جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

همگانی مدل به چه کسی گفته میشود؟

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته بیوگرافی مدلینگ‌ها توسط ArMMaN با نام مدل به چه کسی گفته میشود؟ ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 353 بازدید, 24 پاسخ و 1 بار واکنش داشته است
نام دسته بیوگرافی مدلینگ‌ها
نام موضوع مدل به چه کسی گفته میشود؟
نویسنده موضوع ArMMaN
تاریخ شروع
پاسخ‌ها 0
بازدیدها 0
اولین پسند نوشته 0
آخرین ارسال توسط ArMMaN
موضوع نویسنده

ArMMaN

سطح
0
 
همیار سرپرست عمومی
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
کاربر ویژه انجمن
Aug
860
1,574
مدال‌ها
2
در نیویورک، روند اواخر دهه ۱۹۸۰ ظاهری پسرانه بود که در آن مدل‌ها موهای کوتاه کوتاه و آهنی به نظر می‌رسیدند. در اروپا روند کاملاً برعکس بود. در این مدت، بسیاری از مدل‌های آمریکایی که زنانه تر به نظر می‌رسیدند به خارج از کشور نقل مکان کردند. در اواسط دهه ۱۹۸۰، موهای بزرگ توسط برخی از گروه‌های موسیقی محبوب شد و ظاهر پسرانه آن خارج شد. مدل‌های منحنی که در دهه ۱۹۵۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰ محبوب بوده‌اند، دوباره سبک داشتند. مدل‌هایی مانند پتی هانسن ۲۰۰ دلار در ساعت برای چاپ و ۲۰۰۰ دلار برای تلویزیون به اضافه باقیمانده درآمد داشتند.[۲۴] تخمین زده شد که هانسن در طی دهه ۱۹۸۰ حدود ۳۰۰۰۰۰ دلار در سال درآمد داشته باشد.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: ILLUSION
موضوع نویسنده

ArMMaN

سطح
0
 
همیار سرپرست عمومی
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
کاربر ویژه انجمن
Aug
860
1,574
مدال‌ها
2
اوایل دهه ۱۹۹۰ تحت سلطه مدل‌های مد بالا در اواخر دهه ۱۹۸۰ قرار داشت. در سال ۱۹۹۰، لیندا اوانجلیستا به Vogue گفت: «ما روزانه کمتر از ۱۰۰۰۰ دلار بیدار نمی‌شویم». اوانجلیستا و همرزمانش، نائومی کمپبل، سیندی کرافورد، کریستی تورلینگتون، تاتژانا پاتیتز و استفانی سیمور، با کسب درآمد از مانیتور «سوپرمدل»، شناخته شده‌ترین مدل در جهان بودند و به رسمیت شناختن جهانی و ارتفاع جدید ثروت برای صنعت.در سال ۱۹۹۱، تورلینگتون با میبلین قراردادی امضا کرد که ۸۰۰۰۰۰ دلار برای دوازده روز کار در سال به او پرداخت می‌کرد.

در اواسط دهه ۱۹۹۰، جنبش جدید «مواد شیک» در میان مشتریان تحریریه نیویورک و لندن محبوب شد. کیت ماساز طریق تبلیغاتش برای کالوین کلاین فرزند اصلی آن شد. با وجود جنبش شیک مواد، کلودیا شیفر مدل ۱۲ میلیون دلار درآمد کسب کرد. با محبوبیت خرده فروشی لباس زیرویکتوریا سکرت و شماره لباس شنای Sports Illustrated، نیاز به سوپرمدل‌هایی با ظاهر سالم‌تر برای پاسخگویی به تقاضای مدل سازی تجاری وجود داشت. در اواسط دهه ۱۹۹۰ نیز بسیاری از کشورهای آسیایی آژانس‌های مدل سازی تأسیس کردند.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: ILLUSION
موضوع نویسنده

ArMMaN

سطح
0
 
همیار سرپرست عمومی
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
کاربر ویژه انجمن
Aug
860
1,574
مدال‌ها
2
در اواخر دهه ۱۹۹۰، دوران شیک سازی مواد روند خود را طی کرد. لباس‌های الهام گرفته از نوجوانان به مد جریان اصلی نفوذ می‌کردند، موسیقی پاپ نوجوانان در حال افزایش بود و هنرمندانی مانند بریتنی اسپیرز، آالیا و کریستینا آگیلرا لباس‌های پر و برهنه را محبوب کردند. همان‌طور که مد به جمعیتی جوانتر تبدیل شد، مدلهایی که به شهرت رسیدند باید برای عصر دیجیتال جنسی بیشتری داشته باشند. به دنبال دستیابی به موفقیت ژیزل بوندچن، موجی از مدل‌های برزیلی از جمله آدریانا لیما و آلساندرا آمبروزیو در باندها به شهرت رسیدند و در طول دهه ۲۰۰۰ در مدل سازی تجاری محبوب شدند. برخی این افزایش مدل‌های برزیلی را به گرایش مجله‌ها نشان می‌دهند که افراد مشهور به جای مدل روی جلد خود، از افراد مشهور استفاده می‌کنند.
 
موضوع نویسنده

ArMMaN

سطح
0
 
همیار سرپرست عمومی
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
کاربر ویژه انجمن
Aug
860
1,574
مدال‌ها
2
در اواخر دهه ۲۰۰۰ میلادی، برزیلی‌ها از باند فرودگاه بی بهره بودند. مشتریان تحریریه مدل‌هایی با عروسک چینی یا ظاهری بیگانه مانند Gemma Ward و Lily Cole را ترجیح می‌دادند. در طول دهه ۲۰۰۰، مدلهای فورد و مدیریت مدل NEXT درگیر یک نبرد حقوقی بودند، هر آژانس ادعا می‌کرد که دیگری مدلهای خود را می‌دزدد
 
موضوع نویسنده

ArMMaN

سطح
0
 
همیار سرپرست عمومی
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
کاربر ویژه انجمن
Aug
860
1,574
مدال‌ها
2
با این حال، بزرگترین بحث و جدال دهه ۲۰۰۰، سلامتی مدل‌های مد بالا در هفته مد بود. در حالی که سلامتی مدل‌ها از دهه ۱۹۷۰ نگران کننده بود، چندین خبر مهم در مورد مرگ مدل‌های مد جوان به دلیل اختلالات خوردن و سو drug مصرف مواد مخدر وجود داشت. متعاقباً شورای مد انگلیس از طراحان خواست تا قراردادی را امضا کنند مبنی بر اینکه از مدلهای زیر شانزده سال استفاده نمی‌کنند.[۲۸] در تاریخ ۳ مارس ۲۰۱۲، ووگ مدل‌های زیر شانزده سال و همچنین مدل‌هایی را که به نظر می‌رسد دارای اختلال در خوردن هستند، ممنوع کرد.[۲۹] به همین ترتیب، سایر کشورها مدل‌های ناسالم و زیر سن قانونی را ممنوع کردند، از جمله اسپانیا، ایتالیا و اسرائیل، که همگی حداقل شاخص توده بدنی (BMI) را اعمال کردند
 
موضوع نویسنده

ArMMaN

سطح
0
 
همیار سرپرست عمومی
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
کاربر ویژه انجمن
Aug
860
1,574
مدال‌ها
2
در سال ۲۰۱۳، نیویورک با تصویب لایحه شماره ۵۴۸۶ مجلس سنای نیویورک، حمایت از قانون کار کودک خود را برای مدل‌های زیر هجده سال سخت‌تر کرد، که به مدل‌های زیر سن قانونی همان حمایت‌های کارگری را که برای بازیگران کودک می‌دهد، می‌دهد. محافظت‌های کلیدی جدید شامل موارد زیر است: مدل‌های زیر سن قانونی قرار نیست قبل از ۵:۰۰ بعد از ظهر یا بعد از ۱۰:۰۰ شب‌های مدرسه کار کنند و همچنین قرار نیست که آنها بعد از ۱۲:۳۰ صبح شب‌های غیر مدرسه کار کنند. ممکن است کمتر از دوازده ساعت پس از ترک آنها، مدلها به کار برگردند. یک پرستار کودک باید در محل باشد. مدل‌های زیر شانزده سال باید با یک قهرمان بزرگسال همراه باشند. والدین یا سرپرستان مدل‌های زیر سن قانونی باید یک حساب صندوق اعتماد ایجاد کنند که کارفرمایان حداقل ۱۵٪ از درآمد ناخالص مدل کودک را به آن منتقل کنند؛ و کارفرمایان باید وقت و فضای اختصاصی را برای آموزشهای آموزشی اختصاص دهند.
 
موضوع نویسنده

ArMMaN

سطح
0
 
همیار سرپرست عمومی
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
کاربر ویژه انجمن
Aug
860
1,574
مدال‌ها
2
نمایش‌های ویژه
با اجرای مدل‌ها نمایش‌هایی ویژهٔ نمایش لباس، کفش، جواهر و سایر محصولات برپا می‌شود و مدل‌ها این محصولات را به نمایش می‌گذارند. در این نمایش‌ها به طرز راه رفتن مدل‌ها دفیله یا گربه‌رو (Cat walk) (راه رفتن مانند گربه) می‌گویند.نمایش‌ها با توجه به رویکرد طراحان و سبک آن‌ها و همچنین نوع دسته‌بندی لباس‌ها متفاوتند و در سه دسته‌بندی قرار می‌گیرند که عبارت هستند از
 
موضوع نویسنده

ArMMaN

سطح
0
 
همیار سرپرست عمومی
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
کاربر ویژه انجمن
Aug
860
1,574
مدال‌ها
2
گروه اول: دسته‌بندی لباس «اوت کوتور» (شخصی‌دوزی یا لباس‌های با کیفیت دوخت و طراحی بالا) به علت سبک اینگونه لباس‌ها که بیشتر با شکوه و همراه با کار دست هستند و همچنین پارچه‌های بسیار ارزشمند و گران‌قیمت دارند به نوعی نمایشی با شکوه است و راه رفتن مدل‌ها بر صحنه با نوعی وقار همراه است و زمان بیشتری برای نمایش هر لباس صرف می‌شود.[۳۱]
گروه دوم لباس «لباس‌های آمادهٔ پوشیدن» (ready to wear) با توجه به سبک لباس‌ها و البته سلیقهٔ کارگردان نمایش گربه رو و طراح لباس، راه رفتن‌ها سریع تر از نمایش اوت کوتور است؛ که هر سال، دو بار در دو فصل سرد و گرم، توسط هفته‌های مد و مجموعه‌داران به نمایش عموم در می‌آیند. هر چند دامنه‌ای بسیار متفاوت و سلیقه‌ای در این نمایش‌ها از سوی طراحان دیده می‌شود، ولی شباهت این نمایش‌های گروه دوم سرعت بیشتر است.[۳۱]
گروه سوم لباس‌ها یعنی لباس‌های عامه که تولیدی انبوه دارند، ماشینی هستند و عرضه‌ای ارزان‌تر از دو گروه قبل دارند، در مکان‌هایی با معروفیت کمتر، و سرعتی بیشتر از سوی مدل‌ها در راه رفتن به نمایش گذاشته می‌شوند و این به دلیل معمولی بودن و تعداد بالای این لباس‌ها برای تسخیر سلیقه‌های مختلف است. گاه این نمایش‌ها در فروشگاه‌ها و با مدل‌هایی شناخته نشده تر به نمایش گذاشته می‌شوند.
 
موضوع نویسنده

ArMMaN

سطح
0
 
همیار سرپرست عمومی
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
کاربر ویژه انجمن
Aug
860
1,574
مدال‌ها
2
مدل‌های سایز بزرگ
مدل‌های سایز بزرگ مدل‌هایی هستند که به‌طور کلی اندازه بزرگتری نسبت به مدل‌های مد دارند. کاربرد اصلی مدل‌های سایز بزرگ، نمایش در تبلیغات و نمایش برای برندهای سایز بزرگ است. مدل‌های سایز بزرگ نیز به کارهایی مشغول هستند که ارتباط عمده ای با فروش لباس‌های بزرگ ندارد، به عنوان مثال، عکاسی از سهام و عکاسی تبلیغاتی برای لوازم آرایشی، محصولات خانگی و دارویی و عینک آفتابی، کفش و ساعت؛ بنابراین، مدل‌های سایز بزرگ فقط لباس‌هایی را که به عنوان لباس‌های سایز بزرگ به بازار عرضه می‌شوند نمی‌پوشند. این امر به ویژه در هنگام شرکت در سرمقاله‌های مد مجلات اصلی جریان مد بسیار صدق می‌کند. برخی از مدلهای سایز بزرگ در نمایشگاه‌ها و کمپین‌های خرده فروشان و طراحان اصلی مانند Gucci , Guess , Jean-Paul Gaultier , Levi's و Versace Jeans ظاهر شده‌اند
 
موضوع نویسنده

ArMMaN

سطح
0
 
همیار سرپرست عمومی
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
کاربر ویژه انجمن
Aug
860
1,574
مدال‌ها
2
مدل‌های سایز معمولی یا نُرمال همچنین به عنوان «مدل‌های میانی» شناخته می‌شوند،[۳۷]آنها نه اندازه دستهٔ کاتالوگ (۰–۲) و نه اندازه بزرگ (۱۰ به بالا) در نظر گرفته می‌شوند.[۳۸] میندی کالینگ، بازیگر، این نوع بدن را در کتاب 2011 Is Everybody Hanging Out without Me توصیف کرده‌است. اوه نوشته‌است: «از آنجا که من لاغر نیستم، بلکه خیلی چاق هم نیستم … من درگیر آن اندازه «ناخوشایند زن طبیعی آمریکایی» می‌شوم که لژیون‌های سبک مد از آن بیزار هستند … بسیاری از سبک‌ها از این اندازه متنفرند، زیرا، من فکر می‌کنم، از نظر آنها، من از نظم و انضباط شخصی برخوردار نیستم که زیبایی شناسانه باشم، یا اعتماد به نفس سخیف به نظر می‌رسد که کاملاً هدونیست چربی هستم. آنها مانند "یک خط انتخاب کنید.»[۳۹] انتقاد وجود دارد که این مدل‌ها کنار گذاشته شده‌اند زیرا شرکت‌ها و مارک‌های مد تصمیم به استفاده از طیف‌های انتهایی دارند
 
بالا پایین