جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.

آموزشی مونتاژ چيست؟

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته آموزش تدوین توسط حنا نویس با نام مونتاژ چيست؟ ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 532 بازدید, 16 پاسخ و 0 بار واکنش داشته است
نام دسته آموزش تدوین
نام موضوع مونتاژ چيست؟
نویسنده موضوع حنا نویس
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط حنا نویس
موضوع نویسنده

حنا نویس

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Aug
3,898
6,481
مدال‌ها
3
یکی از اساسی ترین جنبه های رسانه فیلم توانایی تدوین و تنظیم مجدد تصاویر و عکس ها برای خلق یک داستان است. مشکلی که در کار تدوین و به طور کلی فیلم وجود دارد این است که همزمان هم موثر باشد و هم کارآمد. یکی از مفیدترین ابزاری که سازندگان فیلم برای اجرای این کار دارند، مونتاژ است. مونتاژ چیست و سازندگان فیلم چگونه از آنها استفاده می کنند؟
 
آخرین ویرایش:
موضوع نویسنده

حنا نویس

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Aug
3,898
6,481
مدال‌ها
3

مونتاژ چیست؟

مونتاژ مجموعه ای از تصاویر جداگانه ، متحرک یا ثابت است که با هم تدوین می شوند تا توالی مداومی ایجاد کنند. تدوین فیلم با استفاده از تکنیک مونتاژ، فیلمسازان را قادر می سازد با قرار دادن عکس های مختلف، فیلم های آرشیوی یا غیر آرشیوی، فشرده سازی زمان از طریق تدوین یا در هم آمیختن چندین داستان، مقدار زیادی از اطلاعات را در مدت زمان کوتاه تری به مخاطب انتقال دهند.
کلمه “مونتاژ” از فرانسه گرفته شده است – به معنی “مونتاژ” یا “ویرایش”. است.
 
موضوع نویسنده

حنا نویس

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Aug
3,898
6,481
مدال‌ها
3

نظریه مونتاژ

سرگئی ایزنشتاین نظریه پرداز و معمار تدوین غیر تداومی است. به خاطر نظریه مونتاژ و تجربه عملی او در ساخت چهار فیلم اعتصاب، رزمناو پوتمکین، اکتبر و قدیم و جدید در فاصله سال های ۱۹۲۴ تا ۱۹۲۸ است که نه فقط امروزه بلکه سال ها است بدیل هایی را برای تدوین غیر تداومی در فیلم های آوانگارد، تجربی، ویدئو موزیک، تیزرهای تجاری و غیر تجاری، آنونسها، فصل های پرتحرک اکشن، فصل های مونتاژ و مستندهای پروپاگاندایی را شاهدیم. چکیده نظریه مونتاژ او در آخرین دهه دوره سینمای صامت به شرح زیر است:​
 
موضوع نویسنده

حنا نویس

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Aug
3,898
6,481
مدال‌ها
3
هدف و ارزش فیلم در ارتقاء آگاهی و درک مخاطب از حقایق جهان تاریخی و جهان اجتماعی است .فیلم ساز و
تدوین گر
ها از طریق مونتاژ می تواند تاثیرات دلخواه بر تماشاگر را طراحی و محاسبه کند. به اعتقاد او مونتاژ از خلق یک رشته شوک، ستیز و برخورد در جهت توصیف سینمایی و تبیین ایدئولوژیک رویداد است.
 
موضوع نویسنده

حنا نویس

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Aug
3,898
6,481
مدال‌ها
3
مونتاژ با ایجاد ستیز بین عناصر درون نما، هم چنین برون نما، ادراک ذهنی تماشاگر را نیرو می بخشد و از او مخاطبی فعال و اندیشمند می سازد.در نوشته های نظری و تجربه های عملی ایزنشتاین دوگونه کلی مونتاژ برجسته است. مونتاژ اندیشه دار و مونتاژ دیالکتیکی.
 
موضوع نویسنده

حنا نویس

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Aug
3,898
6,481
مدال‌ها
3
در مونتاژ اندیشه دار ترکیب نماها سنتزی جدیدی را می آفریند که در بردارنده توصیف و برداشت فیلم ساز از رویداد یا متن است. نقش ستیز در مونتاژ در خلق معنای جدید کمک می کند. از تلفیق تصاویر (پدیده های تصویر شدنی) مفاهیم تصویر نشدنی حاصل می شود( تصویر سگ + تصویر دهان= پارس کردن)
 
موضوع نویسنده

حنا نویس

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Aug
3,898
6,481
مدال‌ها
3
در مونتاژ دیالکتیکی عواملی چون برخورد، ستیز و تضاد به منظور برانگیختن عواطف تماشاگر به این نوع مونتاژ شکل می دهد. این ستیز مونتاژ در ریتم، حجم، زوایای دوربین، شدت نور، رنگ، سرعت و یا شتاب حرکت در نما و… وجود دارد.
 
موضوع نویسنده

حنا نویس

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Aug
3,898
6,481
مدال‌ها
3
در نظریه مونتاژ این فیلم ساز شوروی اصطلاح مونتاژ عمودی نیز استفاده شده است. مونتاژ عمودی معمولا برای طراحی سازوکار مونتاژ به طور کلی و به مفهوم عام خود و برآورد چگونگی تاثیر آن بر مخاطب استفاده می شود.
 
موضوع نویسنده

حنا نویس

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Aug
3,898
6,481
مدال‌ها
3
در سینمای کلاسیک مونتاژ دو نوع؛ مونتاژ هالیوودی و مونتاژ روسی است. مونتاژ هالیوودی؛ شامل سکانسی مرکب از نماهای جداگانه و مستقل با برش سریع و یا دیزالوها معمولا همراه با یک قطعه موسیقی با ضرباهنگ سریع که زمان رویداد یا سیر روایت را فشرده می کند. یا از طریق مونتاژ مراحلی از یک فرایند یا یک دوره تاریخی به سرعت مرور می‌‌شود.
 
موضوع نویسنده

حنا نویس

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Aug
3,898
6,481
مدال‌ها
3
مونتاژ روسی؛ در سینمای کلاسیک شوروی، مونتاژ ویژگی اصلی آن استنباطی است که تماشاگر از تدوین مجموعه نماهایی می کند که معنای خاصی را تداعی یا القا می کند. سبک مونتاژ روسی غالبا در برابر تدوین تداومی سینمای کلاسیک هالیوود قرار می گیرد
 
بالا پایین