جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی چطور کشمکش و تعلیق خوبی بنویسیم؟

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته آموزش نقد توسط Kosarvalipour با نام چطور کشمکش و تعلیق خوبی بنویسیم؟ ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 220 بازدید, 9 پاسخ و 1 بار واکنش داشته است
نام دسته آموزش نقد
نام موضوع چطور کشمکش و تعلیق خوبی بنویسیم؟
نویسنده موضوع Kosarvalipour
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط Kosarvalipour
موضوع نویسنده

Kosarvalipour

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Feb
4,147
9,104
مدال‌ها
4
بنام خدا
چطور کشمکش و تعلیق خوبی بنویسیم؟
نویسنده: SHAHSANAM
 
موضوع نویسنده

Kosarvalipour

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Feb
4,147
9,104
مدال‌ها
4
برای آن‌که بتوانید کشمکش و تعلیق خوبی برای آثار تان بنویسید، لازم است ابتدا سیر داستان را متعادل کنید.
سیر داستان متعادل یعنی چه؟
 
موضوع نویسنده

Kosarvalipour

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Feb
4,147
9,104
مدال‌ها
4
سیر متعادل یعنی آن که اتفاقات هیجانی و وجدآور را در کنار اتفاقات آرام و بدون هیجان به خوبی بچینید. برای مثال در داستان‌های پلیسی و جنایی، وقتی یک اتفاق جنایی و هیجانی می‌گذارید باید حتماً بعدش هم یک اتفاق آرام و بدون هیجان بنویسید.
 
موضوع نویسنده

Kosarvalipour

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Feb
4,147
9,104
مدال‌ها
4
دقت داشته باشید یکی از نکاتی که باعث جذابیت آثار می‌شود، این است که اتفاقات کوچک و بدون هیجانتان را طوری بچینید که به محور اصلی داستان و ایده و پیرنگ مربوط باشند.
 
موضوع نویسنده

Kosarvalipour

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Feb
4,147
9,104
مدال‌ها
4
مثال می‌زنم مثلاً ایده و پیرنگ داستانتان را در مورد یک داستان پلیسی می نویسید؛
می‌خواهید یک اتفاق آرام بچینید، برای مثال شخصیت خاکستری داستان را با یک سرنخ از داستان آشنا می‌شود.
 
موضوع نویسنده

Kosarvalipour

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Feb
4,147
9,104
مدال‌ها
4
توجه داشته باشید که عیان و آشکار این اتفاق اگر بیفتد، بجای کمک به جذابیت داستان بدتر به آن آسیب می‌رساند!
این سرنخ‌ها باید لزوماً غیر مستقیم باشند.
 
موضوع نویسنده

Kosarvalipour

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Feb
4,147
9,104
مدال‌ها
4
در همین مثالی که زدم شخصیت خاکستری داستان مثلاً در آخر داستان متوجه ماجرا می‌شود؛
بهتر است این اتفاق در اوایل بیفتد و بطور غیر مستقیم و جالبی به او ربط داده شود.
 
موضوع نویسنده

Kosarvalipour

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Feb
4,147
9,104
مدال‌ها
4
و پس از ترتیب چینش اتفاقات می‌رسیم به چگونه نوشتن لحظات هیجانی.‌
همان طور که می دانید لحظات هیجانی و شور انگیز در داستان خیلی مهم اند و نقش های تعیین کننده ای در داستان دارند.
 
موضوع نویسنده

Kosarvalipour

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Feb
4,147
9,104
مدال‌ها
4
چرا که مخاطب همیشه به‌علت هیجان همه‌ی داستان ها را دنبال می‌کند.
هیچوقت، سعی کنید هیچوقت در دام این جمله نیفتید: «من اثرم ژانر عاشقانه یا مثلاً تراژدی داره، ربطی به هیجان نداره که!»
اتفاقا همه‌ی آثار در تمامی ژانرها به هیجان و نقاط شور انگیز در داستان احتیاج دارند.
 
موضوع نویسنده

Kosarvalipour

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Feb
4,147
9,104
مدال‌ها
4
شما عملاً امکان استفاده از ایجاد هیجان از طریق صدا را ندارید؛ شاید توجه‌تان تابحال به اینکه در فیلم‌های ترسناک اگر آهنگ های ترسناک پخش نکنند هیچ هیجانی نخواهد داشت جلب شده است؛ اما ما بدون هیچ صدایی باید هیجان بیافرینیم.
بدیهی است که کار سخت‌تری در پیش خواهیم داشت.
«ایجاد هیجان در داستان»
روی جمله‌ی بالا کلیک کنید.
 
بالا پایین