جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی آموزش انیمیشن سه بعدی

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته انیمیشن سازی توسط شاهدخت با نام آموزش انیمیشن سه بعدی ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 344 بازدید, 18 پاسخ و 1 بار واکنش داشته است
نام دسته انیمیشن سازی
نام موضوع آموزش انیمیشن سه بعدی
نویسنده موضوع شاهدخت
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط شاهدخت
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
^Yalda.Sh^
ارشد بازنشسته
ناظر کیفی کتاب
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
12,806
40,325
مدال‌ها
25
آموزش انیمیشن سه بعدی
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
^Yalda.Sh^
ارشد بازنشسته
ناظر کیفی کتاب
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
12,806
40,325
مدال‌ها
25
معرفی انیمیشن سه بعدی

انیمیشن رایانه روشی است که برای تولید دیجیتالی تصاویر متحرک استفاده می شود. اصطلاحات کلی تر تصاویر تولید شده توسط رایانه (CGI) شامل صحنه های استاتیک و تصاویر پویا است، در حالی که انیمیشن رایانه فقط به تصاویر متحرک اشاره دارد. انیمیشن مدرن رایانه معمولاً از گرافیک رایانه های سه بعدی استفاده می کند، اگرچه از گرافیک های 2D هنوز هم برای سبک های پهنای باند پائین و نمایش سریع تر در Real-time استفاده می شود. بعضی اوقات، هدف انیمیشن خود کامپیوتر است اما گاهی برای فیلم نیز استفاده می شود.
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
^Yalda.Sh^
ارشد بازنشسته
ناظر کیفی کتاب
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
12,806
40,325
مدال‌ها
25
انیمیشن رایانه در واقع یک جانشین دیجیتال برای متوقف کردن تکنیک های حرکتی است، اما با استفاده از مدل های سه بعدی و تکنیک های پویانمایی سنتی با استفاده از انیمیشن های فریم به فریم تصاویر 2D. انیمیشن های تولید شده توسط رایانه نسبت به دیگر فرآیندهای فیزیکی، مانند ساخت مینیاتور برای عکس های افکت یا استخدام اضافی برای صحنه های جمعیت، قابل کنترل تر هستند، زیرا این امکان را به وجود می آورد تا تصاویری ایجاد کنید که با استفاده از هر فناوری دیگر امکان پذیر نیست.
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
^Yalda.Sh^
ارشد بازنشسته
ناظر کیفی کتاب
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
12,806
40,325
مدال‌ها
25
همچنین می تواند به یک گرافیست مجازی اجازه دهد بدون استفاده از بازیگران، قطعات گران قیمت و یا غرفه ها، چنین محتوایی را تولید کند. برای ایجاد توهم حرکت، تصویری بر روی مانیتور رایانه نمایش داده می شود و بارها و بارها با یک تصویر جدید جایگزین می شود که شبیه به آن است اما کمی در زمان پیشرفته (معمولاً با سرعت 24، 25 یا 30 فریم در ثانیه) جایگزین می شود. این روش با چگونگی دستیابی به توهم حرکت با تصاویر تلویزیونی و حرکتی یکسان است.
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
^Yalda.Sh^
ارشد بازنشسته
ناظر کیفی کتاب
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
12,806
40,325
مدال‌ها
25
برای انیمیشن های سه بعدی، اشیاء (مدل ها) بر روی مانیتور کامپیوتر ساخته شده اند (مدل شده) و چهره های سه بعدی با یک اسکلت مجازی ساخته شده اند. برای انیمیشن های 2D شکل، اشیاء جداگانه (تصاویر) و لایه های شفاف جداگانه با یا بدون اسکلت مجازی استفاده می شوند. سپس اندام، چشم، دهان، لباس و غیره شکل توسط انیماتور بر روی کلیدهای صفحه منتقل می شود. تفاوت در ظاهر بین keyframes به طور خودکار توسط رایانه در فرآیندی معروف به tweening یا morphing محاسبه می شود. سرانجام انیمیشن ارائه می شود.
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
^Yalda.Sh^
ارشد بازنشسته
ناظر کیفی کتاب
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
12,806
40,325
مدال‌ها
25
برای انیمیشن های سه بعدی، باید تمام فریم ها پس از اتمام مدل سازی ارائه شوند. برای انیمیشن های برداری 2D، فرایند رندر فرایند تصویر سازی keyframe است، در حالی که در صورت لزوم فریم های tweened ارائه می شوند. برای ارائه های از پیش ضبط شده، فریم های ارائه شده مانند فیلم دیجیتال به فرمت یا رسانه ای متفاوت منتقل می شوند. فریم ها ممکن است همانطور که به مخاطبان کاربر نهایی ارائه می شود، در Real-time ارائه شوند. پویانمایی پهنای باند کم انتقال از طریق اینترنت (به عنوان مثال Adobe Flash، X3D) اغلب از نرم افزار موجود در رایانه کاربر نهایی استفاده می کنند تا در Real-time به عنوان گزینه ای برای پخش یا پویای پهنای باند بالا از قبل بارگذاری شده، در Real-time ارائه شوند.
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
^Yalda.Sh^
ارشد بازنشسته
ناظر کیفی کتاب
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
12,806
40,325
مدال‌ها
25
انواع نرم افزارهای تولید انیمیشن سه بعدی

نرم افزار ZBrush
نرم افزار Zbrush در سال ۱۹۹۹ توسط شرکت Pixologic معرفی و در سال 2002 منتشر شد. Zbrush نرم افزار مجسمه سازی و نقاشی دیجیتال است که در صنعت 3D با ویژگی های قدرتمند و گردش کارهای بصری انقلابی برپا کرده است. ZBrush با توانایی ساخت میلیارد مدل به شما اجازه می دهد تا تنها با تخیل خود محدودیت ایجاد کنید. منوها در ZBrush با هم در روش غیر خطی و بدون حالت کار می کنند. این باعث تعامل مدل های 3D، تصاویر 2D و pixol های 2.5D در روش های جدید و منحصر به فرد می شود. ZBrush تمام ابزارهای لازم برای تسریع طراحی 2D یا 3D را در اختیار می گذارد.
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
^Yalda.Sh^
ارشد بازنشسته
ناظر کیفی کتاب
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
12,806
40,325
مدال‌ها
25
اسکچ آپ (SketchUp)
SketchUp یک برنامه کامپیوتری مدل سازی سه بعدی برای طیف گسترده ای از برنامه های طراحی مانند معماری، طراحی داخلی، معماری منظر، مهندسی عمران و مکانیک، طراحی فیلم و ساخت بازی است. این برنامه به صورت یک برنامه مبتنی بر وب، SketchUp Free، یک نسخه رایگان نرم افزار، SketchUp Make و یک نسخه پولی با قابلیت های اضافی، SketchUp Pro در دسترس است.
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
^Yalda.Sh^
ارشد بازنشسته
ناظر کیفی کتاب
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
12,806
40,325
مدال‌ها
25
هودینی (Houdini)
Houdini یک نرم افزار انیمیشن سه بعدی است که توسط SideFX مستقر در تورنتو ساخته شده است. SideFX Houdini را از مجموعه PRISMS از ابزارهای نرم افزاری تولید رویه اقتباس کرد. توجه منحصر به فرد آن به نسل رویه، آن را از دیگر نرم افزارهای گرافیکی رایانه ای سه بعدی متمایز می کند.
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
^Yalda.Sh^
ارشد بازنشسته
ناظر کیفی کتاب
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
12,806
40,325
مدال‌ها
25
سینما چهار بعدی (Cinema 4D)
Cinema 4D یک برنامه مدل سازی، انیمیشن، حرکت گرافیکی و رندر سه بعدی است که توسط Maxon Computer GmbH در آلمان ساخته شده است. این نرم افزار قادر به مدل سازی رویه ای، انیمیشن، روشنایی، بافت، رندر و ویژگی های مشترک موجود در برنامه های مدل سازی سه بعدی است. در حال حاضر چهار نوع از Maxon در دسترس است: یک برنامه اصلی Cinema 4D Prime، نسخه Broadcast با ویژگی های گرافیکی اضافی، Visualize که کارایی را برای طراحی معماری و Studio اضافه می کند، که شامل تمام ماژول ها است.
 
بالا پایین