جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی انتقاد پذیری چیست؟ + از فواید تا راه های افزایش مهارت انتقاد پذیری

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته آموزش نقد توسط -پریزاد- با نام انتقاد پذیری چیست؟ + از فواید تا راه های افزایش مهارت انتقاد پذیری ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 381 بازدید, 38 پاسخ و 1 بار واکنش داشته است
نام دسته آموزش نقد
نام موضوع انتقاد پذیری چیست؟ + از فواید تا راه های افزایش مهارت انتقاد پذیری
نویسنده موضوع -پریزاد-
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط -پریزاد-
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,266
مدال‌ها
12
وقتی در حین انجام کار با مشکلی روبه‌رو می‌شوید با کمک روش‌های حل مسئله برای رفع آن تلاش می‌کنید. حال اگر شخصی باتجربه از نحوه عملکردتان انتقاد کند با کمک او می‌توانید مسئله را به شیوه بهتری حل کنید. افراد کاریزماتیک در این زمینه بسیار موفق عمل می‌کنند. در این راستا باید بدانید که انتقاد پذیری چیست و آن را در خود تقویت کنید تا در مواجهه با منتقدان ناراحت نشوید.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,266
مدال‌ها
12
انتقاد پذیری چیست؟
«انتقاد» (Criticism) نوعی بازخورد است که در محیط‌های کاری برای بهبود عملکرد افراد به کار می‌رود. معمولا افراد از یکدیگر انتقاد می‌کنند تا به آن‌ها در رسیدن به نتایج بهتر کمک کنند. اگر بدانید که انتقاد پذیری چیست نسبت به بازخوردهای دیگران احساس منفی نخواهید داشت و آن‌ها را فرصت‌هایی برای پیشرفت خود به حساب می‌آورید.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,266
مدال‌ها
12
انتقاد سازنده چیست؟
انتقاد سازنده نقدی هوشمندانه است که به پیشرفت در محیط کاری کمک می‌کند. تمرکز اصلی این نوع انتقاد روی عملکرد افراد است . منتقد معمولا در پایان، پیشنهادهایی برای رفع مشکلات ارائه می‌دهد. پذیرش اشتباه در ابتدا کار ساده‌ای نیست زیرا هیچ ک.س از ایراد گرفتن دیگران خوشحال نمی‌شود اما این نوع از انتقادات کمک می‌کند که افراد پیشرفت کنند و ضعف‌هایشان را از بین ببرند.

در این راستا اگر مهارت گوش دادن فعال را تقویت کنید و به این انتقادها واکنش مثبتی بدهید مهارت برقراری ارتباط خود را گسترش می‌دهید و در محل کار عملکرد بهتری خواهید داشت.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,266
مدال‌ها
12
در ادامه توضیح می‌دهیم که چگونه انتقادهای موجود در محیط کار خود را مدیریت کنید و فرهنگ سازمان را به سمت انتقادپذیری هدایت کنید تا توان مدیریت انتقادهای تند و منفی را داشته باشید.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,266
مدال‌ها
12
انتقاد غیرسازنده چیست؟
اگر منتقد به‌دنبال تخریب شخصیت و کوچک شمردن عملکرد شما باشد و نخواهد که پیشرفتی در شرایط به وجود بیاورد از این نوع انتقاد استفاده می‌کند. افرادی که می‌دانند انتقاد پذیری چیست در برابر این رفتار خودشان را کنترل می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که اظهار نظرهای فاقد منبع معتبر روی انگیزه‌های آن‌ها تاثیر منفی بگذارند.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,266
مدال‌ها
12
برای این‌که مهارت انتقادپذیری را در خود پرورش دهید می‌توانید هر بار مراحل مشخص را طی کنید. مراحل انتقادپذیری ساده و شفاف هستند و کمک می‌کنند که فرصت‌های پنهان شده در بین هر انتقاد را پیدا کنید. در ادامه این مراحل را مرور می‌کنیم.

کارمند در حال حرف زدن - انتقاد سازنده
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,266
مدال‌ها
12
گوش دادن: همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم در ابتدای امر باید به انتقادها گوش دهید. اشتباه متداول در میان افراد این است که پیش از شنیدن کامل انتقاد، نظراتشان را ابراز می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که طرف مقابل افکار خود را به درستی انتقال دهد.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,266
مدال‌ها
12
  • شخصی کنید: بازخوردها مربوط به محل کار یا نوع عملکردتان هستند و کسی نمی‌خواهد شخصیت شما را زیر سوال ببردد. بنابراین موضوعات را از جنبه حرفه‌ای آن‌ها بنگرید و از انتقادها استقبال کنید.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,266
مدال‌ها
12
  • یادداشت‌برداری کنید: انتقادپذیری کار دشواری است اما تکرار یک انتقاد سخت‌تر است. بنابراین برای این‌که از درک کردن دقیق مسئله مطمئن شوید انتقادها را یادداشت کنید یا با اجازه طرف مقابل صدایش را ضبط کنید تا در حین اجرا دچار خطا نشوید.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,266
مدال‌ها
12
  • سوال بپرسید: درباره انتظارات دیگران سوال کنید تا متوجه شوید که چه عملکردی مطابق میل سازمان است. گاهی کاری را به‌درستی انجام می‌دهید اما نحوه انجام آن به کل سازمان ضربه می‌زند بنابراین مهم است که درک صحیحی از شرایط خود داشته باشید.
 
بالا پایین