Puyannnn
سطح
4
مهمان
- Sep
- 13,532
- 22,013
- مدالها
- 3
علیاصغر عزتیپاک، از نویسندگان متعهد کشورمان در یاداشتی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده، به زندهیاد سعید تشکری پرداخته است که در ادامه میخوانید.
علیاصغر عزتیپاک: سعید تشکری نویسندهای بزرگ، ایراندوست، انساندوست و مسلمانی اهل فکر و باورمند بود.
من در فقدان این نویسنده بسیار درد میکشم و میگریم. تشکری، گذشته از مهرش که در دل پروردهام، برای من نه یک شخص، که یک جریان قدرتمند ادبی هویتگرا بود که ایران و ایرانیان برایش مساله بودند.
آگاهانه و با تکیه بر پشتوانهای تئوریک، پای در این راه گذاشته بود، و تمام همّ خود را صرف گسترش و ترویج آن میکرد. اول که خود شب و روز در کار خواندن و نوشتن بود، و بعد در محافل آموزشی جاضر میشد تا آنچه را میدانست، که بسیار بود، به دوستداران ایران و فرهنگ فرهمندش بیاموزد.
آثارش مملو از تکریم و بزرگداشت مردم کشورش است و همه راوی حماسههای آنان. سعید تشکری با اصرار بر توجه به سویههای حماسی زندگی ایرانیان در یک سده اخیر و بازتابندن آن در آثارش و در سخنرانیهایش، اندکاندک تبدیل به یک رهبر فکری نیز شد و با تکیه بر همین پشتوانه بود که جشنواره داستان حماسی در مشهد راه افتاد و مکتب خراسان هویت خودش را بازیافت. (سپاسم را نثار حوزه هنری میکنم که حمایت کرد از این فکر)
تعلق خاطر عمیق تشکری به جنبشهای هویتگرای مردم کشورش، بهخصوص خراسانیان، او را به یکی از سرحلقههای این گرایش ادبی تبدیل کرد. او برای هر واقعه صد سال اخیر ایران یک نویسنده میخواست. از همین رو بود که فراخوان داد و نویسندههای بسیاری را حول این گفتمان گرد آورد.
علیاصغر عزتیپاک: سعید تشکری نویسندهای بزرگ، ایراندوست، انساندوست و مسلمانی اهل فکر و باورمند بود.
من در فقدان این نویسنده بسیار درد میکشم و میگریم. تشکری، گذشته از مهرش که در دل پروردهام، برای من نه یک شخص، که یک جریان قدرتمند ادبی هویتگرا بود که ایران و ایرانیان برایش مساله بودند.
آگاهانه و با تکیه بر پشتوانهای تئوریک، پای در این راه گذاشته بود، و تمام همّ خود را صرف گسترش و ترویج آن میکرد. اول که خود شب و روز در کار خواندن و نوشتن بود، و بعد در محافل آموزشی جاضر میشد تا آنچه را میدانست، که بسیار بود، به دوستداران ایران و فرهنگ فرهمندش بیاموزد.
آثارش مملو از تکریم و بزرگداشت مردم کشورش است و همه راوی حماسههای آنان. سعید تشکری با اصرار بر توجه به سویههای حماسی زندگی ایرانیان در یک سده اخیر و بازتابندن آن در آثارش و در سخنرانیهایش، اندکاندک تبدیل به یک رهبر فکری نیز شد و با تکیه بر همین پشتوانه بود که جشنواره داستان حماسی در مشهد راه افتاد و مکتب خراسان هویت خودش را بازیافت. (سپاسم را نثار حوزه هنری میکنم که حمایت کرد از این فکر)
تعلق خاطر عمیق تشکری به جنبشهای هویتگرای مردم کشورش، بهخصوص خراسانیان، او را به یکی از سرحلقههای این گرایش ادبی تبدیل کرد. او برای هر واقعه صد سال اخیر ایران یک نویسنده میخواست. از همین رو بود که فراخوان داد و نویسندههای بسیاری را حول این گفتمان گرد آورد.