بررسی داده تلفن همراه و اتصال داده
- برنامه تنظیمات را باز کنید و روی شبکه و اینترنت یا اتصالها
داده تلفن همراه یا داده شبکه تلفن همراهضربه بزنید؛
- در برخیاز دستگاهها، شاید لازم باشد قبلاز پیدا کردن این گزینه، مصرف داده را انتخاب کنید؛
- داده تلفن همراه یا داده شبکه تلفن همراه را روشن کنید. اگر ازقبل روشن است، آن را خاموش و دوباره روشن کنید.
- بررسی کنید نشانگر داده (مثلاً 2G، 3G، 4G، یا H) در کنار نوارهای قدرت سیگنال در بالای صفحه
وجود داشته باشد؛
- اگر اتصال Wi-Fi فعال داشته باشید، ممکن است این نماد گاهیاوقات نشان داده نشود. اگر اینطور است، Wi-Fi را خاموش کنید و دوباره بررسی کنید؛
اگر نشانگر سیگنال داده را نمیبینید، ممکن است در ناحیهای باشید که پوشش شبکه تلفن همراه ندارد. اگر آن را میبینید، به ناحیه دیگری بروید، یا به فضای باز بروید، و سیگنال را دوباره بررسی کنید.
نکته: اگر این اتفاق زیاد روی میدهد، با رساننده خدمات همراهتان تماس بگیرید.
روشن و خاموش کردن «حالت هواپیما»
- برنامه تنظیمات را باز کنید و روی شبکه و اینترنت یا اتصالها
حالت هواپیما ضربه بزنید. بسته به دستگاهتان، ممکن است این گزینهها متفاوت باشد؛
- حالت هواپیما را روشن کنید؛
- ۱۰ ثانیه صبر کنید؛
- حالت هواپیما را خاموش کنید؛
- بررسی کنید که مشکلات اتصال برطرف شده است یا نه.
اگر پساز انجام این مراحل مشکل همچنان باقی است، با رساننده خدمات همراهتان تماس بگیرید.