جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

نقد و بررسی بازی‌ها فراتر از رستگاری، فراتر از امید | نقد و بررسی بازی Castlevania: Lords of Shadow ultimate edition

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته بازی و کنسول توسط ممد صنوبر با نام فراتر از رستگاری، فراتر از امید | نقد و بررسی بازی Castlevania: Lords of Shadow ultimate edition ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 313 بازدید, 12 پاسخ و 1 بار واکنش داشته است
نام دسته بازی و کنسول
نام موضوع فراتر از رستگاری، فراتر از امید | نقد و بررسی بازی Castlevania: Lords of Shadow ultimate edition
نویسنده موضوع ممد صنوبر
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط ممد صنوبر
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,077
مدال‌ها
2
images.jpg
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,077
مدال‌ها
2
دست از ایراد گرفتن بردارید! به دنبال چه چیزی هستید؟ یک بازی پر تنش و هیجان انگیز که آدرنالین خون شما را بالا ببرد؟ یک بازی که داستان پر پیچ و خم داشته باشد و از روایت داستان نهایت لذت را ببرید یا یک بازی ویدئویی که پر از رمز و راز باشد و شما در صدد کشف این معماها باشید؟ بگذارید خیال شما را راحت کنم. جواب سوال های مذکور را در بازی Castlevania: Lords of shadow نخواهید یافت.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,077
مدال‌ها
2
نام : Castlevania: Lords of Shadow ultimate edition

سازنده : Mercury Steam ، Kojima production، Climax Studios

ناشر : Konami

پلتفرم ها : Microsoft Windows ، PlayStation 3 ، Xbox 360

سبک : اکشن ماجراجویی، H&S
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,077
مدال‌ها
2
نبرد خیر و شر داستان کلیشه ای در میان ادبیات غربی و شرقی بوده و خواهد بود. این داستان فوق العاده کلیشه ای درون مایه اصلی بازی Castlevania: Lords of shadow است. کاراکتر اصلی بازی، گابریل بلمونت بوده و پس از به هم خوردن تعادل میان نیروهای خیر و شر که مسبب این اتفاق در ابتدای داستان ناشناس است؛ همسر گابریل توسط اهریمنان به قتل می رسد. گابریل در ابتدای داستان متوجه می شود که می تواند همسر کشته شده خود را باری دیگر به زندگی برگرداند و اینگونه است که ماجراجویی های گابریل بلمونت جوان با یک امید شکل می گیرد و بازیباز وی را تا پایان بازی همراهی می کنند.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,077
مدال‌ها
2
گابریل بلمونت در ابتدای داستان برخلاف سایر پیشکسوت های سبک H&S یعنی کریتوس و دانته یک قاتل خون سرد با خشمی غیر قابل کنترل نیست که تمام موجودات را در کسری از ثانیه نابود کند! گابریل یک انسان است. انسانی ضعیف که با انگیزه امید شروع به پیشروی برای کشف حقایقی می کند. این حقایق چه تلخ، چه شیرین وی را در طول پیشروی در داستان قوی تر و ورزیده تر می کند. شاید در ابتدای داستان توسط 4 گرگ کشته شوید ولی در نیمه نهایی داستان، گابریل یک ابرقهرمان است که چیزی جلو دار وی نیست. گابریل شخصیت پردازی بسیار خوبی ندارد و به سختی می توان با وی همذات پنداری کرد. صحنه های را شاهد هستید که گابریل ناراحت است ولی شما به سختی می توانید از اتفاق رخ داده اظهار ناراحتی و تاسف کنید. گابریل اهل انتقام نیست. وی فقط به دنبال عشق گمشده خود می گردد.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,077
مدال‌ها
2
با اینکه فرانچایز کسلوانیا حاوی شخصیت های متنوعی است ولی شخصیت های فرعی زیادی در بازی وجود ندارد و بار اصلی پیشبرد داستانی بر دوش ۳ نفر است. هر چند پیش مقدمه داستانی بسیار ضعیف بوده و اگر از بازیبازهای به اصطلاح خوره داستانی باشید می توانید انتهای بازی را تقریبا حدس بزنید. با این حال، صحنه پایانی بازی به شدت شوکه کننده خواهد بود و می تواند به نوعی ضعف پیش مقدمه داستانی را پوشش دهد.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,077
مدال‌ها
2
پرده دوم: فراتر از وصف

در تریلرهای منتشر شده از این نسخه و همچنین دومین دنباله که در زمستان منتشر خواهد شد به گرافیک هنری بازی به شدت اشاره می شود و سازنده های بازی، هنر خود را در ساخت دنیای بسیار عظیم به رخ همگان می کشند. البته عظمت مراحل تایتان بازی خدای جنگ را ندارد ولی در نوع خود، غول آخرهای بازی عظیم الجثه هستند و با اینکه کشتن آنها دشواری زیادی ندارد ولی تماشای غول آخرهای بازی به خصوص “نگهبان دریاچه فراموشی” سبب حیرت شما خواهد شد. این عظمت فقط منحصر به طراحی دشمنان بازی نیست و گاهی اوقات محیط اطراف گابریل به حدی پرعظمت به نظر می رسد که بازیبازهایی همانند بنده دست از بازی کشیده و فقط به دوردست خیره می شوند. Draw distance در این بازی فوق العادست و در کنار گرافیک فنی نه چندان قدرتمند، گرافیک هنری فوق العاده قوی به شدت به چشم می آید و سبب خواهد شد که از گشت و گذار در محیط رضایت داشته باشید. محیط های بازی نیز تقریبا تنوع خوبی دارند و گابریل ماجراجویی های خود را در محیط های متنوع همانند جنگل، کوهستان، قبرستان، برزخ و… دنبال می کند. گفتیم گرافیک فنی نه چندان قدرتمند به این علت که پس از 5 فصل بازی، فریم ریت بازی از 60 fps ثابت به 30 fps افت می کند و این یک سهل انگاری نبوده و طبق گفته سازندگان کیفیت را فدای کمیت نکرده و بیشتر به تقویت یک گرافیک هنری پیشرفته پرداختند و در این کار خود نیز موفق بودند.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,077
مدال‌ها
2
پرده سوم: فراتر از ۲ روح

صحبت از روح شد و همگی می دانید که موسیقی غذای روح است ولی موسیقی های موجود در بازی کسلوانیا: اربابان سایه ها همانند یک بستنی لذیذی است که حس شیرینی لطیفی بر دهان بازیباز به جا می گذارد. سمفونی های کسلوانیا بسیار حماسی طراحی شده است. افکت های صوتی نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد و از صدای کاراکتر اصلی، گابریل بلمونت می توانید عمق درماندگی وی را درک کنید. جالبست بدانید که Araujo، موسیقی دان این بازی به علت تهیه سمفونی های این بازی، نامزد دریافت جایزه در International Film Music Critics Association یا به اختصار IFMCA در سال 2010 شد.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,077
مدال‌ها
2
پرده چهارم: فراتر از رستگاری

گابریل یک جنگجو است پس طبیعتا باید آداب رزم و فنون را بلد باشد. ضربات ضعیف و قوی برای وی تعریف شده است که با پیشروی در داستان و ارتقای کاراکتر بازی، شاهد پیشرفته شدن ضربات خواهید بود. همچنین گابریل توانایی حمل 4 آیتم در طول بازی دارد که می تواند به عنوان سلاح به سوی دشمنان خود پرتاب کند. این نسخه مخصوص PC طراحی شده است و انتظار می رفت تا سازندگان انجام بازی را با موس و کیبورد وقف دهند ولی متاسفانه اگر گیم پد ندارید فقط باید از کیبورد استفاده کنید و بنده به عنوان گیمری که خود را جزو هواداران سبک Hack & Slash می داند به شما اخطار می دهم که بازی با کیبورد به شدت عذاب آور است و در ساعات اولیه بازی به علت آشنا نبودن با چینش دکمه های فعالیت ها در بازی، به شدت پیشروی در طول مراحل سخت خواهد بود. اگر از این مبحث بگذریم، سیستم مبارزات بازی فقط محدود به این موارد نیست.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,077
مدال‌ها
2
گابریل در طول داستان می تواند قدرت روشنایی (Light) و قدرت سایه ها (shadows) را کنترل کند. گابریل با استفاده از نیروی روشنایی می تواند میزان سلامتی خود را حفظ کرده و حتی سلامتی از دست رفته خود را نیز به دست آورد که این عمل خود نیازمند تمرکز در نبرد است. با کشته شدن دشمنان جوهره آنها (Orb) بر زمین می افتد و گابریل با جذب آنها می تواند قدرت روشنایی خود را حفظ کرده تا در نبرد از آن استفاده کند. البته ایستگاه های نیز در بازی وجود دارد که گابریل می تواند هر دو قدرت خود را شارژ کند. بهتر می بود تا جذب Orb های بازی به صورت اتوماتیک همانند سایر بازی های H&S رخ دهد ولی در کمال ناباوری بازیباز باید گابریل را وادار کند تا این آیتم ها را از روی زمین بردارد و در صورتیکه معطل کند این جوهره ها محو می شوند! این ایراد دقیقا در بازی Dark siders 2 نیز رخ داده بود با این تفاوت که در بازی DS 2، برداشتن آیتم به المان نقش آفرینی بازی مرتبط است ولی در این بازی، اثر برجسته ای از این المان ها به چشم نمی آید پس این انتظار می رود که ریتم نبرد بازی افت نکند.
 
بالا پایین