Puyannnn
سطح
4
مهمان
- Sep
- 12,928
- 21,871
- مدالها
- 3
دقیق تر و درست تر این است که بگوییم اکراه از عیوب رضا محسوب می شود و اشتباه از عیوب اراده محسوب می شود.
اما این دو را معمولا در یک بحث و تحت عنوان عیوب اراده بررسی می کنند.
در تعریف علمی باید گفت که:
در اشتباه اراده آگاهانه تحقق نیافته است.
یعنی فرد بدون آگاهی معامله ای را منعقد می کند که به یکی از ارکان آن جاهل است و نسبت به آن جهل دارد.
برای مثال فرد می خواهد عقد بیع را منعقد کند در حالی که منظور طرف مقابل وی عقد هبه بوده است.
در اکراه اراده آزادانه تحقق نیافته است.
به این معنا که فرد در انتخاب و انعقاد معامله آزادی تصمیم گیری نداشته و کسی وی را اکراه و تهدید به امر مزبور کرده است.
اما این دو را معمولا در یک بحث و تحت عنوان عیوب اراده بررسی می کنند.
در تعریف علمی باید گفت که:
در اشتباه اراده آگاهانه تحقق نیافته است.
یعنی فرد بدون آگاهی معامله ای را منعقد می کند که به یکی از ارکان آن جاهل است و نسبت به آن جهل دارد.
برای مثال فرد می خواهد عقد بیع را منعقد کند در حالی که منظور طرف مقابل وی عقد هبه بوده است.
در اکراه اراده آزادانه تحقق نیافته است.
به این معنا که فرد در انتخاب و انعقاد معامله آزادی تصمیم گیری نداشته و کسی وی را اکراه و تهدید به امر مزبور کرده است.