جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.

آموزشی توصیف در داستان کوتاه

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته آموزش نقد توسط Kosarvalipour با نام توصیف در داستان کوتاه ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 592 بازدید, 37 پاسخ و 0 بار واکنش داشته است
نام دسته آموزش نقد
نام موضوع توصیف در داستان کوتاه
نویسنده موضوع Kosarvalipour
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط Kosarvalipour
موضوع نویسنده

Kosarvalipour

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Feb
4,146
9,133
مدال‌ها
4
برخی نویسندگان تصور می‌کنند این نکته آن‌ها را به استفاده از زاویه دید اول شخص محدود می‌کند، اما این تصور نادرستی است.
 
موضوع نویسنده

Kosarvalipour

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Feb
4,146
9,133
مدال‌ها
4
در واقع اغلب رمان‌ها با زاویه دید سوم شخص نوشته شده‌اند. نوشتن رمان با زاویه دید اول‌شخص، ممکن است کار را برای نویسنده راحت‌تر کند اما سایر زاویه‌دیدها نیز ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند.
 
موضوع نویسنده

Kosarvalipour

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Feb
4,146
9,133
مدال‌ها
4
لازم است داستان‌های موفق کنونی را بخوانید تا موضوع را بهتر درک کنید اینکه آثار پرفروش، چگونه این کار را انجام می دهند؟
 
موضوع نویسنده

Kosarvalipour

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Feb
4,146
9,133
مدال‌ها
4
انتخاب مناسب‌ترین زاویه دید برای داستان شاید کاری گیج‌کننده به نظر برسد اما بی‌توجهی به این عنصر مهم، صدمه‌ی زیادی به اثر داستانی شما خواهد زد.
 
موضوع نویسنده

Kosarvalipour

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Feb
4,146
9,133
مدال‌ها
4
پیرنگ
پیرنگ یا «طرح داستانی» توالی رویدادهایی است که یک داستان را شکل می‌دهد؛ همان چیزی که باعث می‌شود مخاطبین به خواندن اثر ادامه دهند یا آن را کنار بگذارند. در صحنه‌پردازی و توصیف در داستان‌نویسی اهمیت پیرنگ به قدری زیاد است که تعیین می‌کند داستان شما منطق درستی دارد یا خیر.
 
موضوع نویسنده

Kosarvalipour

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Feb
4,146
9,133
مدال‌ها
4
به بیان دیگر، این عنصر را می‌توان خط داستانیِ اثر در نظر گرفت. همانطور که پیشتر گفته شد، یک داستان موفق به دو سوال پاسخ می‌دهد:
 
موضوع نویسنده

Kosarvalipour

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Feb
4,146
9,133
مدال‌ها
4
چه اتفاقی می‌افتد؟ (پیرنگ)، و این اتفاق چه معنا و پیامی دارد (تِم).

به شکل کلی، ساختار رایج در تمام داستان‌ها چیزی شبیه به این است:
 
موضوع نویسنده

Kosarvalipour

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Feb
4,146
9,133
مدال‌ها
4
آغاز، رویدادی مهم که همه چیز را تغییر می‌دهد، مجموعه‌ای از بحران‌ها که تنش را به وجود می‌آورد، نقطه‌ی اوج و پایان‌بندی.
 
موضوع نویسنده

Kosarvalipour

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Feb
4,146
9,133
مدال‌ها
4
در ادامه، میزان موفقیت شما در خلق کشمکش و صحنه‌پردازی و توصیف در داستان‌نویسی، هیجان و تنش مشخص می‌کند که آیا مخاطبین از ابتدا تا انتها با اثر شما همراه خواهند ماند یا خیر.
 
موضوع نویسنده

Kosarvalipour

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Feb
4,146
9,133
مدال‌ها
4
کشمکش
کشمکش نیروی محرکه‌ی داستان‌ها است و همچنین نقشی حیاتی را برای صحنه‌پردازی و توصیف در داستان‌نویسی ایفا می‌کند.
 
بالا پایین