داشت به خدمت نیروی دریایی درآید امّا موفّق نشد به فرهنگستان نیروی دریایی راه یابد. به همین دلیل او در ۲۱ سالگی به‌عنوان مکانیک در نیروی هوایی فرانسه مشغول به کار شد و در مدّت ۲ سال خدمت خود در نیروی هوایی، فنون خلبانی آموخت و به یکی از خلبانان زبردست ارتش فرانسه بدل شد. او به اصرار یکی از فرماندهان خود به استخدام دائمی ارتش فرانسه درآمد بعد با پروازهای بسیار خود به سرزمین‌های گوناگون و به میان ملّت‌های مختلف با زیبایی‌های طبیعت و چشم‌اندازهای متنوّع جهان و با جامعه‌های گوناگون آشنا شد و آن‌ها را در آثار خود منعکس کرد. اگزوپری نه تنها خلبانی بی‌باک، میهن‌پرست و مبارزی ضد فاشیسم بود بلکه تجربه‌های زندگی پرماجرایش را به عنوان خلبان پست هوایی فرانسه و خلبان جنگ، دستمایه رمان‌ها و داستان‌های شاعرانه و خیال‌انگیز خود ساخت.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sars.ha
موضوع نویسنده

•Kiana•

سطح
0
 
کاربر فعال انجمن
فعال انجمن
Sep
2,133
5,317
مدال‌ها
2
این خلبان بعد از مدتی از ارتش به نیروی هوایی منتقل شد. بعد از چند سانحه‌ هوایی به خاطر اعتراض‌های خانواده و نامزدش لوییز اوِک دو ویلمورن، خلبانی را کنار گذاشت. نامزدی آن‌ها پس از مدتی به هم خورد و سنت اگزوپری دوباره به سراغ خلبانی و شغل‌های متعدد رفت. او بیشتر برای حمل‌ونقل بسته‌های پستی از هواپیما استفاده می‌کرد. هواپیماها در آن زمان تجهیزات و تنظیمات زیادی نداشتند. به قول اگزوپری در هواپیماهای جدید، کار خلبان بیشتر شبیه حسابداری است تا خلبانی. او بسته‌های پستی را میان فرانسه و آفریقا جابه‌جا می‌کرد و مسیر پروازهای او از بالای بیابان و دریا می‌گذشت. چند سال بعد به آرژانتین رفت و مدیر پست هوایی آنجا شد.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sars.ha
موضوع نویسنده

•Kiana•

سطح
0
 
کاربر فعال انجمن
فعال انجمن
Sep
2,133
5,317
مدال‌ها
2
این خلبان متفکر سوابق سقوط متعددی داشت که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، سقوط در بیابان پس از ۱۹ ساعت پرواز بود (آن‌ها می‌خواستند رکورد سرعت برای پرواز بین ۲ مقصد را بشکنند تا برنده‌ مسابقه‌ای باشند که ۱۵۰ هزار فرانک جایزه داشت) که بسیاری معتقدند، صحنه‌های خلبان و بیابان و تعمیر و خرابی که در نوشته‌های او به دفعات دیده می‌شود، الهام گرفته از این تجربه‌ در آستانه‌ مرگ است. اگزوپری عاشق پرواز بود، پروازهای اکتشافی. پرواز برای بردن محموله‌های پستی اما ظهور نازی‌ها را یک تهدید برای انسان و انسانیت می‌دانست. او دوست داشت حتماً در جنگ علیه آلمان‌ها شرکت کند. از آنجا که در دهه‌ پنجم زندگی بود و سن‌اش هشت سال از مرز قانونی گذشته بود، به او اجازه داده نمی‌شد. ده‌ها نامه نوشت و تقاضانامه‌ها را به مسئولان مختلف ارسال کرد تا توانست خلبان جنگی شود. اگرچه بخش‌های مختلف بدنش به خاطر سقوط‌های متعدد از کار افتاده بود و حتی نمی‌توانست لباس خلبانی برتن کند و به دلیل گرفتگی در ناحیه گردن، نمی‌توانست سرش را به سمت چپ بگرداند و هواپیماهای مهاجمی را که از سمت چپ به او نزدیک می‌شدند، ببیند اما به او اجازه دادند با یک هواپیمای P-۳۸ پرواز کند. هواپیمای فرسوده‌ای که در جنگ‌های مختلف چیزی از آن باقی نمانده بود و ارزش پرواز نداشت و حتی سقوطش هم خسارتی جدی محسوب نمی‌شد. هفت هفته آموزش دید تا با این هواپیما که پیچیده‌تر از هواپیماهای قبلی‌اش بود پرواز کند. در دومین پرواز، موتور هواپیما از کار افتاد و او سقوط کرد. اگزوپری هشت ماه زمین‌گیر شد و دوباره با اصرار و فشار زیاد به اطرافیان، تلاش کرد که مجوز پرواز بگیرد. او تمام لحظاتی را که روی صندلی هواپیما نشسته بود و پرواز نمی‌کرد (چک‌های قبل از پرواز، آماده‌سازی‌ها، سوخت‌گیری و زمان‌های پس از فرود) کتاب می‌خواند و کتاب می‌نوشت. شخصیت پرجاذبه سنت اگزوپری که نمونه واقعی بلندی طبع و شهامت اخلاقی بود، پس از مرگش ارزش افسانه‌ای یافت و آثارش در شمار پرخواننده‌ترین آثار قرار گرفت.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sars.ha
بالا پایین