جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی اصول ۱۲‌گانه انیمیشن‌سازی

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته انیمیشن سازی توسط حنا نویس با نام اصول ۱۲‌گانه انیمیشن‌سازی ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 730 بازدید, 26 پاسخ و 1 بار واکنش داشته است
نام دسته انیمیشن سازی
نام موضوع اصول ۱۲‌گانه انیمیشن‌سازی
نویسنده موضوع حنا نویس
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط حنا نویس
موضوع نویسنده

حنا نویس

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Aug
3,898
6,478
مدال‌ها
3

زمان بندی

اصل زمانبدی یا Timing یکی دیگر از اصول انیمیشن سازی و پویانمایی است که برپایه قوانین فیزیک بنا شده است. در انیمیشن سازی زمانبندی حرکت المان ها باید بر اساس واقعیت درنظرگرفته شود. کارکترها و المان های مختلف در موشن ممکن است دارای سرعت سریع و سرعت کندی داشته باشد که این نسبت سرعت باید بر اساس واقعیت آن درنظر گرفته شود.
 
موضوع نویسنده

حنا نویس

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Aug
3,898
6,478
مدال‌ها
3
مثلا اگر یک شیر و یک لاک پشت را در انیمیشن دارید باید میزان زمانبندی درستی داشته باشد. انیماتور باید به طور دقیق حرکت اولیه و حرکت نهایی کاراکتر را درنظر بگیرد و همچنین سرعت حرکت های را پیاده سازی کرده و حال براساس موقعیت زمانبندی حرکت کاراکتر را بر اساس خط داستانی به درستی اجراکند. در کنار Timing و زمانبندی یحث Spacing و فاصله هم وجود دارد که باید میزان فاصله بین حرکت ها هم در انیمیشن سازی رعایت شود.
 
موضوع نویسنده

حنا نویس

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Aug
3,898
6,478
مدال‌ها
3

اغراق

اصل اغراق به عنوان دهمین اصل از اصول ۱۲گانه انیمیشن سازی است. تا به اینجا مباحثی که ارائه شد بر این پایه بود که حرکت ها و انیمیشن ها نزدیک به واقعیت باشد اما باید این نکته را نیز درنظر داشت که انیمیشنی که خیلی به واقعیت نزدیک باشد از جذابیت آن کم میکند و نزدیک به فضای سینما و فیلم میشود.
 
موضوع نویسنده

حنا نویس

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Aug
3,898
6,478
مدال‌ها
3
انیمیشن باید دارای اغراق یا Exaggeration باشد تا جذابیت و جلوه بصری زیبایی را برای بیننده هم ایجاد کند. این که در چه قسمتی و چه میزان اغراق در انیمیشن اجرا شود برعهوه انیماتور است که کار دشواری است تا حدتعادلی هم بتواند درکل پروژه ایجاد کند. برای نمونه حرکت شوق و خوشحالی یک کاراکتر را درنظر بگیرید.
 
موضوع نویسنده

حنا نویس

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Aug
3,898
6,478
مدال‌ها
3
برای نمونه حرکت شوق و خوشحالی یک کاراکتر را درنظر بگیرید. برای بیان این حال میتوان یک لبخند و خوشحالی را در چهره کاراکتر ایجاد کرد که حالتی یکنواخت را به نمایش میگذارد. اما این حالت اگر بر پایه قانون اغراق در انیمیشن سازی پیاده سازی شود ، میتوان حرکات دست به نشانه خوشحالی و یا پرش و … هم استفاده کرد تا این حال را بهتر به نمایش قرار داد.
 
موضوع نویسنده

حنا نویس

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Aug
3,898
6,478
مدال‌ها
3

اصل طراحی

طراحی بخشی مهمی از انیمیشن سازی است. انیماتور و شخصی که کار انیمیشن سازی را انجام می دهد باید درک درستی نسبت به طراحی داشته باشد. این طراحی اکثراً بر روی کاغذ اتفاق میافتد. فرم و حالت های انیمیشن را مشخص میکند. در اصل طراحی باید نکاتی را در نظر گفت، شناخت عناصر سه بعدی، حالت پرسپکتیو و حاتت های نور و سایه، فرم و … از مواردی است که باید در طراحی درنظر داشت و این موارد را برای پیاده سازی بهتر انیمیشن طراحی کرد.
 
موضوع نویسنده

حنا نویس

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Aug
3,898
6,478
مدال‌ها
3

اصل گیرایی

اصل جذبه گیرایی دوازدهمین اصل از قواعد انیمیشن سازی به شمار میرود. این اصل مهمترین اصل در انیمیشن سازی است و همچنین هیچ نکته و تکنیک آموزشی نیز وجود دارد که بتوان به صورت قطعی آن را بیان کرد ولی مجموعه فعالیت هایی که منجر به جذابیت و گیرایی یک حرکت و انیمیت در نگاه کاربر شود را باید رعایت کرد.جلوگیری از خسته شدن کاربر از دیدن انیمیشن را باید در طول ساخت انیمیشن در ذهن داشته باشید.
 
بالا پایین