جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی 10 گام ساده برای نوشتن یک کتاب

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته جمع‌آوری نکات توسط Puyannnn با نام 10 گام ساده برای نوشتن یک کتاب ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 422 بازدید, 9 پاسخ و 1 بار واکنش داشته است
نام دسته جمع‌آوری نکات
نام موضوع 10 گام ساده برای نوشتن یک کتاب
نویسنده موضوع Puyannnn
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط Puyannnn
موضوع نویسنده

Puyannnn

سطح
4
 
مهمان
Sep
13,512
21,981
مدال‌ها
3
در این مقاله، ۱۰ گام ساده برای نوشتن یک کتاب و مراحل اساسی را که برای نوشتن یک کتاب نیاز دارید به شما آموزش می‌دهم. من به سختی کار کرده‌ام تا این مطلب قابل هضم و فوق‌العاده عملی باشد، پس می‌توانید شروع به پیشرفت کنید.
اگر شما رویای نویسنده یک کتاب پرفروش مانند من را دارید و به دنبال یک طرح ساختاریافته در فرایند نوشتن هستید که راهنمای‌تان باشد، فرصت ویژه‌ای را برای شما در پایان این مقاله دارم.

اما ابتدا اجازه دهید به این سوال پاسخ دهیم که برای نوشتن یک کتاب چه باید کرد؟ این کار در سه مرحله اتفاق می‌افتد:

شروع: شما باید شروع به نوشتن کنید. این به نظر واضح می‌رسد اما ممکن است گام نادیده گرفته شده در این روند باشد. برای اولین‌بار تصمیم بگیرید که چه چیزی می‌خواهید بنویسید و چطور می‌خواهید آن را بنویسید.

با انگیزه ماندن: هنگامی که شروع به نوشتن کنید، با شک و تردید و دستپاچگی و صدها دشمن دیگر مواجه خواهید شد. برنامه‌ریزی برای جلوگیری از این موانع، تضمین می‌کند که هنگام بروز این مشکلات تسلیم نخواهید شد.

پایان دادن: هیچ‌ک.س به کتاب نیمه تمام شما اهمیتی نمی‌دهد. ما می‌خواهیم آنچه که در واقع به اتمام رسانده‌اید را بخوانیم، بدین معنی که مهم نیست چه باشد، چیزی که از شما یک نویسنده می‌سازد توانایی شماست نه شروع یک پروژه، بلکه تکمیل آن است.

در ادامه ۱۰ گام ساده برای نوشتن یک کتاب ساده خواهد آمد که در هر یک از این سه مرحله اصلی قرار دارند، به علاوه ۱۰ راهنمایی اضافی که امیدوارم به شما کمک کنند تا کتابی را که رویای نوشتنش را دارید به اتمام برسانید.
 
موضوع نویسنده

Puyannnn

سطح
4
 
مهمان
Sep
13,512
21,981
مدال‌ها
3
مرحله ۱: شروع به کار: همه ما باید از جایی شروع کنیم. در نوشتن یک کتاب، فاز اول شامل چهار بخش است:

تصمیم بگیرید که کتاب در مورد چه چیزی است؟
استدلال کتاب خود را در یک جمله بنویسید، سپس آن را به یک پاراگراف و سپس به یک طرح یک صفحه ای گسترش دهید. پس از آن، یک فهرست بنویسید تا شما را در هنگام نوشتن راهنمایی کند، سپس هر فصل را به چند قسمت تقسیم کنید. به آغاز، میانه و پایان کتاب خود فکر کنید. با این کار هر چیزی پیچیدگی خود را از دست خواهد داد.

هدف شمارش کلمه روزانه را آغاز کنید
جان گریشهام کار نوشتن خود را به عنوان وکیل و پدر جدید آغاز کرد (به عبارت دیگر او واقعا پرمشغله بود). با این وجود، هر روز صبح یک یا دو ساعت زودتر بیدار شد و روزانه یک صفحه نوشت. پس از چند سال، او یک رمان داشت. یک صفحه در روز فقط حدود ۳۰۰ کلمه است. شما نیازی به زیاد نوشتن ندارید؛ شما فقط نیاز دارید که غالب اوقات بنویسید. تنظیم یک هدف روزانه شما را به هدف می‌رساند. آن را کوچک و قابل اجرا کنید تا بتوانید هر روز به هدف خود برسید و شروع به حرکت کنید.
 
موضوع نویسنده

Puyannnn

سطح
4
 
مهمان
Sep
13,512
21,981
مدال‌ها
3
همیشه در یک مکان بنویسید
مهم نیست که یک میز باشد یا یک رستوران یا میز آشپزخانه، فقط باید از جایی که شما فعالیت‌های دیگر را انجام می‌دهید متفاوت باشد. مکان نوشتن خودتان را در یک فضای خاص ایجاد کنید. بنابراین وقتی که وارد آن می‌شوید، آماده کار هستید. این مکان باید تعهد شما برای پایان دادن به این کتاب را یادآوری کند. باز هم هدف اینجا این است که، فکر نمی‌کنم و فقط شروع به نوشتن می‌کنم.
 
موضوع نویسنده

Puyannnn

سطح
4
 
مهمان
Sep
13,512
21,981
مدال‌ها
3
مرحله ۲: انجام کار
حالا وقت آن رسیده است تا به انجام کار برسیم. در اینجا، ما قصد داریم روی سه نکته بعدی برای کمک به شما، در نوشتن کتاب تمرکز کنیم:

تعداد کل کلمات را تنظیم کنید
با در نظر گرفتن آخرش شروع کنید! هنگامی که شروع به نوشتن کردید، به تعداد کل کلمات برای کتاب خود نیاز دارید. به افزایش تعداد کلمات تا ۱۰ هزار کلمه فکر کنید و هر فصل را به اندازه تقریبا مساوی بنویسید. در اینجا برخی از اصول راهنمای کلی آمده است:

۱۰ هزار کلمه = جزوه یا مقاله تجاری. زمان مطالعه: ۳۰ تا۶۰ دقیقه.
۲۰ هزار کلمه = کتاب الکترونیکی کوتاه یا بیانیه. زمان مطالعه: ۱ تا ۲ ساعت.

۴۰ تا ۶۰ هزار کلمه = رمان کوتاه / کتاب غیرتخیلی استاندارد (مبتنی بر واقعیت‌ها، حوادث و افراد واقعی مانند بیوگرافی یا تاریخ). نمونه آن رمان «گتسبی بزرگ» است. زمان مطالعه: ۳ تا ۴ ساعت.

۶۰ تا ۸۰ هزار کلمه = کتاب غیرتخیلی طولانی / رمان استاندارد طولانی. بیشتر کتاب‌های «مالکوم گلَدوِل» متناسب با این محدوده هستند. زمان مطالعه: ۴ تا ۶ ساعت.

۸۰ تا ۱۰۰ هزار کلمه = کتاب غیرتخیلی بسیار طولانی / رمان طولانی. چهار ساعت کار در هفته در این محدوده قرار می‌گیرد.

بیشتر از ۱۰۰ هزار کلمه = رمان حماسی / کتاب‌های آموزشی / زندگی‌نامه. زمان مطالعه: ۶ تا ۸ ساعت. بیوگرافی «استیو جابز» در این دسته قرار می‌گیرد
 
موضوع نویسنده

Puyannnn

سطح
4
 
مهمان
Sep
13,512
21,981
مدال‌ها
3
به مهلت‌های هفتگی خود مراجعه کنید
شما به یک هدف هفتگی نیاز دارید. آن را تعداد کل کلمات قرار دهید تا همه چیز را هدفمند نگه دارید. در حالی که هنوز هم صادقانه در مورد اینکه چقدر کار برای انجام دادن باقی مانده است، پیشرفت‌تان را جشن بگیرید. شما نیاز به چیزی برای هدف و روشی برای اندازه‌گیری خودتان دارید. این تنها راهی است که من تا به حال به انجام هر کاری رسیدهام: با مهلت!
 
موضوع نویسنده

Puyannnn

سطح
4
 
مهمان
Sep
13,512
21,981
مدال‌ها
3
بازخورد اولیه را دریافت کنید
هیچ چیزی بدتر از نوشتن یک کتاب و بعد مجبور شدن به بازنویسی آن نیست. زیرا شما هرگز به کسی اجازه نداده‌اید که به آن نگاه کند! چند مشاور معتمد داشته باشید تا به شما در تشخیص آنچه ارزش نوشتن دارد کمک کنند، که می‌توانند دوستان، سردبیران و خانواده باشند. فقط سعی کنید فردی را پیدا کنید که با دادن بازخورد صادقانه در ابتدا مطمئن شوید به مسیر درست هدایت شده‌اید.

مرحله ۳: پایان دادن
چطور می‌فهمید چه زمانی کار کتاب انجام می‌شود؟ جواب کوتاه: واقعا نمی‌دانید. بنابراین برای اتمام راحت فرایند نوشتن کتاب، این کارها را انجام دهید:

متعهد بودن به انجام کار
مهم نیست چه باشد، کتاب را تمام کنید! یک مهلت تنظیم کنید یا یک دوره برای خودتان داشته باشید. سپس آن را به جهان عرضه کنید؛ آن را برای ناشر ارسال کنید، در آمازون منتشر کنید، هر کاری که لازم است انجام دهید، برای ارائه آن به مردم است. فقط آن را در کشو خود قرار ندهید! بدترین چیز برای شما، یک‌بار ترک کردن چیزی است که نوشته شده است. این کار باعث می‌شود که شما بهترین کار خودتان را انجام ندهید و به شما اجازه نخواهد داد که ایده‌های خود را با جهان به اشتراک بگذارید.

پذیرفتن شکست
هنگامی که به پایان این پروژه نزدیک می‌شوید، می‌فهمید که این کار سخت خواهد بود و مطمئنا سردرگم خواهید شد یا اشتباه خواهید کرد. فقط با شکست مواجه شوید و خودتان را ببخشید. این همان چیزی است که شما را قوی خواهد کرد؛ عزم جدی برای ادامه دادن و نه استانداردهای بی‌نظیری از تمامیت شما.

کتاب دیگری بنویسید
بیشتر نویسندگان از اولین کتاب خود خجالت می‌کشند. من هم قطعا همینطور بودم اما بدون آن کتاب اول، شما هرگز درس‌هایی را که ممکن است در غیر اینصورت از دست دهید، یاد نمی‌گیرید. بنابراین، نتیجه زحمت و کارتان را در اینجا ارائه کنید، در ابتدا شکست بخورید اما دوباره تلاش کنید. این تنها راهی است که شما بهتر می‌شوید. شما باید تمرین کنید، بدین معنا که باید نوشتن را ادامه دهید.
 
موضوع نویسنده

Puyannnn

سطح
4
 
مهمان
Sep
13,512
21,981
مدال‌ها
3
هر نویسنده از جایی شروع به کار کرده است و بسیاری از آن‌ها با به زور جا دادن نویسندگی در جاهای خالی زندگی روزمره‌شان آغاز کردند. من هم همینطور شروع کردم و ممکن است که شما نیز از جایی شروع کنید. کسانی که این کار را انجام می‌دهند آن‌هایی هستند که به طور مداوم و برای مدت طولانی این کار را می‌کنند. شما هم می‌توانید همین کار را انجام دهید.

دلیل این که اکثر افراد کتاب‌های خود را تمام نمی‌کنند
هر سال میلیون‌ها کتاب ناتمام می‌مانند. کتاب‌هایی که می‌توانند به مردم کمک کنند و زیبایی و دانایی را در جهان به وجود بیاورند اما این کتاب‌ها هرگز بوجود نمی‌آیند! در یک یا چند مورد، دلیل همیشه یکسان است: نویسنده دست از کار کشیده است.

شاید شما هم با این قضیه سروکار داشته‌اید. شروع به نوشتن یک کتاب کرده اما هرگز آن را تکمیل نکردید. گیر کردید و نمی‌دانستید که چطور کار را تمام کنید. یا نسخه خطی خود را تکمیل کردید اما نمی‌دانستید بعد از آن چه کاری باید انجام دهید. بدتر از آن، شما کتابی را نوشتید، اما هیچ‌ک.س به آن توجه نکرد. هیچ ک.س آن را نخرید یا نخواند.
 
موضوع نویسنده

Puyannnn

سطح
4
 
مهمان
Sep
13,512
21,981
مدال‌ها
3
۱۰ نکته دیگر از اصول نوشتن کتاب

نوشتن کتاب
اگر برای کمک به انگیزه نیاز به کمک دارید، در اینجا ۱۰ راهنمایی دیگر برای کمک به شما در انجام این روند آورده‌ایم:

فقط یک فصل را در یک زمان بنویسید
یک رمان بنویسید و منتشر کنید، یک فصل را در یک زمان بنویسید و با مخاطبین لیست ایمیل خود را به اشتراک بگذارید.
 
موضوع نویسنده

Puyannnn

سطح
4
 
مهمان
Sep
13,512
21,981
مدال‌ها
3
یک کتاب کوتاه‌تر بنویسید
ایده نوشتن یک شاهکار ۵۰۰ صفحه‌ای می‌تواند بی‌حس‌کننده باشد. در عوض، یک کتاب کوتاه از اشعار یا داستان‌ها بنویسید. پروژه‌های بلند دلهره‌آور هستند، با کوچک شروع کن!

یک وبلاگ برای دریافت بازخورد بسازید
دریافت بازخورد در اوایل کار و غالب اوقات، به از بین رفتن دستپاچگی شما کمک می‌کند. از یک وب‌سایت برای نوشتن یک فصل از کتاب‌تان استفاده و سپس در نهایت تمام پست‌ها را در یک کتاب هارد کپی منتشر کنید، که کمی متفاوت از وبلاگ‌نویسی مرسوم است، اما مفاهیم مشابه به کار برده می‌شوند.

فهرست الهام‌بخش را ادامه دهید
برای حفظ ایده‌های جدید، به فهرست نیاز دارید. به طور مداوم آن را بخوانید و از یک برنامه برای سازماندهی و پیدا کردن محتوایی که تولید کرده‌اید استفاده کنید. من از Evernote استفاده می‌کنم، اما شما از برنامه مربوط به خودتان استفاده کنید.

بازنویسی یک مجله
مطالب مجله را در فرمت یک کتاب بسیار جلا داده شده بازنویسی کنید، اما از بعضی فتوکپی‌ها یا اسکن صفحات مجله به عنوان تصاویر در کتاب استفاده کنید. شما حتی می‌توانید نسخه‌های لوکس را که با نسخه‌های فتوکپی مجله چاپ شده‌اند، به فروش برسانید.

نوشتن مداوم
بعضی روزها، نوشتن آسان و بعضی روزها، این کار فوق‌العاده سخت است. حقیقت این است: الهام تنها یک محصول جانبی از کار دشوار شماست. شما نمی‌توانید منتظر الهام و القا برای نوشتن باشید.

شکست‌های مکرر را از میان بردارید
نیل فیور، نویسنده «عادت جدید» می‌گوید: «یکی از دلایل اصلی که ما مجددا متوقف می‌شویم این است که به‌واسطه استرس، به ما پاداش موقتی می‌دهد.» اگر شما به طور مداوم در مورد کتاب ناتمام‌تان پریشان هستید، در نهایت مشغول نقض کردن برنامه‌تان خواهید بود.

در عوض، از قبل برای وقفه‌ها برنامه و آمادگی داشته باشید؛ وقفه‌های دقیقه‌ای، ساعتی، یا حتی چند روزه.

حواس‌پرتی را از میان بردارید
ابزارهایی مانند Bear یا Scrivener را امتحان کنید تا بتوانید در یک محیط کاملا عاری از حواس‌پرتی بنویسید. به این ترتیب، ایمیل، فیسبوک و توییتر حواس شما را پرت نخواهد کرد.

جایی که دیگران مشغول نوشتن (یا کارکردن) هستند بنویسید
اگر با ثابت قدم بودن در نوشتن مشکل دارید، در جایی بنویسید که دیگران هم کار می‌کنند. یک کافی‌شاپ یا کتابخانه که در آن عملا مردم مشغول کار هستند (نه کار اجتماعی) می‌تواند به شما کمک کند. اگر در جایی هستید که دیگران مشغول انجام کارها هستند، شما چاره‌ای جز پیوستن به آن‌ها ندارید.
 
موضوع نویسنده

Puyannnn

سطح
4
 
مهمان
Sep
13,512
21,981
مدال‌ها
3
به هنگام نوشتن ویرایش نکنید
در عوض، ابتدا بدون قضاوت بنویسید، سپس به عقب برگردید و بعدا ویرایش کنید. در این صورت با جریان بهتری به نوشتن ادامه خواهید داد و با انتقاد مداوم از کار خود، متوقف نخواهید شد و هنگامی که زمان آن برسد؛ نوشته بیشتری برای ویرایش کردن خواهید داشت.

البته شاید بد نباشد در اولین قدم برای درک آن که آیا می‌توانید به رویای نویسنده شدن دست پیدا کنید یا خیر؟ در حضور یک نویسنده معتبر یک تست استعداد نویسندگی بدهید. به هر حال اگر در تست استعداد نویسندگی مورد قبول واقع شوید، ایده برای نوشتن کتاب بسیار زیاد است. کافی است یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و شروع به نوشتن کنید.
 
بالا پایین