جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی چگونگی نویسندگی را شروع کنیم

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته آموزش‌های ادبی توسط Nella با نام چگونگی نویسندگی را شروع کنیم ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 244 بازدید, 19 پاسخ و 1 بار واکنش داشته است
نام دسته آموزش‌های ادبی
نام موضوع چگونگی نویسندگی را شروع کنیم
نویسنده موضوع Nella
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط Nella
موضوع نویسنده

Nella

سطح
0
 
همیار سرپرست کتاب
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست کتاب
ناظر تایید
کپیست انجمن
کاربر ویژه انجمن
Jan
604
1,097
مدال‌ها
2
پس کی نویسندگی را شروع می‌کنید؟

احتمالا ازشنبه هفته بعد!

این چندمین شنبه‌ای است که می‌گذرد و هنوز شروع به نوشتن نکرده‌اید ؟!

با این که می‌دانید نوشتن و تمرین زیاد روزانه محتوا نویسی برای کسی که می خواهد به عنوان یک فریلنسر یا کارشناس تولید محتوا کار کند یک کار ضروری به حساب می‌آید؛ اما هر روز بهانه‌ای برای به عقب انداختن و ننوشتن محتوا یا پست وبلاگ و … پیدا می‌کنید.

خیلی از ما به نویسندگی و تولید محتوا علاقه زیادی هم داریم و در رویاها و تخیلات مان همیشه خودمان را یک نویسنده مشهور و پولدار می بینیم که در یک ویلای ساحلی نشسته و در حالی یک روز رویایی را سپری کرده مشغول نوشتن آخرین کتابش است . اما همین ما زمانی که وقت نوشتن و پیاده سازی این رویای مان می شود کلا انگار دچار فلج نویسندگی می شویم و کلا مغزمان و دست مان هنگ میکند و حتی یک کلمه هم نمی توانیم بنویسیم .

و دلیل اینکه بیشتر ما نمی توانیم بنویسیم یا زمان های زیادی کاملا هنگ میکنیم و حس میکنیم هیچ وقت نویسنده نمی شویم و برای همیشه باید با کار جذاب و شیرین تولید محتوا خداحافظی کنیم این است که انگیزه لازم برای تولید محتوا و نویسندگی را نداریم .

شاید باور نکنید ولی انگیزه نیروی محرکه‌ اصلی موتور نویسندگی و تولید محتواست و مثل سوخت و بنزین اگر نباشد هیچ حرکتی هم نمی تواند باشد . یعنی نیاز نیست شما یک استعداد خارق العاده ای در نویسندگی داشته باشید یا همیشه یک ایده های خلاقانه و عجیب غریب در ذهن تان باشد ، فقط کافی است که شما انگیزه لازم را برای نوشتن داشته باشید یا این انگیزه را ایجاد کنید و بعد ببینید چه طور هر روز حتی بدون داشتن ایده و یک موضوع خارق العاده بلافاصله بعد از اینکه از خواب بیدار می شوید، پشت میزتان می نشینید و شروع به کنار هم چیدن کلمات میکنید .

البته در بین نویسندگان هم هستند افرادی که موتورهای دیزلی دارند و هر بار نیاز به انگیزه دوباره برای ادامه نوشتن دارند و برخی هم موتورهای هسته‌ای دارند و با یک انگیزه کوچک سال‌ها می‌نویسند و خسته نمی‌شوند.



اما اگر همین حالا باک انگیزه ما برای نویسندگی و تولید محتوا خالی از هر نوع سوختی است چه کار باید بکنیم ؟

خب مشخصا من هم مثل شما بارها و بارها در طول دوران محتوا نویسی و نویسندگی این حس بی انگیزگی را تجربه کردم و اتفاقا ضربه های مالی و روحی شدید هم خوردم . اما همه چیز همین جا برای من تمام نشد و برای اینکه بتوانم یک تولید کننده محتوای موفق و فوق ستاره شوم شروع کردم به خواندن مقالات زیاد انگیزشی و تخصصی در مورد نویسندگی و تولید محتوا و هر جا که فکر می‌کردم نکته خوبی پیدا کردم سریع آن را یادداشت می کردم تا در زمانی که دچار این حالت می شوم و حس می‌کنم دیگر نمی توانم چیزی بنویسیم از این تکنیک ها یا ترفندها استفاده کنم و دوباره به زندگی نویسندگی و نوشتن برگردم .
 
آخرین ویرایش:
موضوع نویسنده

Nella

سطح
0
 
همیار سرپرست کتاب
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست کتاب
ناظر تایید
کپیست انجمن
کاربر ویژه انجمن
Jan
604
1,097
مدال‌ها
2
1-شروع به نوشتن به کمک سریال‌ها


گاهی دیدن برنامه های تلویزیونی و یا سریال ها می تواند به شروع تولید محتوا و نوشتن کمک کنند

همین چند وقت پیش بود که یک شب که خیلی از کار روزانه خسته و داغون بودم و تقریبا حوصله انجام هیچ کاری را نداشتم تصمیم گرفتم قسمتی از سریال بریکینگ بد Breaking Bad را ببینم .جالب است که همان شب هم در پس ذهنم دنبال موضوعی برای محتوای رایتینا می‌گشتم و یک نکته جالب این بود که به محض دیدن صحنه های اول از قسمت 4 این سریال به یک ایده جالب برای محتوای وبلاگ رسیدم . و در حین دیدن ادامه سریال به این ایده بال و پر دادم تا درنهایت فردای همان روز به یک پست بلاگ اتفاقا پر طرفدار تبدیل شد .

ایده مقاله این بود :
بهترین سریال تاریخ تلویزیون (Breaking Bad)چطور راه اندازی یک امپراطوری از راه کارآفرینی را به شما می آموزد؟
والتر وایت قهرمان این سریال یک معلم میان سال شیمی در یک دبیرستان سطح پایین در شهری کوچک بود و روزی که فهمید سرطان ریه دارد وقبل از به دنیا آمدن فرزند دومش و دانشگاه رفتن پسرش خواهد مرد، مسیر زندگیش به کلی تغییر کرد و به چیزهای عجیب و غریب در زندگی اش رسید که حتی باورش هم در گذشته برایش سخت بود . من همان شب از این داستان و شخصیت والتر وایت یک درس جالب گرفتم و برای نوشتن یک مقاله در خصوص ایده هایی برای موفقیت و کارآفرینی و توسعه فردی از این ایده استفاده کردم .

پس اگر شما هم اهل دیدن سریال های تاثیر گذار یا شوهای تلویزیونی طنز و گپ و گفت های تلویزیونی تاثیر گذار هستید قطعا می توانید در میانه دیدن این برنامه ها و سریال ها ایده و انگیزه زیادی برای نوشتن و تولید محتوا بگیرید . پس نیاز نیست همیشه منتظر الهام و یک نیروی ماورایی باشید . نیروی ماورایی درون خود شماست و فقط باید به آن بالی برای پرواز بدهید .
 
موضوع نویسنده

Nella

سطح
0
 
همیار سرپرست کتاب
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست کتاب
ناظر تایید
کپیست انجمن
کاربر ویژه انجمن
Jan
604
1,097
مدال‌ها
2
2-شروع به نوشتن از محتواهای خاک خورده

سری به محتواهای قبلی خودتان بزنید و از آنها ایده بگیرید و یکبار دیگر کامنت های مثبت آنها را بخوانید

قرار نیست برای موفق شدن یک محتوا همیشه ایده‌هایی ناب و دست اولی و خلاقانه داشته باشیم . گاهی برگشت به گذشته و استفاده از ایده هایی که در گذشته در مورد آنها نوشته‌ایم اما آن جور که باید و شاید و با اطلاعاتی که در آن زمان داشتیم نتوانستیم آنها را خوب از آب در بیاوریم می تواند به ما کمک کند در زمان‌هایی که مغزمان کاملا هنگ کرده است و هیچ ایده ای به ذهن مان نمی رسد محتواهای خوب بنویسیم.

علاوه بر این بهترین کار این است که در زمان هایی که سوخت و انگیزه لازم برای نوشتن را ندارید سری به نوشته های قدیمی و محتواهای قبلی تان که کامنت‌ها و نظرات مثبتی دارند بزنید و از این همین کامنت ها و نظرات مثبت و تاثیری که در زندگی دیگران با محتواهای تان داشته‌اید انگیزه لازم را بگیرید.

مثلا من هر زمان سوخت تولید محتوایم تمام می‌شود و حس می‌کنم چیزی برای نوشتن و انتشار نیست سراغ کامنت هایی مثل این ها در سایت می‌روم و حس میکنم یک مسئولیت سنگینی روی دوشم هست که باید حتما و حتما در هر شرایطی روزانه بنویسم .

ما در هر جایگاه و سطحی که باشیم تعریف و تمجید دیگران حال مان را خوب می‌کند و انگیزه برای ادامه مسیر می‌دهد .
 
موضوع نویسنده

Nella

سطح
0
 
همیار سرپرست کتاب
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست کتاب
ناظر تایید
کپیست انجمن
کاربر ویژه انجمن
Jan
604
1,097
مدال‌ها
2
3- شروع به نوشتن بدون ترس از قضاوت
مردم به سردرشان بیشتر از مرگ من و شما اهمیت می دهند پس سخت نگیر!

باور کنید که بیشتر ما نویسنده ها و تولید کننده های محتوا بیشترین ترسی که داریم قضاوت منفی دیگران در مورد نوشته هایمان است و دائما می ترسیم یک حرف نادرست و اشتباهی از دهان مان بیرون بیاید و تا ابد اثر بد آنها همراه ما باشد و همین باعث فلج شدن نویسندگی و ترس از تولید محتوا می شود . ولی اگر به قول دیل کارنگی باور کنیم مردم به یک سردرد کوچک خودشان خیلی بیشتر از مرگ من و شما اهمیت می دهند قطعا استرس کمتری در زمان محتوا نویسی و قضاوت مردم داریم .

هر زمان که این نوع ترس و بی انگیزگی به سراغ تان آمد کافی است کمی از بالا به خودتان و محتوایی که تولید میکنید نگاه کنید .هر کدام از ما، عضوی از چند میلیارد انسان روی کره خاکی هستیم. کره خاکی ما یک در میلیارد سیاره موجود در کهکشان راه شیری است و کهکشان ما یکی از بی‌نهایت کهکشان‌های موجود در جهان، پس مطمئن باشید که کار شما برای کسی مهم نیست جز برای خودتان. پس شروع به نوشتن کنید، چرا که چیزی برای از دست دادن ندارید.
 
موضوع نویسنده

Nella

سطح
0
 
همیار سرپرست کتاب
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست کتاب
ناظر تایید
کپیست انجمن
کاربر ویژه انجمن
Jan
604
1,097
مدال‌ها
2
۴ـ شروع به نویسندگی با قدم‌های کوچک


برای تولید محتوا و نویسندگی مسیرهای کوچک انتخاب کنید نه هدف های بزرگ و دست نیافتنی

همه ما در ذهن مان قطعا هدف های بزرگ و رویاهای دست نیافتنی داریم . مثلا دوست داریم هر چه زودتر یک کتاب چند هزار کلمه ای پرفروش بنویسیم و تبدیل به یک نویسنده میلیاردر شویم . یا دوست داریم در عرض چند ماه یک سایت راه اندازی کنیم و با گذاشتن محتواهای عالی به مخاطب میلیونی و رنک و رتبه تک رقمی برسیم و… بله اینها اهداف بزرگ همه ما تولید کننده های محتوا و نویسنده هاست .

اما حساب کنید که صبح از خواب بیدار می شوید و می خواهید تولید محتوا را شروع کنید اما چیزی که پیش روی تان میبینید یک غول بزرگ چند هزار کلمه ای به اسم کتاب است که همان ابتدای کار ناامیدتان میکند و حس میکنید که هیچ وقت نمی توانید این کتاب را تمام کنید و به چاپ یا انتشار برسانید .

اما اگر همین هدف بزرگ را به قدم های کوچک روزانه که بعد از مدتی به یک روتین روزانه تبدیل می شود تقسیم کنید مطمئن باشید که در کمترین زمان ممکن به آن هدف بزرگ هم می رسید . مثلا در مورد تولید محتوای کتاب با خودتان قرار بگذارید که باید هر روز صبح موقع بلند شدن از خواب یا شب هنگام موقع رفتن به رختخواب یا حتی در مترو… 500 کلمه یا 1000 کلمه بنویسید ولی به هیچ وجه نباید وقفه ای داشته باشید و باید هر روز حتما اینکار را انجام بدهید . مطمئن باشید در بدترین حالت ممکن هم خیلی برای شما سخت نیست که یک محتوای 500 کلمه ای بنویسید.

به این شکل نوشتن به عادت روزانه شما تبدیل می شود نه یک کار غیر قابل دسترس و پیچیده . دقیقا مثل هر روز که یک سری کارهای روتین را انجام می دهید مثلا زمانی که صبح از خواب بیدار می شوید دست و صورت تان را می شویید و یک وعده صبحانه می خورید و … نوشتن هم مثل همین کارها ساده و آسان می شود
 
موضوع نویسنده

Nella

سطح
0
 
همیار سرپرست کتاب
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست کتاب
ناظر تایید
کپیست انجمن
کاربر ویژه انجمن
Jan
604
1,097
مدال‌ها
2
5 -نوشتن لاک‌پشتی!


به خودتان بگویید من باید همان لاک پشت تولید محتوای داستان « خرگوش و لاک پشت » بشوم

داستان جذاب مسابقه لاک‌پشت و خرگوش را که احتمالا 1000بار مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها برایمان تعریف کرده اند را که حتما یاد تان هست ؟ در این داستان یک اتفاق جالب می افتد . خرگوش تندرو و تیزرو در مسابقه با لاک پشت کند می بازد و جایزه مسابقه را به لاک پشت واگذار می کند . چون در میانه راه به خودش مغرور می شود و حس بهترین بودن باعث می شود فکر کند می تواند بخورد و بخوابد و در نهایت هم در کسری از ثانیه مسابقه را ببرد . اما خرگوش بیچاره نمی دانست که همین غرور کاذب باعث می شود لاک پشت پیر خرامان خرامان از او جلو بزند و او همچنان در خواب ناز باشد .

این داستان دو نکته جالب برای محتوا نویسی دارد : 1- آهسته و پیوسته شعار همه تولید کنندگان محتوای حرفه ای است . 2- هیچ وقت نباید فکر کنیم که خدای تولید محتوا و نویسندگی شده ایم و همه باید سر تعظیم برای ما فرود بیاورند و دیگر نیاز نداریم تمرین کنیم و دائم بنویسیم .

لازم است بعضی وقت ها به این فکر کنید که محتوا نویسی تان خیلی هم خوب نیست و باید تمرین بیشتری کنید . با این طرز فکر هر روز انگیزه پیدا میکنید که برای بهتر شدن به جلو حرکت کنید و حتما چیزی بنویسید تا به ایده‌آل خودتان نزدیک شوید.
 
موضوع نویسنده

Nella

سطح
0
 
همیار سرپرست کتاب
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست کتاب
ناظر تایید
کپیست انجمن
کاربر ویژه انجمن
Jan
604
1,097
مدال‌ها
2
۶- ضربدرهای جادویی و نوشتن


ضربدرهای جادویی زنجیروار در تقویم تولید محتوا می تواند معجزه کند

اولین کاری که باید بلافاصله بعد از خواندن این آموزش انجام دهید این است یک تقویم رومیزی یا دیواری بخرید که به صورت یک جدول هفتگی یا ماهانه همه روزها را داشته باشد .

خب این تقویم چه طور می تواند باعث شود شما با انگیزه تولید محتوا کنید ؟

واقعیت این است که این تقویم نیست که کاری برای شما میکند این شما هستید که با انجام دادن کار و گذاشتن یک ضربدر بزرگ در هر روز انگیزه خودتان را برای نوشتن بیشتر و بیشتر میکنید و به خودتان برای قهرمان شدن در دنیای تولید محتوا کمک میکنید .

بهترین کار این است که برای هر روز خودتان یک حداقل تعداد کلمه مشخص کنید . مثلا برای من این حداقل مقدار حدود 3000 تا 4000 کلمه است . شما می توانید خیلی بیشتر از این مقدار یا خیلی کمتر از این مقدار را به عنوان حداقل محتوای روزانه برای خودتان در نظر بگیرید و از همین امروز هر روز که به این قرارتان با خودتان پایبند بودید و این حداقل محتواها را نوشتید یک علامت ضربدر بزرگ جلوی آن روز در تقویم تان بگذارید .

به این شکل به صورت هفتگی و ماهانه می توانید خودتان را تجزیه و تحلیل کنید که چه قدر توانسته اید به حرف و قول تان پایبند باشید . و در نهایت هم اگر علامت های ضربدر تقویم تان مثلا از 25 تا در هر ماه بیشتر شد قول بدهید یک کادوی درست و حسابی برای خودتان بخرید و پروژه خوشحال سازی خودتان را به بهترین شکل ممکن اجرا کنید تا روزها و ماه های بعد هم بتوانید از این طریق انگیزه بیشتری برای نوشتن بگیرید . ولی فقط زمانی می توانید برای خودتان یک جایزه درست و حسابی بگیرید و خودتان را تشویق کنید که علامت های ضربدر تقویم تان مثل یک زنجیر به هم وصل شده باشند نه اینکه بین هر ضربدر 6 روز فاصله باشد یا…
 
موضوع نویسنده

Nella

سطح
0
 
همیار سرپرست کتاب
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست کتاب
ناظر تایید
کپیست انجمن
کاربر ویژه انجمن
Jan
604
1,097
مدال‌ها
2
۷- ضربدرهای جادویی و نوشتن


ضربدرهای جادویی زنجیروار در تقویم تولید محتوا می تواند معجزه کند

اولین کاری که باید بلافاصله بعد از خواندن این آموزش انجام دهید این است یک تقویم رومیزی یا دیواری بخرید که به صورت یک جدول هفتگی یا ماهانه همه روزها را داشته باشد .

خب این تقویم چه طور می تواند باعث شود شما با انگیزه تولید محتوا کنید ؟

واقعیت این است که این تقویم نیست که کاری برای شما میکند این شما هستید که با انجام دادن کار و گذاشتن یک ضربدر بزرگ در هر روز انگیزه خودتان را برای نوشتن بیشتر و بیشتر میکنید و به خودتان برای قهرمان شدن در دنیای تولید محتوا کمک میکنید .

بهترین کار این است که برای هر روز خودتان یک حداقل تعداد کلمه مشخص کنید . مثلا برای من این حداقل مقدار حدود 3000 تا 4000 کلمه است . شما می توانید خیلی بیشتر از این مقدار یا خیلی کمتر از این مقدار را به عنوان حداقل محتوای روزانه برای خودتان در نظر بگیرید و از همین امروز هر روز که به این قرارتان با خودتان پایبند بودید و این حداقل محتواها را نوشتید یک علامت ضربدر بزرگ جلوی آن روز در تقویم تان بگذارید .

به این شکل به صورت هفتگی و ماهانه می توانید خودتان را تجزیه و تحلیل کنید که چه قدر توانسته اید به حرف و قول تان پایبند باشید . و در نهایت هم اگر علامت های ضربدر تقویم تان مثلا از 25 تا در هر ماه بیشتر شد قول بدهید یک کادوی درست و حسابی برای خودتان بخرید و پروژه خوشحال سازی خودتان را به بهترین شکل ممکن اجرا کنید تا روزها و ماه های بعد هم بتوانید از این طریق انگیزه بیشتری برای نوشتن بگیرید . ولی فقط زمانی می توانید برای خودتان یک جایزه درست و حسابی بگیرید و خودتان را تشویق کنید که علامت های ضربدر تقویم تان مثل یک زنجیر به هم وصل شده باشند نه اینکه بین هر ضربدر 6 روز فاصله باشد یا…
 
موضوع نویسنده

Nella

سطح
0
 
همیار سرپرست کتاب
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست کتاب
ناظر تایید
کپیست انجمن
کاربر ویژه انجمن
Jan
604
1,097
مدال‌ها
2
۸- نوشتن بدون مقایسه
فقط خودتان را با دیروز خودتان مقایسه کنید نه هیچ شخص دیگری

تا به حال شده است که عکس امروز خودتان را در کنار عکس ده سال یا حتی پنج سال قبل بگذارید و ببینید چه قدر تغییر کرده‌اید؟ من که همین چند وقت پیش که اینکار را کردم فقط ساعت ها به تیپ خز و خودم توی عکس قدیمی و ژستی که گرفته بودم می‌خندیدم

در مورد محتوا و متن هایی هم که می‌نویسیم دقیقا همین حالت برقرار است . یعنی هر روز که میگذرد باید محتوای خودتان را با یک هفته پیش ، یک ماهه پیش یا یک سال پیش خودتان مقایسه کنید نه با هیچ تولید کننده محتوا یا نویسنده دیگری . الگو گرفتن قطعا در هر کاری می تواند ما را سریع‌تر به نتیجه دلخواه مان برساند اما قرار نیست که دائما بنشینیم و خودمان را با بهترین و مشهور ترین و معروف ترین تولید کننده محتوای دنیا مقایسه کنیم .

مهم ترین چیزی که به ما انگیزه می‌دهد این است که محتوایی که امروز می‌نویسیم نسبت به محتوایی که مثلا ماه قبل نوشته‌ایم هر چند کم ولی تغییرات مثبتی داشته باشد . بنابراین یکی از کارهایی که می کنید این است که باید یک آرشیو از محتواهای خودتان داشته باشید و به عنوان یک تفریح خنده دار هر چند وقت یکبار یک مروری به تغییر و تحول خودتان و روند تولید محتوای تان بکنید .



مایکل جردن نمونه خوبی از این نوع مقایسه و طرز فکر است . او همیشه به خودش میگفت که باید در پایان فصل بهترین بازیکن شود ، پس از همان شروع فصل بدون اینکه بخواهد با ک.س دیگری رقابت کند، هر روز سعی میکرد بهتر از روز قبل خودش شود و در نهایت هم بهترین بازیکن داخل زمین می‌شد. شما هم سرتان به خودتان گرم باشد، نه اینکه دائما به زندگی و پیشرفت دیگران سرک بکشید و حسرت بخورید .
 
موضوع نویسنده

Nella

سطح
0
 
همیار سرپرست کتاب
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست کتاب
ناظر تایید
کپیست انجمن
کاربر ویژه انجمن
Jan
604
1,097
مدال‌ها
2
۹- شروع نویسندگی به کمک غول سبز!

هالک یا غول سبز درون خودتان را بیدار کنید
هالک یک شخصیت خیالی ابرقهرمان در کتاب‌های کمیک منتشر شده از مارول کامیکس است. هالک که معمولا هم به رنگ سبز است هیولایی جهش یافته و انسان‌نما و عظیم‌الجثه است که زور زیادی دارد و نمی‌تواند خشمش را کنترل کند. هالک گاهی اوقات فوق تهاجمی و وحشی و گاهی هم باهوش و هدفمند میشود. هالک همان دکتر رابرت بروس بنر فیزیک‌دان است که اولین بار وقتی که به صورت اتفاقی در معرض اشعه‌های بمب گامایی اختراع خودش قرار گرفت، به هالک تبدیل شد. حالا هم هر وقت بنر خشمگین می شود یا زندگی‌اش در خطر قرار میگیرد ، به هالک تبدیل می‌شود.

بروس بنر در زمانی که به هالک تبدیل می‌شود، زوری خارق‌العاده پیدا می‌کند که همین امر باعث انرژی و نیروی بیشتری در او می شود . بنر می‌گوید: «هر چه هالک خشمگین تر، قوی تر!».

خب شما مشخصا بروس بنر نیستید، اما می‌توانید غول سبز رنگی که در درونتان آرمیده است را بیدار کنید. باورتان نمی‌شود اما عصبانیت یکی از راه‌های انگیزشی برای الهام شدن موضوعات مختلف به ذهن شما است. زمانی که شما عصبانی می‌شوید و حس میکنید زندگی تان در خطر است انگیزه و نیروی بیشتری برای نجات دادن خودتان پیدا میکنید .پس یکی از راه کارها برای انگیزه بیشتر و تحریک خلاقیت این است که غول سبز درون خودتان را بیدار کنید و احساس خطر کنید و مثلا فکر کنید که اگر همین حالا شروع به نوشتن نکنید برای همیشه فقیر و بی پول می مانید و مثلا یکی از رقبیان یا دوستان تان را به یاد بیاورید که چه قدر موفق است و اگر شما همین حالا اقدام نکنید جلوی دوست یا رقیبتان ضایع می شوید .
 
بالا پایین