جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی چطور شخصیت اصلی داستان (Protagonist) خود را خلق کنیم

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته جمع‌آوری نکات توسط شاهدخت با نام چطور شخصیت اصلی داستان (Protagonist) خود را خلق کنیم ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 434 بازدید, 24 پاسخ و 0 بار واکنش داشته است
نام دسته جمع‌آوری نکات
نام موضوع چطور شخصیت اصلی داستان (Protagonist) خود را خلق کنیم
نویسنده موضوع شاهدخت
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط شاهدخت
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
^ناظر کیفی کتاب^
ناظر کیفی کتاب
ارشد بازنشسته
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
12,720
40,337
مدال‌ها
25
چطور شخصیت اصلی داستان (Protagonist) خود را خلق کنیم
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
^ناظر کیفی کتاب^
ناظر کیفی کتاب
ارشد بازنشسته
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
12,720
40,337
مدال‌ها
25
ایده اولیه یک داستان، انگیزه نوشتن رمان را فراهم می کند و پیشفرض اصلی داستان را بوجود می آورد. اما آنچه این پیشفرض را به داستان تبدیل می کند، رشد و توسعه شخصیت اصلی داستان است و این به معنی یافتن شخصیتی است که نه تنها وقایع داستان را تجربه می کند بلکه آن وقایع را از طریق دیدگاه خاص خودش نیز تفسیر می کند و تحت تأثیر این وقایع قرار می گیرد.
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
^ناظر کیفی کتاب^
ناظر کیفی کتاب
ارشد بازنشسته
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
12,720
40,337
مدال‌ها
25
با توجه به رمان های دیگر و شخصیت های اصلی آن ها، می توانیم آنچه منجر به تأثیرگذاری شخصیت اصلی داستان می شود را تعیین کنیم و از آن برای شخصیت رمان خود استفاده کنیم.

به طور کلی، بیایید جنبه هایی که یک شخصیت اصلی موفق را بوجود می آورد در نظر بگیریم:
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
^ناظر کیفی کتاب^
ناظر کیفی کتاب
ارشد بازنشسته
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
12,720
40,337
مدال‌ها
25
شخصیت اصلی توسط یک خواسته، امید یا ترس هدایت می شود.
به عبارت دیگر، صرفاً انگیزه و درگیری هایی که در سطح پیرنگ وجود دارند منجر به حرکت شخصیت اصلی داستان نمی شود بلکه یک انگیزه درونی کاملاً مشخص باید وجود داشته باشد. این انگیزه درونی از چه نوعی می تواند باشد؟ خب، این باید یک موضوع عمومی باشد، چیزی که خواننده، بدون توجه به پیشینه وی، بتواند آن را درک کرده و با آن ارتباط برقرار کند: مثلاً این انگیزه درونی می تواند مورد پذیرش قرار گرفتن، نیاز به احساس امنیت، نیاز به احساس دوست داشته شدن، نیاز به اثبات ارزش خود (به دیگران یا حتی خودمان) و ... باشد.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: hananh_z
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
^ناظر کیفی کتاب^
ناظر کیفی کتاب
ارشد بازنشسته
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
12,720
40,337
مدال‌ها
25
این انگیزه شخصی حتی ممکن است توسط چیزی موجود در آرک (arc) خارجی داستان شما باشد که می توانید برای شخصیت اصلی داستان آن را توسعه دهید. به عنوان مثال در داستان "جادوگر شهر اوز" داستان در مورد دختری است که گردبادی او را از خانه دور کرده و به سرزمین دورافتاده اوز منتقل کرده است، در نتیجه هدف خارجی "رسیدن به خانه" ممکن است بطور موازی انگیزه ای درونی برای تمایل به داشتن یک خانه واقعی باشد.
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
^ناظر کیفی کتاب^
ناظر کیفی کتاب
ارشد بازنشسته
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
12,720
40,337
مدال‌ها
25
اگر با آرک خارجی و در سطح پیرنگ داستان شروع می کنید، به دنبال راه هایی باشید که بتوانید این را برای شخصیت اصلی داستان شخصی تر نشان دهید، که می تواند نه تنها آنچه شخصیت اصلی می خواهد، بلکه آنچه شخصیت اصلی بیشتر از هر چیز به آن بها می دهد نیز باشد و یا چیزی که شخصیت اصلی از آن می ترسد. در هر صورت آنچه شخصیت اصلی داستان را هدایت می کند، باید به اندازه کافی شفاف باشد تا خواننده بتواند شخصیت اصلی داستان را در هنگام مواجهه با کشمکش های جدید بهتر درک کند.
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
^ناظر کیفی کتاب^
ناظر کیفی کتاب
ارشد بازنشسته
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
12,720
40,337
مدال‌ها
25
در رمان "بازیکن شماره یک آماده"، ارنست کلاین آینده ای آخرالزمانی را به تصویر می کشد که در آن افراد برای فرار از آشفتگی های دنیای واقعی به یک بازی چند نفره واقعیت مجازی آنلاین روی آورده اند که توسط قدرتمندترین فرد شهر به نام جیمز هالیدی طراحی شده است. به محض مرگ هالیدی، کاربران یک ویدیوی از پیش ضبط شده دریافت می کنند که در آن عنوان می کند هرکس تخم مرغ های عید پاک مخفی اش (Easter egg) را در بازی بیابد صاحب ثروت او می‌شود.
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
^ناظر کیفی کتاب^
ناظر کیفی کتاب
ارشد بازنشسته
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
12,720
40,337
مدال‌ها
25
همه این اطلاعات ها توسط راوی اول شخص و شخصیت اصلی اصلی وید واتس (به نام پارزیوال در بازی) به خواننده ارائه می شود . او پسری هجده ساله است که در یک پارک تریلر زندگی می کند. پارزیوال تمام وقت خود را در بازی به عنوان راهی برای فرار از فقر زندگی واقعی خود سپری می کند، و به این ترتیب حتی قبل از اینکه از انگیزه خود برای بدست آوردن جایزه بازی به ما بگوید از شخصیت پارزیوال و از شرایط فردی او اطلاعاتی به ما داده می شود: "من انتخاب زیادی نداشتم. برنده شدن در این مسابقه راه فرار من بود. "
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
^ناظر کیفی کتاب^
ناظر کیفی کتاب
ارشد بازنشسته
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
12,720
40,337
مدال‌ها
25
به عنوان مثال در رمان "همسر مسافر زمان"، ادری نیفنگر در همان خطوط آغازین کتاب مستقیماً انگیزه شخصی کِلر را از طریق روایت اول شخص به ما ارائه می دهد : تنهایی ناشی از دوست داشتن مردی که به طور غیر ارادی در زمان سفر می کند
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
^ناظر کیفی کتاب^
ناظر کیفی کتاب
ارشد بازنشسته
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
12,720
40,337
مدال‌ها
25
از یافتن انگیزه درونی شخصیت اصلی داستان خود نترسید و از آن برای آشکار کردن آرک های خارجی استفاده کنید و علاوه بر این از بیان صریح آن انگیزه نیز واهمه نداشته باشید. پنهان کردن انگیزه شخصیت اصلی از خواننده تنها باعث می شود که خواننده نسبت به نیروی محرکه شخصیت اصلی داستان بی اطلاع بماند.
 
بالا پایین