جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی انتقاد پذیری چیست؟ + از فواید تا راه های افزایش مهارت انتقاد پذیری

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته آموزش نقد توسط -پریزاد- با نام انتقاد پذیری چیست؟ + از فواید تا راه های افزایش مهارت انتقاد پذیری ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 360 بازدید, 38 پاسخ و 1 بار واکنش داشته است
نام دسته آموزش نقد
نام موضوع انتقاد پذیری چیست؟ + از فواید تا راه های افزایش مهارت انتقاد پذیری
نویسنده موضوع -پریزاد-
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط -پریزاد-
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,266
مدال‌ها
12
  • سوال بپرسید: درباره انتظارات دیگران سوال کنید تا متوجه شوید که چه عملکردی مطابق میل سازمان است. گاهی کاری را به‌درستی انجام می‌دهید اما نحوه انجام آن به کل سازمان ضربه می‌زند بنابراین مهم است که درک صحیحی از شرایط خود داشته باشید.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,266
مدال‌ها
12
  • بلافاصله بازبینی کنید: در این مواقع زمان را هدر ندهید و ذهن خود را درگیر ناراحتی‌های احساسی نکنید. در این حالت به‌سرعت روند کار را بازبینی کنید تا نقاط ضعفتان برطرف شوند.
  • برنامه‌ریزی کنید: به خودتان بیش از حد سخت نگیرید اما برنامه‌ریزی شما باید به‌گونه‌ای باشد که با حفظ کیفیت فعالیت‌های گذشته، عملکرد خود را بهبود دهید و مطابق با انتقادهای سازنده اطرافتان تغییرات محسوسی در آن‌ها اعمال کنید.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,266
مدال‌ها
12
چگونه انتقادها را مدیریت کنیم؟
برای این‌که انتقادی سازنده را بپذیرید ابتدا باید زاویه دید فرد منتقد را بسنجید تا دریابید که از این بازخورد خود چه هدفی داشته است. به یاد داشته باشید که انتقاد سازنده باعث ترقی شما می‌شود و نباید آن را حمله‌ای به خود بدانید. همچنین این انتقادها نباید به موضوعات خارج از کنترلتان مربوط شوند.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,266
مدال‌ها
12
انتقاد سازنده می‌تواند از طرف همکار، مدیر، منابع انسانی، دوست یا هر کارمند دیگری باشد. معمولا دریافت انتقاد از طریق جلسات حضوری، مکالمه‌های تصویری یا از طریق پیام‌های متنی منتقل می‌شود و اگر بدانید که انتقاد پذیری چیست در برابر این نظرات رفتاری پخته از خود نشان می‌دهید
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,266
مدال‌ها
12
اگر در مواجهه با این اظهار عقاید خشمگین می‌شوید و نمی‌توانید رفتار درستی از خود نشان دهید راهکارهای زیر را مطالعه و تمرین کنید. پس از مدتی متوجه تغییرات رفتاری خود می‌شوید و با شنیدن انتقادهای سازنده احساس ناراحتی نمی‌کنید.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,266
مدال‌ها
12
درک حسن نیت منتقد
گام اول برای مدیریت خود در مواجهه با انتقادات این است که هدف اصلی نقد را درک کنید. همیشه این فرض را در نظر بگیرید که که فرد منتقد نسبت به شما حسن نیت دارد و می‌خواهد با ارائه نقد سازنده کمک کند و قصد او ناراحت کردنتان نیست. می‌توانید نقد را همچون داروی ویتامین بدمزه‌ای بدانید که در نهایت استفاده از آن به نفع شما خواهد بود.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,266
مدال‌ها
12
وقتی یک همکار یا مدیر از عملکردتان انتقاد می‌کند معنای این کارش این است که نگران فرایند حرفه‌ای شما است و می‌خواهد فضایی را برای پیشرفت بیشترتان مهیا کند.

اگر چنین دیدگاهی را در خود پرورش دهید در مواجهه با این موقعیت‌ها واکنش بهتری نشان می‌دهید. در این حالت میزان دانش منتقد خود را بررسی کنید و پس از اعتبارسنجی، از گفته‌های او یاد بگیرید و تغییرات لازم را در عملکرد خود پیاده‌سازی کنید.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,266
مدال‌ها
12
دوری از پاسخ‌های احساسی و تدافعی
طبیعی است که با شنیدن انتقادها احساساتی شوید. همچنین طبیعی است که بخواهید از تصمیم‌های خود دفاع کنید. اما واقعیت این است که در مواجهه با انتقادهای حرفه‌ای باید این روحیه و افکار را کنار بگذارید. انتقادهای سازنده باعث پیشرفت حرفه‌ای شما می‌شوند.

بنابراین نیازی نیست که شروع به توجیه کارها و دفاع از تصمیمات خود کنید. همین که متوجه شدید نیت شخص منتقد مثبت است تمام افکار مزاحم را کنار بزنید و فعالانه به نقد او گوش دهید تا بتوانید تغییرات اثربخشی ایجاد کنید.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,266
مدال‌ها
12
وقتی شخصی به شما انتقاد می‌کند درس‌های موجود در صحبت‌هایش را یاد بگیرید و در آن حالت به احساسات منفی خود اهمیتی ندهید زیرا در آینده از او به خاطر این انتقادها تشکر خواهید کرد. بنابراین پس از شنیدن ایرادها و درک این‌که انتقاد پذیری چیست تمرکز خود را روی نکات عنوان شده بگذارید و عملکردتان را بهبود دهید.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,266
مدال‌ها
12
تقویت مهارت گوش دادن فعال
اگر دریافتید که منتقد قصد خوبی دارد و می‌خواهد کمکتان کند خود را آماده شنیدن صحبت‌هایش کنید. در این راستا می‌توانید مهارت گوش دادن فعال خود را تقویت کنید. به این ترتیب میان صحبت‌هایش نمی‌افتید و شروع به دفاع از خود نمی‌کنید. بلکه کاملا دقیق و با اشتیاق به حرفهایش گوش می‌دهید و نکات موجود در آن را به ذهن می‌سپارید تا توانایی پیاده‌سازی آن‌ها را داشته باشید.

بخشی از مهارت گوش دادن فعال این است که شنیده‌های خود را تکرار کنید. با انجام این کار به درک درست‌تری از انتقاد می‌رسید و آن را بهتر عملی می‌کنید.
 
بالا پایین