جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی انتقاد پذیری چیست؟ + از فواید تا راه های افزایش مهارت انتقاد پذیری

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته آموزش نقد توسط -پریزاد- با نام انتقاد پذیری چیست؟ + از فواید تا راه های افزایش مهارت انتقاد پذیری ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 360 بازدید, 38 پاسخ و 1 بار واکنش داشته است
نام دسته آموزش نقد
نام موضوع انتقاد پذیری چیست؟ + از فواید تا راه های افزایش مهارت انتقاد پذیری
نویسنده موضوع -پریزاد-
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط -پریزاد-
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,266
مدال‌ها
12
تشکیل جلسه برای ارزیابی پیشرفت
افرادی که می‌دانند انتقاد پذیری چیست پس از دریافت نقدها برای بهبود خود تلاش می‌کنند. شما نیز برای بهره‌گیری از این امتیاز، جلسه یا قرارهای ملاقاتی را تنظیم کنید تا به تجزیه و تحلیل میزان پیشرفت خود بپردازید و موضوع را از جنبه‌های مهم آن بررسی کنید.

برای نظم‌دهی به این قرارها می‌توانید از جدول مدیریت زمان استفاده کنید و در این جلسه‌ها مدارک پیشرفت خود را همراه داشته باشید. به‌طور مثال اگر مدیرتان از شما ایراد گرفت که چرا فعالیت در فضای مجازی را کاهش داده‌اید در جلسات خود و پس از بهبود شرایط مدارک فعالیت‌های بیشتر خود را داشته باشید تا در صورت لزوم آن‌ها را نشان دهید.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,266
مدال‌ها
12
پاسخ به محتوا به جای لحن کلام
در مواجهه با انتقاد فقط به این موضوع توجه کنید که چه موضوعی گفته می‌شود. در این حالت تن صدای فرد گوینده را نادیده بگیرید. به‌طور مثال اگر عصبانی یا هیجان‌زده است از این حال او عبور کنید و توجه خود را به موضوع اصلی صحبت معطوف کنید. در واقع این‌که بخواهید از صحبت‌های طرف مقابل و حس فعلی او استرس بگیرید هیچ فایده‌ای ندارد. بنابراین احساس را از محتوا جدا کنید تا متوجه شوید که انتقاد پذیری چیست.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,266
مدال‌ها
12
عدم شتاب در پاسخگویی
برای این‌که پاسخ انتقاد دیگران را بدهید هیچ عجله‌ای نداشته باشید. کمی برای فکر کردن به خودتان وقت بدهید تا جلوی گفتن کلمات اشتباه را بگیرید. ددر بیشتر موقعیت‌ها نیازی به عجله کردن نیست. مثلا اگر همکارتان انتقادی می‌کند این فرصت را دارید که کمی دیرتر یا مثلا فردا پاسخ بدهید زیرا هر روز یکدیگر را می‌بینید و فرصتی را در این بین از دست نخواهید داد.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,266
مدال‌ها
12
تصمیم‌گیری
اگر انتقادها سازنده هستند و می‌توانید شرایط را تغییر دهید از مهارت تصمیم‌گیری خود استفاده کنید و این تغییر را به وجود بیاورید. اما در نظر داشته باشید که برخی از انتقادها صرفا برای تخریب روحیه گفته می‌شوند و هیچ راهی برای تغییر آن‌ها وجود ندارد. همچنین در بسیاری از مواقع نقدها فقط نظر و عقیده شخص دیگری هستند که می‌توانند درست نباشند. بنابراین مهم است که این مسئله را تشخیص دهید و بعد انتخاب کنید.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,266
مدال‌ها
12
انتقاد پذیری در مدیریت چیست؟
مدیریت مجموعه‌ای از افراد کار دشواری است و در این مسیر لازم است که گاهی به کارمندانتان انتقاد کنید و این انتقادها می‌توانند باعث رشد سازمانتان شوند. اما معمولا گفتن ایرادها و مشکلات ساده نیست. در ادامه ۴ راهکار ارائه می‌کنیم تا به کمک آن‌ها بتوانید انتقادهایتان را به‌درستی به کارمندان انتقال دهید و شاهد رشد و بهبود سازمان باشید.

قربانی نبودن
حفظ خونسردی
شخصی نکردن انتقادها
تبدیل انتقاد به فرصت
همچنین با کمک این متدها میزان انتقادپذیری خودتان را افزایش می‌دهید تا کارمندان شجاعت یادآوری مشکلات را داشته باشند.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,266
مدال‌ها
12
۱. قربانی نبودن
کارمندان به یک مدیر با ویژگی‌های شخصیت قربانی احترام نمی‌گذارند. ویژگی قربانی، مناسب مدیر نیست بلکه برای افرادی کاربرد دارد که نمی‌دانند مسئولیت‌پذیری چیست. در مقابل، مدیر باید استحکام و توانایی‌های خودش را به نمایش بگذارد تا کارمندان به او تکیه کنند. هرگاه از شخصیت قربانی و ضعیف فاصله گرفتید این فرصت را دارید که به کارمندانتان نقدهای سازنده‌ای گوشزد کنید و در جهت افزایش توانمندی‌ها کمکشان کنید.

همچنین اگر کارمندی از شما انتقاد کرد به‌جای این‌که خودتان را بی‌تقصیر نشان دهید به صحبت‌هایش گوش دهید و پاسخی منطقی به این انتقادها بدهید.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,266
مدال‌ها
12
۵
۲. حفظ خونسردی
وقتی با مشکلی مواجه می‌شوید پیش از برخورد با فرد خاطی کمی از فضا فاصله بگیرید تا موضوع را از جنبه‌های دیگری بررسی کنید. به این ترتیب با کنترل هیجان از نمایش رفتارهای عصبی و ناگهانی خودداری می‌کنید و بعدها از این کارتان پشیمان نمی‌شوید. در این راستا به عنوان مدیر باید صبوری خود را افزایش بدهید و به کارمندان نیز بیاموزید که انتقاد پذیری چیست. به این ترتیب روابط سالمی بین شما و افراد مشغول در سازمان شکل می‌گیرد.

اگر هم کارمندی انتقاد کوبنده‌ای از عملکردتان داشت باید صبورانه به حرف‌هایش توجه کنید و در صورت لزوم تغییراتی را ایجاد کنید.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,266
مدال‌ها
12
۳. شخصی نکردن انتقادها
نباید انتقادها را طوری عنوان کنید که کارمندان نتیجه بگیرند با آن‌ها خصومت شخصی دارید. به هیچ عنوان در این مواقع بحث را از فضای کاری خارج نکنید و اجازه دهید که طرف مقابل متوجه مشکل اصلی بشود و برای رفع آن تلاش کند. در غیر این صورت بهره‌وری او کاهش می‌یابد و موجی از ناامیدی، خودش و همکارانش را در بر می‌گیرد. همچنین شما به عنوان مدیر مجموعه انتقادها را شخصی نکنید و به شکل حرفه‌ای برای رفعشان تلاش کنید.
 
موضوع نویسنده

-پریزاد-

سطح
6
 
کاربر رمان‌بوک
کاربر رمان‌بوک
Sep
3,815
13,266
مدال‌ها
12
۴. تبدیل انتقاد به فرصت
انتقادپذیری روشی متفاوت برای یادگیری است و افرادی که نمی‌دانند انتقاد پذیری چیست هرگز نمی‌توانند عملکردشان را بهبود دهند. به عنوان مدیر باید به کارمندان کمک کنید که پیشرفت کنند و همچنین خودتان با شنیدن انتقادها، از آن‌ها برای به دست آوردن فرصت‌های بیشتر استفاده کنید.
 
بالا پایین