Puyannnn
سطح
4
مهمان
- Sep
- 13,532
- 22,013
- مدالها
- 3
آغاز دوره شیوع کرونا و قرنطینههای اجباری باعث شد، میزان مصرف دیجیتالی کتابدوستان افزایش داشته باشد اما با تداوم بیماری و بازگشت امور به روال قبلی، وضعیت به حالت اول و شرایط طبیعی خود بازگشته است.
همهگیری کووید ۱۹ روی بسیاری از عادتهای مردم تاثیرگذاشت و آنها را تغییر داد. یکی از این موارد، فضای مجازی و امکانهایی بود که در این فضا برای کاربران مهیا میشود. شاید بتوان گفت که در نتیجه همهگیری، تعداد بیشتری از مردم، ساعتهای طولانی از محتوای ارائه شده در فضای مجازی استفاده کردند. تولیدکنندگان کتابهای صوتی و الکترونیک میتوانند با استفاده از این موقعیت، برای تشویق مردم به خرید و مطالعه کتاب دیجیتال محتوایی مناسب را مهیا کنند.
حمیدرضا شربتیان، مدیر اپلیکیشن کتابصوتی نوار با اشاره به اینکه همهگیری کووید ۱۹ در دنیا و در ایران باعث شد، استفاده از محتوای ویدئویی و صوتی افزایش داشتهباشد، به خبرنگار ایبنا گفت: در ایران فقط زمانی که قرنطینه عمومی اعلام شد، شاهد رشد شدید استفاده از محتوای صوتی و ویدئویی بودیم، اما در باقی روزهایِ دو سال همهگیری، بازار، رشد عادی را که باید داشتهباشد، طی کرد و اتفاق عجیب و خاصی در آن زمان نیفتاد.
جذب مخاطب وفادار یکی از اقداماتی است که مدیران پلتفرمهای کتابهای دیجیتال باید به آن فکر کنند، زیرا هرچقدر دیر، روزی همهگیری به پایان میرسد و افراد میتوانند به سادگیِ گذشته کتاب کاغذی تهیه کنند. به گفته شربتیان پلتفرمهای مختلف تلاش کردند کاربرانی را که در بازه زمانی خاص به آن فضا آمدند، با پیشنهادهای خاص نگهدارند تا حضور در فضا برای کاربران تبدیل به عادت شود. در نوار هم مانند پلتفرمهای دیگر این رشد کاربر وجود داشتهاست.
انفجار مصرف محتوا در کانادا در دوران قرنطینه
ایران از کشورهای پیشرو در تولید، فروش و استفاده از کتابهای دیجیتال نیست. برخی از کشورهای پیشرفته سالها است که از این نوع کتابها استفاده میکنند و مخاطبهای زیادی در این کشورها به خواندن کتاب در تبلت یا گوشی هوشمند و همچنین گوش دادن به آن عادت دارند.
همهگیری کووید ۱۹ روی بسیاری از عادتهای مردم تاثیرگذاشت و آنها را تغییر داد. یکی از این موارد، فضای مجازی و امکانهایی بود که در این فضا برای کاربران مهیا میشود. شاید بتوان گفت که در نتیجه همهگیری، تعداد بیشتری از مردم، ساعتهای طولانی از محتوای ارائه شده در فضای مجازی استفاده کردند. تولیدکنندگان کتابهای صوتی و الکترونیک میتوانند با استفاده از این موقعیت، برای تشویق مردم به خرید و مطالعه کتاب دیجیتال محتوایی مناسب را مهیا کنند.
حمیدرضا شربتیان، مدیر اپلیکیشن کتابصوتی نوار با اشاره به اینکه همهگیری کووید ۱۹ در دنیا و در ایران باعث شد، استفاده از محتوای ویدئویی و صوتی افزایش داشتهباشد، به خبرنگار ایبنا گفت: در ایران فقط زمانی که قرنطینه عمومی اعلام شد، شاهد رشد شدید استفاده از محتوای صوتی و ویدئویی بودیم، اما در باقی روزهایِ دو سال همهگیری، بازار، رشد عادی را که باید داشتهباشد، طی کرد و اتفاق عجیب و خاصی در آن زمان نیفتاد.
جذب مخاطب وفادار یکی از اقداماتی است که مدیران پلتفرمهای کتابهای دیجیتال باید به آن فکر کنند، زیرا هرچقدر دیر، روزی همهگیری به پایان میرسد و افراد میتوانند به سادگیِ گذشته کتاب کاغذی تهیه کنند. به گفته شربتیان پلتفرمهای مختلف تلاش کردند کاربرانی را که در بازه زمانی خاص به آن فضا آمدند، با پیشنهادهای خاص نگهدارند تا حضور در فضا برای کاربران تبدیل به عادت شود. در نوار هم مانند پلتفرمهای دیگر این رشد کاربر وجود داشتهاست.
انفجار مصرف محتوا در کانادا در دوران قرنطینه
ایران از کشورهای پیشرو در تولید، فروش و استفاده از کتابهای دیجیتال نیست. برخی از کشورهای پیشرفته سالها است که از این نوع کتابها استفاده میکنند و مخاطبهای زیادی در این کشورها به خواندن کتاب در تبلت یا گوشی هوشمند و همچنین گوش دادن به آن عادت دارند.