جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.

آموزشی بکارگیری تئوری موسیقی در نت خوانی

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته معرفی سازها و آموزش موسیقی توسط vian با نام بکارگیری تئوری موسیقی در نت خوانی ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 1,068 بازدید, 22 پاسخ و 3 بار واکنش داشته است
نام دسته معرفی سازها و آموزش موسیقی
نام موضوع بکارگیری تئوری موسیقی در نت خوانی
نویسنده موضوع vian
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط vian
موضوع نویسنده

vian

سطح
2
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Aug
929
3,740
مدال‌ها
6
گام‌ها و فواصل آنارمونیک
گام‌ها و کلیدها نیز می‌توانند به صورت آنارمونیک باشند. به طور مثال در گام ماژور، همواره یک الگوی ثابت از نیم‌پرده و پرده داریم. بنابراین، اینکه شما یک گام را در می‌بمل ماژور یا رِ دیز آغاز کنید،‌ از همان الگو استفاده می‌کنید و کلیدهای پیانو هم به همان صورت خواهند بود.​
 
موضوع نویسنده

vian

سطح
2
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Aug
929
3,740
مدال‌ها
6
اما توجه داشته باشید که نت‌های دو گام مختلف، نام‌های متفاوتی دارند. حتی زمانی که این نت‌ها نوشته می‌شوند هم ظاهر متفاوتی خواهند داشت و برای یک موسیقیدان نیز معنای متفاوتی دارد. به طور مثال، بسیاری از نوازنده‌ها ترجیح می‌دهند که در گام می‌بمل ماژور بنوازند تا در گام ر دیز. در برخی موارد جزئی، حتی با وجود این‌که این دو گام از نگاه تئوری موسیقی یکسان هستند، اما ممکن است صدای متفاوتی داشته باشند.
 
موضوع نویسنده

vian

سطح
2
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Aug
929
3,740
مدال‌ها
6
آکوردها و فواصل آنارمونیک
«آکوردها» (Chords) و «فاصله‌ها» (Intervals) نیز می‌توانند به صورت آنارمونیک باشند. نوع نام‌گذاری آکوردها نیز در بررسی کلیدها و گام‌های موسیقی اهمیت بسیاری دارد. یک آکورد دو ماژور، نسبت به آکورد رِ بمل ماژور، در گام «رِ» (D) معنای متفاوتی خواهد داشت.​
 
بالا پایین