جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی فن تدوین سینما

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته آموزش تدوین توسط اورانوس با نام فن تدوین سینما ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 578 بازدید, 21 پاسخ و 2 بار واکنش داشته است
نام دسته آموزش تدوین
نام موضوع فن تدوین سینما
نویسنده موضوع اورانوس
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط اورانوس
موضوع نویسنده

اورانوس

سطح
5
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Mar
1,998
5,470
مدال‌ها
8
از نظر ساختاری، تدوین غیر تداومی را میتوان واجد این معیارها دانست :

• روایت از سیری غیرخطی پیروی میکند و دارای پیچیدگی های بسیار است .

• ساختارهای فرمی و روابط گرافیکی وریتمیک در این نوع تدوین اهمیت دارد .

• قطع های پرشی ” jump cut”در این روش تدوینی متداول است و نماها نه بر اساس نیازهای دراماتیک بلکه بر اساس
معیارهای زیباشناسانه ی خاص این نوع فیلم ها به هم پیوند مییابند .

• تداوم های فضائی و زمانی نادیده گرفته میشوند .

• حفظ راکوردهای میزانْ سنی (نورپردازی، فیگور بازیگرها،لباس و وسایل صحنه) مهم تلقی نمی شوند .

• شکستن خط 180درجه ، رعایت نکردن «قانون 30 درجه» و دیگر معیارهای تداومی که شکستن آن در سبک تداومی گناهی
نابخشودنی به حساب می آید .

• توالی و تکرار رویدادها بدون توجیه دراماتیک
 
موضوع نویسنده

اورانوس

سطح
5
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Mar
1,998
5,470
مدال‌ها
8
• نقض تداوم با استفاده از نمای لائی غیر داستانی :

« در این کار، فیلم ساز از صحنه ی فیلم قطع میکند به یک نمای استعاری یا نمادی که جزو فضا و زمان روایت نیست.در این کار کلیشه ها فراونند».هنرسینما

برای درك بیشتر و آشنایی با سبک تدوین غیر تداومی، می بایست به دو روش فیلم سازی “ فیلم برداری فوکوس عمیق ” و“ مونتاژ ”نیز میپرداختیم؛ لیکن به دلیل اشاره ی مختصر در مبحث میزانْ سن به این مسئله، از تکرار آن خودداری میکنم. برای مطالعه و آشنایی بیشتر در این زمینه به جز کتاب های در دسترس، دیدن فیلم های از هر دو جریان و توجه به نحوه ی تدوین و تحلیل آن بر اساس الگوهای یاد شده مؤثر می باشد . اما یک تدوین خوب باید دارای چه معیاری باشد؟ کدام از این سبک های تدوینی تأثیرگذارتر و بهتر عمل میکنند؟

یکی از اصول ابتدایی که تدوین گر باید رعایت کند این است که همواره خود را به جای تماشاگر بگذارد ؛ یعنی تماشاگر در هر
لحضه ی خاص به چه می اندیشد ؟ به کجا میخواهد دست یابد؟ شما میخواهید که او به چه چیزی فکر کند؟تماشاگر نیاز دارد به چه چیزی فکر کند؟ و سر انجام این که میخواهید تماشاگر چه احساسی داشته باشد ؟..»
والتر مرچ
 
بالا پایین