جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی برای ساخت انیمیشن از کجا باید شروع کنیم؟

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته انیمیشن سازی توسط HAN با نام برای ساخت انیمیشن از کجا باید شروع کنیم؟ ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 1,264 بازدید, 66 پاسخ و 1 بار واکنش داشته است
نام دسته انیمیشن سازی
نام موضوع برای ساخت انیمیشن از کجا باید شروع کنیم؟
نویسنده موضوع HAN
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط HAN
موضوع نویسنده

HAN

سطح
5
 
ارشد بازنشسته
ارشد بازنشسته
فعال انجمن
Mar
4,358
20,976
مدال‌ها
9
نما در نرم‌افزار سه‌بعدی ساخته می‌شود، اجزا درون آن چیده می‌شوند، زاویه و حرکت دوربین اصلاح می‌گردد و حرکات خیلی خیلی ابتدایی برای کاراکترها یا اجزای صحنه ایجاد می‌شود تا بتوانیم بفهمیم چه اتفاقی در حال رخ دادن است. تأکید می‌کنیم این انیمیت در حدی خواهد بود که فقط اتفاقی که در حال رخ دادن است را بیان کند و نه بیشتر!
 
موضوع نویسنده

HAN

سطح
5
 
ارشد بازنشسته
ارشد بازنشسته
فعال انجمن
Mar
4,358
20,976
مدال‌ها
9
این مرحله همزمان یا کمی بعد از مرحله طراحی شخصیت انجام می‌شود و با اضافه شدن طراحی اجزای مختلف هر نما، رفته رفته آن نما تکمیل می‌گردد. به عنوان مثال، به جای برخی اشیاء و شخصیت‌هایی که هنوز طراحی نشده‌اند، اشکال ساده‌تری مانند مکعب یا استوانه قرار داده می‌شود و پس از آماده شدن طراحی یا مدلسازی، فایل پری‌ویز با جایگزین کردن آن وسایل، کامل و کامل‌تر می‌شود.
 
موضوع نویسنده

HAN

سطح
5
 
ارشد بازنشسته
ارشد بازنشسته
فعال انجمن
Mar
4,358
20,976
مدال‌ها
9
صحنه‌ای را در نظر بگیرید که شخصیت اول ما درون یک پارک در حال بستنی خوردن است. در حال حاضر فقط مدل سه‌بعدی شخصیت اول ما حاضر است. در مرحله پری‌ویز تمرکز بر جای دوربین و حسی که می‌خواهیم منتقل کنیم خواهد بود و می‌توان تا طراحی شدن اجزای پارک (مثل درخت و فواره و…) و همینطور بستنی، از اشکال ساده‌تری مثل استوانه و مخروط استفاده کنیم.
 
موضوع نویسنده

HAN

سطح
5
 
ارشد بازنشسته
ارشد بازنشسته
فعال انجمن
Mar
4,358
20,976
مدال‌ها
9
پس از آن، مانند مرحله انیماتیک، تمامی نماها را در نرم‌افزار تدوین پشت هم می‌چینیم و نسخه پری‌ویز انیمیشن‌مان را دراختیار داریم. با این تفاوت که این نماها با مدل‌های 3بعدی و حرکات درست دوربین چیده شده‌اند. بخاطر آنکه ساخت انیمیشن کاری زمان‌بر است، این مرحله را می‌توان آخرین مرحله برای اعمال تغییرات اساسی در داستان قلمداد کرد؛ چرا که هر تغییری در مرحله تولید باعث هدر رفت حجم عظیمی از منابع مالی و زمان شما خواهد شد.
 
موضوع نویسنده

HAN

سطح
5
 
ارشد بازنشسته
ارشد بازنشسته
فعال انجمن
Mar
4,358
20,976
مدال‌ها
9
چنانچه در این مرحله به مشکلاتی در داستان بر خوردیم،‌به گام‌های عقب‌تر برمی‌گردیم تا مشکل را اصلاح کنیم، چرا که “همیشه داستان برای ما مهم است”.
 
موضوع نویسنده

HAN

سطح
5
 
ارشد بازنشسته
ارشد بازنشسته
فعال انجمن
Mar
4,358
20,976
مدال‌ها
9
۷. طراحی کاراکترها و لوازم (Creating Assets)

در این بخش، بسته به ابعاد و نیاز پروژه انیمیشنی خودمان، باید شخصیت‌ها و لوازم مورد نیاز را طراحی کنیم.

 
موضوع نویسنده

HAN

سطح
5
 
ارشد بازنشسته
ارشد بازنشسته
فعال انجمن
Mar
4,358
20,976
مدال‌ها
9
در پروژه‌های سه‌بعدی، این لوازم شامل ساخت کاراکترها، محیط هر نما، وسایل و اشیای موجود در هر صحنه می‌باشد. ما از طراحی‌های مفهومی و مدل شیت‌ها به عنوان رفرنس استفاده می‌کنیم تا این بخش را پیش ببریم و تکمیل کنیم. این وسایل، پس از طراحی برای ریگ‌بندی (استخوان‌بندی) در اختیار متخصصین ریگ‌بند قرار می‌گیرند تا درفضای 3بعدی کنترل‌کننده‌هایی به آن‌ها اضافه شود که بتوانیم آن‌ها را در مرحله انیمیت راحت‌تر جابجا کنیم یا بچرخانیم.
 
موضوع نویسنده

HAN

سطح
5
 
ارشد بازنشسته
ارشد بازنشسته
فعال انجمن
Mar
4,358
20,976
مدال‌ها
9
در پروژه‌های دوبعدی، طراحی بک‌گراند، نهایی‌سازی طراحی برگه مدل کاراکترها و در صورت لزوم، ریگ‌بندی کاراکتر در نرم‌افزارهای دوبعدی مدنظرمان، جزو این مرحله به حساب می‌آیند.
برای استاپ‌موشن‌ها، ساخت محیط هر نما، عروسک‌ها، لوازم دورن صحنه و بخش‌های مختلف لباس‌ها در این مرحله صورت می‌پذیرد.
 
موضوع نویسنده

HAN

سطح
5
 
ارشد بازنشسته
ارشد بازنشسته
فعال انجمن
Mar
4,358
20,976
مدال‌ها
9
همانطور که در مرحله پری‌ویز اشاره شد، طراحی کاراکترها و لوازم، همزمان یا کمی قبل‌تر از پری‌ویز آغاز می‌گردد و با تکمیل قالب دلخواه روایت داستان، به کمک داستان‌گویی بهتر می‌آید؛ بخاطر ارتباط پری‌ویز با انیماتیک و استوری‌برد و همینطور مفصل و مستقل بودن آموزش‌های پیشنهادی بخش طراحی کاراکتر، پری‌ویز را قبل از طراحی آوردیم.
 
موضوع نویسنده

HAN

سطح
5
 
ارشد بازنشسته
ارشد بازنشسته
فعال انجمن
Mar
4,358
20,976
مدال‌ها
9
۸. انیمیت (Animate/Animation)

بالاخره به مرحله انیمیت رسیدیم!
این مرحله، جایی است که زندگی در شخصیت‌های ما دمیده می‌شود. کاراکترها شروع به حرکت می‌کنند و می‌توانیم نتیجه رشته‌هایی که تا به حال بافتیم را با جان بخشیدن به شخصیت‌هایمان ببینیم.

 
بالا پایین