- Dec
- 7,765
- 46,779
- مدالها
- 7
استفاده ی «شکسپیر» از «پیش آگاهی مستقیم» در این صحنه، گناهکاری و فساد «مکبث» را برای مخاطبین به شکل آشکار به تصویر می کشد. در طول نمایشنامه، ساحره ها به شکل «غیرمستقیم» و از طریق غیبگویی ها و پیشگویی های نهان صحبت می کنند، که همگی نمونه هایی هنرمندانه از «پیش آگاهی هایی» هستند که باید توسط مخاطبین رمزگشایی و تفسیر شوند. با این وجود، «شکسپیر» از طریق این «پیش آگاهی مستقیم» و آشکار درباره ی «مکبث»، به مخاطبین نشان می دهد که او سزاوار فرجام خود در داستان است.