جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی نوشتن رمان با ژانرها

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته جمع‌آوری نکات توسط MHP با نام نوشتن رمان با ژانرها ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 1,619 بازدید, 24 پاسخ و 1 بار واکنش داشته است
نام دسته جمع‌آوری نکات
نام موضوع نوشتن رمان با ژانرها
نویسنده موضوع MHP
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط MHP
موضوع نویسنده

MHP

سطح
10
 
[ معاونت کل ]
پرسنل مدیریت
معاونت کل انجمن
نویسنده افتخاری انجمن
Aug
6,327
46,984
مدال‌ها
23

برای قربانی‌ها ارزش قائل شوید

ممکن است در روند داستان و روایت داستان گیر کنید و
olloweb-solutions-520914-unsplash-compressor-e1524159747287-1-1024x458.jpg

حواستان از قربانی‌ها پرت شود، اما باید به قربانی‌ها احترام گذاشته و شرایط را هرچه نزدیک‌تر
به واقعیت به تصویر کشید و نشان داد که جرم به وقوع پیوسته چه آثاری داشته است.
 
موضوع نویسنده

MHP

سطح
10
 
[ معاونت کل ]
پرسنل مدیریت
معاونت کل انجمن
نویسنده افتخاری انجمن
Aug
6,327
46,984
مدال‌ها
23

از مکان‌ها شخصیت بسازید

چه جرم در شهری بزرگ اتفاق می‌افتد چه شهری کوچک، جو محیط را وارد داستان کنید. آیا محیط بی‌سروصدا و خلوت است یا شلوغ‌پلوغ؟ آیا روایت با داستان مخفی‌ای که خواننده قبلاً در مورد محیط مدنظرتان شنیده تلاقی دارد؟ در مورد شهر یا محل اتفاق افتادن جرم هم وسواس به خرج دهید و آن را بپردازید.
 
موضوع نویسنده

MHP

سطح
10
 
[ معاونت کل ]
پرسنل مدیریت
معاونت کل انجمن
نویسنده افتخاری انجمن
Aug
6,327
46,984
مدال‌ها
23

خواننده را در خماری بگذارید

گاهی نویسنده‌ها آن‌قدر در پیچ‌وخم دادن به داستان زیاده‌روی می‌کنند که داستان غیر قابل باور می‌شود. به جای این‌کار سعی کنید نقاط اوج فوق‌العاده‌ای برای کتاب خلق کنید که زمین گذاشتن آن دشوار شود. اگر می‌بینید سوالی برای خواننده بی‌جواب مانده، مدرکی رو کنید، از انگیزه یا داستان پشت پرده‌ای سخن به میان آورید و در کل درعین در خماری گذاشتن خواننده، به تدریج علامت سوال‌های او را برطرف کنید.
 
موضوع نویسنده

MHP

سطح
10
 
[ معاونت کل ]
پرسنل مدیریت
معاونت کل انجمن
نویسنده افتخاری انجمن
Aug
6,327
46,984
مدال‌ها
23

چگونه داستان عاشقانه بنویسیم؟ / از جین آستن تا تونی موریسون




هیجان، فداکاری، و یک گره سه عنصر یک داستان عاشقانه است. 125 سال نقد داستان عاشقانه در مجله نیویورک‌تایمز در این مطلب به ما درس‌هایی درباره چگونگی نگارش داستان عاشقانه می‌آموزد.



در سال 1956 توماس پینچون نقدی درباره داستان «عشق سال‌های وبا» نوشته گابریل گارسیا می‌نویسد: «عشق عجیب است و ما با آوازهای عاشقانه، رمان‌های رمانتیک، و ابراز وجود احساسی نوجوانان رفتاری غیرقابل‌تحمل داریم.»

به حاشیه بردن داستان‌های عاشقانه و همچنین بی‌اهمیت خواندن این فرم داستانی در همه نقدهایی که طی 125 سال گذشته در نیویورک‌تایمز منتشر شد مشهود است. با این وجود نکات مهمی در این نقدها وجود دارد که به ما در نوشتن یک داستان عاشقانه دلنشین یاری می‌رساند.


 
موضوع نویسنده

MHP

سطح
10
 
[ معاونت کل ]
پرسنل مدیریت
معاونت کل انجمن
نویسنده افتخاری انجمن
Aug
6,327
46,984
مدال‌ها
23
قهرمانان (یا ضدقهرمانان)
شخصیت اصلی یک داستان اهمیت زیادی دارد. در سال 1898 نقدی بر داستان «غرور و تعصب» نوشته جین آستن منتشر شد که در واقع بزرگداشتی بر جین آستن و همچنین الیزابت بنت، شخصیت اصلی کتاب «غرور و تعصب» بود. خوانندگان شخصیت الیزابت را دوست دارند و منتقدین باور داشتند که شخصیتی به یادماندنی خلق شده است. «صدای او در داستان توجه خواننده را جلب می‌کند و سبب می‌شود حتی عادی‌ترین عقایدش برای خواننده متقاعدکننده باشد.
 
موضوع نویسنده

MHP

سطح
10
 
[ معاونت کل ]
پرسنل مدیریت
معاونت کل انجمن
نویسنده افتخاری انجمن
Aug
6,327
46,984
مدال‌ها
23
شخصیت مقابل
گاهی برای فروش یک داستان رمانتیک نیاز به دو شخصیت وجود دارد. در سال 1963 دونالد آدامز نقدی بر داستان «بر باد رفته» نوشته مارگارت میچل نوشت و توصیف تنها دو شخصیت اسکارلت اُهارا و رت باتلر کافی بود تا خواننده مجذوب داستان شود. «اسکارلت موجودی مهم است و در هر لحظه از داستان حضوری زنده دارد. رت باتلر بازسازی یک شخصیت ملودرام و عاشقانه با سبیلی مشکی، چشمانی نافذ، و جذاب در چشم زنان است.»
 
موضوع نویسنده

MHP

سطح
10
 
[ معاونت کل ]
پرسنل مدیریت
معاونت کل انجمن
نویسنده افتخاری انجمن
Aug
6,327
46,984
مدال‌ها
23
اختلاف
یک داستان عاشقانه بدون اختلاف چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ در بررسی داستان‌های عاشقانه در سال 1901 مثالی از داستان «پیام‌رسان پادشاه» نوشته سوزان آنتروباس آمده است. دو شخصیت مرد و زن با هم اختلاف دارند. علاوه بر این شخصیت سومی وجود دارد که رقیب مرد در به دست آوردن عشق زن است. گاهی خود موضوع داستان موجب ایجاد این اختلاف می‌شود. به عنوان نمونه در داستان «قیمت نمک» نوشته پاتریشیا های‌اسمیت، که با اسم مستعار کلیر مورگان می‌نوشت، کارول، زن ثروتمندتر را فریب می‌دهد و اتفاقاتی رخ می‌دهد که زندگی هر دو را دچار تغییر می‌کند.
 
موضوع نویسنده

MHP

سطح
10
 
[ معاونت کل ]
پرسنل مدیریت
معاونت کل انجمن
نویسنده افتخاری انجمن
Aug
6,327
46,984
مدال‌ها
23
عذاب و زجر
اختلاف البته منجر به زجر می‌شود. در سال 2000 نقدی بر داستان «جنگل نروژی» نوشته هاراکی موراکامی منتشر شد. نقد با یکی از جمله‌های در کتاب شروع می‌شود. بخشی از یک ترانه گروه بیتلز : «روزی یک دختر در زندگی من بود / یا بهتر بگویم من در زندگی او بودم. کتاب درباره شخصیتی به نام ترو و دو زن است که در نهایت موراکامی را مجاب می‌کند که بنویسد «عشق بی قید و شرط وجود ندارد!»
 
موضوع نویسنده

MHP

سطح
10
 
[ معاونت کل ]
پرسنل مدیریت
معاونت کل انجمن
نویسنده افتخاری انجمن
Aug
6,327
46,984
مدال‌ها
23
تراژدی
در بخشی از داستان «خطای ستارگان بخت ما» نوشته جان گرین آمده : «تو در چند روز محدود به من زندگی ابدی بخشیدی و به همین دلیل شکرگذارم.» ماورای درد چیست؟ تراژدی! مرگ به اشکال مختلف راهی مناسب برای ایجاد تراژدی در داستان است.

قتل یکی از موضوعات مهم داستان «دلبند» نوشته تونی موریسون است. مارگارت آتوود در سال 1987 نقدی بر این داستان نوشت: «سث، شخصیت اصلی توسط روح دخترش، که در دوسالگی کشته شد، شکنجه می‌شود و با این وجود ترجیح می‌شود این روح را در کنار خود برای همیشه داشته باشد. در هر صورت دختر عزیزش است و هر نشانی از دخترک برای او عزیز است.»
 
موضوع نویسنده

MHP

سطح
10
 
[ معاونت کل ]
پرسنل مدیریت
معاونت کل انجمن
نویسنده افتخاری انجمن
Aug
6,327
46,984
مدال‌ها
23
فداکاری
چارلز دیکنز در داستان «داستان دو شهر» نوشت: «برای تو و هرکس که برای تو عزیز است هر کاری انجام می‌دهم.» اگر تراژدی یک روی سکه داستان عاشقانه باشد، روی دیگر آن فداکاری است. داستان‌های محدودی هستند که عنصر فداکاری در آن‌ها وجود دارد. در داستان «جاده» نوشته کورمک مک‌کارتی یک پدر و پسر به دنیال چیزی هستند و پدر با فداکاری تمام برای پشتیبانی از پسرش هر کاری می‌کند تا تم اصلی داستان مک‌کارتی بر خلاف رمان‌های پیشین «عشق بین پدر و پسر» باشد.
 
بالا پایین