- Jun
- 12,720
- 40,338
- مدالها
- 25
نگارش به «سبک ایجابی»
وقتی از این سبک نگارشی استفاده می کنید، هدفتان در واقع مجاب کردن مخاطبین به همنظر شدن با شما است. این کار می تواند به سادگیِ مجاب کردن آن ها به خریدن جدیدترین محصولتان باشد، و یا تلاش برای ایجاد تغییرات مهم اجتماعی و پرداختن به مسائل انسانی. هنگام نوشتن آثار به «سبک ایجابی» از این قواعد پیروی کنید:
- اطلاعات و حقایقی را که از استدلال شما حمایت می کنند، در اثر خود بگنجانید.
- منابع خود را ذکر کنید و اطلاعات تکمیلی را در اختیار مخاطبین قرار دهید.
- تلاش کنید تا ارتباطی عاطفی با مخاطبین برقرار نمایید—همنظر شدن با شما چه احساسی را در مخاطبین به وجود می آورد؟
- نیازها، خواسته ها و تمایلات مخاطبین را مد نظر داشته باشید و به این نکته توجه کنید که پیام شما چگونه به مخاطبین در رسیدن به خواسته هایشان کمک کننده خواهد بود.
صرف نظر از این که از خلق آثار به کدام یک از این سبک ها لذت می برید، داشتن درکی درست از چهار نوع اصلی سبک های نگارش، بدون تردید به شما کمک می کند که به نویسنده ی بهتری تبدیل شوید: مثلا اگر در حال نوشتن مقاله ای آموزشی هستید، می توانید مطمئن باشید که می دانید چه ویژگی هایی را نباید در اثرتان از قلم بیندازید؛ یا اگر می خواهید شعری توصیفی خلق کنید، دانستن این که از چه زبانی باید استفاده کنید، می تواند در انتقال پیامتان در مورد مفاهیم انتزاعی به شما کمک کند.
حتی اگر تا به حال به نویسندگی فکر هم نکرده اید، تمرین کردن با این سبک های متفاوت می تواند آموزه های زیادی برای شما داشته باشد. اگر دست به قلم هستید اما فقط از یک سبک نگارشی استفاده می کنید، رد شدن از محدودیت ها و به چالش کشیدن خود با سبک های مختلف نگارش، می تواند بسیار هیجان انگیز و جذاب باشد. به عنوان نمونه، پاراگرافی به «سبک ایجابی» بنویسید و سپس همان پاراگراف را به «سبک توضیحی» بازنویسی کنید؛ یا حتی شعری به «سبک توصیفی» بنویسید و سپس آن را به یک پاراگراف به «سبک روایی» و یا یک داستان کوتاه تبدیل کنید.
وقتی از این سبک نگارشی استفاده می کنید، هدفتان در واقع مجاب کردن مخاطبین به همنظر شدن با شما است. این کار می تواند به سادگیِ مجاب کردن آن ها به خریدن جدیدترین محصولتان باشد، و یا تلاش برای ایجاد تغییرات مهم اجتماعی و پرداختن به مسائل انسانی. هنگام نوشتن آثار به «سبک ایجابی» از این قواعد پیروی کنید:
- اطلاعات و حقایقی را که از استدلال شما حمایت می کنند، در اثر خود بگنجانید.
- منابع خود را ذکر کنید و اطلاعات تکمیلی را در اختیار مخاطبین قرار دهید.
- تلاش کنید تا ارتباطی عاطفی با مخاطبین برقرار نمایید—همنظر شدن با شما چه احساسی را در مخاطبین به وجود می آورد؟
- نیازها، خواسته ها و تمایلات مخاطبین را مد نظر داشته باشید و به این نکته توجه کنید که پیام شما چگونه به مخاطبین در رسیدن به خواسته هایشان کمک کننده خواهد بود.
صرف نظر از این که از خلق آثار به کدام یک از این سبک ها لذت می برید، داشتن درکی درست از چهار نوع اصلی سبک های نگارش، بدون تردید به شما کمک می کند که به نویسنده ی بهتری تبدیل شوید: مثلا اگر در حال نوشتن مقاله ای آموزشی هستید، می توانید مطمئن باشید که می دانید چه ویژگی هایی را نباید در اثرتان از قلم بیندازید؛ یا اگر می خواهید شعری توصیفی خلق کنید، دانستن این که از چه زبانی باید استفاده کنید، می تواند در انتقال پیامتان در مورد مفاهیم انتزاعی به شما کمک کند.
حتی اگر تا به حال به نویسندگی فکر هم نکرده اید، تمرین کردن با این سبک های متفاوت می تواند آموزه های زیادی برای شما داشته باشد. اگر دست به قلم هستید اما فقط از یک سبک نگارشی استفاده می کنید، رد شدن از محدودیت ها و به چالش کشیدن خود با سبک های مختلف نگارش، می تواند بسیار هیجان انگیز و جذاب باشد. به عنوان نمونه، پاراگرافی به «سبک ایجابی» بنویسید و سپس همان پاراگراف را به «سبک توضیحی» بازنویسی کنید؛ یا حتی شعری به «سبک توصیفی» بنویسید و سپس آن را به یک پاراگراف به «سبک روایی» و یا یک داستان کوتاه تبدیل کنید.