جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی قبل از نمایشنامه نویسی بخوان!

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته نمایش‌نامه توسط ASAL. با نام قبل از نمایشنامه نویسی بخوان! ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 159 بازدید, 10 پاسخ و 1 بار واکنش داشته است
نام دسته نمایش‌نامه
نام موضوع قبل از نمایشنامه نویسی بخوان!
نویسنده موضوع ASAL.
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط ASAL.
موضوع نویسنده

ASAL.

سطح
1
 
[سرپرست ادبیات]
پرسنل مدیریت
سرپرست ادبیات
شاعر آزمایشی
کپیست انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Feb
3,166
12,969
مدال‌ها
4
انجام هیچ کاری در زمان فعلی آسان نیست نه به این دلیل که کارها سخت هستند خیر ، بلکه به این دلیل که دست زیاد شده است ، مخاطب به این راحتی با کیفیت کار کنار نمی آید ، باید در قیاس با سایر کارها پی ببرد که شما حرفی نو برای گفتن دارید و اساسا چیزی بدست بیاورد گفتمان یک طرفه فایده ای ندارد امروزه حتی برای سرگرمی مردم به دنبال دلیل هستند و چرایی را مطرح می کنند شما باید بتوانید پاسخ بهتری برای آنها نسبت به رقبا پیدا کنید .
 
موضوع نویسنده

ASAL.

سطح
1
 
[سرپرست ادبیات]
پرسنل مدیریت
سرپرست ادبیات
شاعر آزمایشی
کپیست انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Feb
3,166
12,969
مدال‌ها
4


فیلمنامه نویسی یکی از همین کارها است هر روز فیلمنامه های بسیاری ثبت می شوند به این امید که اجراء گردند اما واقعیت امر این است که نوشتن فیلمنامه خوب ، آسان نیست ، شاهد آن هم فیلم های بی مایه ای است که هر روز بر سر در سینماها می بینیم و یا نمایشنامه های بی محتوایی که باعث شده سالن های نمایش خالی از جمعیت گردند .
 
موضوع نویسنده

ASAL.

سطح
1
 
[سرپرست ادبیات]
پرسنل مدیریت
سرپرست ادبیات
شاعر آزمایشی
کپیست انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Feb
3,166
12,969
مدال‌ها
4


اساسا در هر حوزه ای که قصد ورود داریم هر چقدر دامنه یادگیری خود را توسعه دهیم زمان نتیجه گیری را کوتاه تر کرده ایم کسانی که قصد دارند در حوزه هایی فعالیت کنند که اصل کار آنها بر پایه نویسندگی است بهترین راه آموزش خود را باید مطالعه قرار دهند و تا آنجا که می توانند بخوانند نوع خوانش نیز ، می بایست متفاوت باشد با تعمق و خلاقانه ، همراه با درک تک تک کلمات کتاب ، فکر کردن به فضای نوشته ، آنالیز افکار نویسنده و دقت در نکات ریز و حواشی از مهمترین کارهایی است که باید انجام دهند .
 
موضوع نویسنده

ASAL.

سطح
1
 
[سرپرست ادبیات]
پرسنل مدیریت
سرپرست ادبیات
شاعر آزمایشی
کپیست انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Feb
3,166
12,969
مدال‌ها
4


در مورد فیلمنامه نویس ، مطالعه هوشمندانه باعث می گردد ذهنیت نگارش او تغییر کند و حوزه های فکری جدیدی برایش ایجاد گردد و چون ابزارها و ایده های مختلفی به واسطه مطالعه بدست می آورد ذهن برای خلق اثری نو فعال می گردد افکار خام و پرورش نیافته هیچگاه نمی تواند از دلنوشته فراتر رود ، اما ذهن آموزش دیده و آشنا به نگارش ، با گستردگی دایره لغات ، قادر به خلق می گردد و حتی الهامات درونی براحتی می توانند تبدیل به واقعیت شوند
 
موضوع نویسنده

ASAL.

سطح
1
 
[سرپرست ادبیات]
پرسنل مدیریت
سرپرست ادبیات
شاعر آزمایشی
کپیست انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Feb
3,166
12,969
مدال‌ها
4
سوژه یابی گام نخست فیلمنامه نویسی است برای پیدا کردن سوژه مناسب فیلمنامه نویس باید همیشه در حال تماشا و جستجو باشد و هر لحظه ، همه وقایع را ببیند روایت های متنوع را از زبانهای مختلف بشنود و ثبت کند و از منابعی چون کتاب ، داستان ، روایت و شنیده ها استفاده نماید به قول ادوارد پی جونز رمان نویس سوژه شکار نیست که هر وقت خواستید بروید آنرا بگیرید و بیاوردید .
 
موضوع نویسنده

ASAL.

سطح
1
 
[سرپرست ادبیات]
پرسنل مدیریت
سرپرست ادبیات
شاعر آزمایشی
کپیست انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Feb
3,166
12,969
مدال‌ها
4


سوژه می تواند بر مبنای تخیل نویسنده باشد که در آن دست نویسنده برای گسترش داستان تا بی نهایت آزاد است و یا بر مبنای واقعیت که بیشتر ، چیدمان اطلاعات نیاز دارد .
 
موضوع نویسنده

ASAL.

سطح
1
 
[سرپرست ادبیات]
پرسنل مدیریت
سرپرست ادبیات
شاعر آزمایشی
کپیست انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Feb
3,166
12,969
مدال‌ها
4

زاویه دید نویسنده و اینکه او در چه جایگاهی ایستاده در ساخت سوژه بسیار مهم است هر نویسنده ای از جایگاهی که برای او اهمیت بیشتری دارد به سوژه نگاه می کند و گرنه موضوع اغلب فیلمنامه ها یکی است نبرد خوب و بد ، داستان های عاشقانه و .... اما هر بار از منظری جدید نوشته می شوند .
 
موضوع نویسنده

ASAL.

سطح
1
 
[سرپرست ادبیات]
پرسنل مدیریت
سرپرست ادبیات
شاعر آزمایشی
کپیست انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Feb
3,166
12,969
مدال‌ها
4


ژان کلود کاریر هنرجویان خود را برای پیدا کردن سوژه به یک مکان مشخصی مانند بازار ماهی فروشان می فرستاد و از آنها می خواست سوژه یابی کنند هر کدام از زاویه دید خود اینکار را انجام می دادند یکی از دید ماهی فروش و دیگری از دید خریدار و برخی از دید یک ماهی داستان را تعریف می کردند این تفاوت در برداشتها بستگی به همان زاویه دید افراد داشت .
 
موضوع نویسنده

ASAL.

سطح
1
 
[سرپرست ادبیات]
پرسنل مدیریت
سرپرست ادبیات
شاعر آزمایشی
کپیست انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Feb
3,166
12,969
مدال‌ها
4


نویسنده باید زاویه دید خود را بشناسد و مشخص نماید که چه چیزی در سوژه برای او اهمیت دارد تا بر اساس آن اقدام به نگارش کند . باید مشخص نماید که داستان از نظر موضوع و جذابیت در چه سطحی است داستانی کشدار دارد و باید تبدیل به فیلمنامه ای بلند شود یا برای فیلمنامه کوتاه خوب است یا شاید مناسب کار نمایشی و نگارشی است .
 
موضوع نویسنده

ASAL.

سطح
1
 
[سرپرست ادبیات]
پرسنل مدیریت
سرپرست ادبیات
شاعر آزمایشی
کپیست انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Feb
3,166
12,969
مدال‌ها
4
سوژه باید ظرفیت سنجی شود تا قالب درست آن شکل بگیرد ، مشخص کردن سطح فیلمنامه و سازگاری سوژه با امکانات محیطی هم اهمیت دارد چرا که باید براساس توانایی و امکانات موجود ، وضعیت تولید را معلوم کرد که قطعا در شکل گیری و نگارش نمایش تاثیر به سزایی دارد مسلما فیلمنامه ای مانند تایتانیک هیچگاه در ایران امکان تولید نخواهد داشت .
 
بالا پایین