جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.

طراحی قوانین ترکیب بندی در طراحی و نقاشی

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته هنر نقاشی و طراحی توسط روژان مهرزاد با نام قوانین ترکیب بندی در طراحی و نقاشی ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 13 بازدید, 11 پاسخ و 0 بار واکنش داشته است
نام دسته هنر نقاشی و طراحی
نام موضوع قوانین ترکیب بندی در طراحی و نقاشی
نویسنده موضوع روژان مهرزاد
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط روژان مهرزاد
موضوع نویسنده
همیار سرپرست فرهنگ و هنر
پرسنل مدیریت
همیار فرهنگ و هنر
ناظر آزمایشی
گوینده آزمایشی
فعال انجمن
Aug
1,414
3,624
مدال‌ها
2

نکات مهم برای ایجاد ترکیب‌بندی بهتر​

یک اثر هنری اگر به شکل یکنواخت دیده شود، به چشم بیننده خسته‌کننده است و حس خوبی را منتقل نمی‌کند، بنابراین برای چشم مخاطبان، باید شرایطی را به وجود بیاورید که آن‌ها از دیدن آثار شما لذت ببرند
 
موضوع نویسنده
همیار سرپرست فرهنگ و هنر
پرسنل مدیریت
همیار فرهنگ و هنر
ناظر آزمایشی
گوینده آزمایشی
فعال انجمن
Aug
1,414
3,624
مدال‌ها
2
  • چشم بیننده باید پیوسته در تمام سطح کار بچرخد و نباید در یک نقطه قفل شود.

  • تا جایی که ممکن است باید از تقسیمات بسیار دقیق فضای کاری خودداری کنید، مگر آنکه هدف خاصی داشته باشید.

  • اگر در عناصر کوچک‌تر نقاشی‌تان از تن رنگی بسیار قوی و کنتراست بیشتر استفاده کنید، عناصر بزرگ‌تری که در آن‌ها تن رنگی سبک‌تر استفاده‌شده، تحت تأثیر قرار می‌گیرند و می‌توانید با این کار یک ترکیب‌بندی جذاب ایجاد کنید.

  • توجه داشته باشید که عناصر برجسته و مهم اثر هنری در مرکز آن قرار نگیرند، چراکه یک ترکیب‌بندی متقارن را ایجاد می‌کنند.

  • نباید در نقاشی‌خط افق اثر را به دو قسمت مساوی تقسیم کند، عدم تعادل باعث ایجاد جذابیت بیشتر در ترکیب‌بندی می‌شود.

  • سعی کنید تا جایی که امکان دارد، یک نقطه استراحت برای بیننده در نظر بگیرید، مثلاً اگر اثری با جزئیات پیچیده ترسیم می‌کنید، قسمت‌هایی از کار را ساده رها کنید تا بیننده با دیدن آن‌ها بتواند استراحت چشم داشته باشد.
 
بالا پایین