جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.

خبری بی توجهی شرکتهای هواپیمایی به رعایت حقوق مسافران.

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته اخبار اقتصادی توسط Mina-j با نام بی توجهی شرکتهای هواپیمایی به رعایت حقوق مسافران. ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 440 بازدید, 1 پاسخ و 2 بار واکنش داشته است
نام دسته اخبار اقتصادی
نام موضوع بی توجهی شرکتهای هواپیمایی به رعایت حقوق مسافران.
نویسنده موضوع Mina-j
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط Puyannnn
موضوع نویسنده

Mina-j

سطح
5
 
کاربر ویژه
کاربر ویژه انجمن
Jul
1,521
3,664
مدال‌ها
7

بی توجهی شرکتهای هواپیمایی به رعایت حقوق مسافران​

  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
  • اخبار اقتصادی
  • اخبار راه و مسکن
بی توجهی شرکتهای هواپیمایی به رعایت حقوق مسافران

درحالی انتظار می‌رود سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان متولی حمل‌ونقل هوایی نظارت بیشتر و موثرتری بر عملکرد ایرلاین‌ها داشته باشد که در این بخش همچنان رعایت حقوق مسافران جایگاهی ندارد.​

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، به نظر می‌رسد قرار نیست بخش حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور سامان بگیرد. در دوره پاندمی کرونا، طبق مصوبه ستاد ملی کرونا ایرلاین‌ها مجاز بودند با 60 درصد ظرفیت صندلی‌ها، پروازهای داخلی خود را انجام دهند.
مطابق مصوبه ستاد مذکور شرکت‌های هواپیمایی ملزم بودند که از اول آبان 99 محدودیت صندلی پروازی را اعمال کنند. این در حالی بود که ایرلاین‌ها با محوریت انجمن شرکت‌های هواپیمایی در مهرماه جدول جدید قیمت بلیت هواپیما را در سایت خود منتشر کردند. قیمت‌هایی که در برخی مسیرها تا 155 درصد افزایش یافته بود.
گرچه در نهایت با ورود ویر سابق راه و شهرسازی این افزایش قیمت منتفی شد،‌اما ایرلاین‌ها تقریبا هیچوقت مصوبه ستاد ملی کرونا در رابطه با محدودیت صندلی پروازی را رعایت نکردند.
به گزارش تسنیم، چند وقتی است (از اول آذر) شرکت‌های هواپیمایی داخلی با 100 درصد ظرفیت صندلی، پروازهای خود را انجام می‌دهند. انتظار می‌رفت با این اقدام حداقل‌های خدمات‌رسانی به مسافران انجام شود. اما تا امروز وضعیت نه تنها بهبود نیافته که در برخی موارد بدتر هم شده است.

گواه این ادعا پروازهایی است که با ظرفیت 100 درصد صندلی های پروازی یک هواپیما انجام می شود که به واسطه قدیمی بودن ناوگان هوایی مسافر در طول سفر اذیت می شوند.

یکی از مصائب حمل و نقل هوایی کشور این است که ایرلاین برای تامین ناوگان خود به دنبال هواپیماهای ارزان قیمت هستند که سن برخی از آنها به 30 سال هم می رسد. این هواپیماها با فناوری 50 سال قبل تولید شده که فاصله بین صندلی ها حداقل ممکن است و فشار مضاعفی را در حین پرواز به مسافران وارد می کند. واقعیت آن است که برای شرکت های هواپیمایی، رفاه مسافران در حین پرواز هیچ اهمیتی ندارد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Puyannnn

سطح
4
 
مهمان
Sep
13,512
21,981
مدال‌ها
3
از سوی دیگر بخش حمل و نقل هوایی کشور همچنان در دست دلالان و چارتر کنندگان است و سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی نظارت چندانی بر آن ندارد. این سازمان با وجود آنکه طی سال های اخیر همواره بر نظارت بر عملکرد ایرلاین ها تاکید کرده اما در عمل اتفاق امیدوارکننده ای روی نداده است.
 
بالا پایین