جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی چگونه در نوشته‌ها کشمکش ایجاد کنیم؟

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته جمع‌آوری نکات توسط STARLET با نام چگونه در نوشته‌ها کشمکش ایجاد کنیم؟ ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 454 بازدید, 29 پاسخ و 2 بار واکنش داشته است
نام دسته جمع‌آوری نکات
نام موضوع چگونه در نوشته‌ها کشمکش ایجاد کنیم؟
نویسنده موضوع STARLET
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط STARLET
موضوع نویسنده

STARLET

سطح
1
 
⁦⁦୧⁠(⁠ارشد بخش ادبیات)⁠୨⁩
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
شاعر آزمایشی
کپیست انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Feb
3,461
14,849
مدال‌ها
4
قسمتی از کتاب نویسنده:

«نمونه هایی از «کشمکش درونی» در داستان ها

پشت سرش دیوارها پر از آتش بازی های سبز و زرد و نارنجی بود که رنگ می پاشیدند و با صدایی کاملا شبیه موسیقی طبل هندی، دهل و سنج می خروشیدند. دهانش تکان خورد و چیزی گفت و اما صدای بلند دستگاه مانع رسیدن صدای او شد. «بیتی» پیپش را به کف دست صورتی رنگ زد تا خاکسترهایش را وارسی کند. انگار نمادی هستند که برای معنایشان باید واکاوی و جست و جو شوند. گفت: «باید بفهمی که تمدن ما اینقدر گسترده و بزرگه که نمی شه اقلیتامون رو ناراحت و تحریک نکنیم. از خودت بپرس، ما توی این کشور بیشتر از همه چی می خوایم؟ مردم می خوان شاد باشن، درسته؟ توی تموم زندگیت این رو نشنیدی؟ مردم می گن می خوایم شاد باشیم. خب، واقعا نیستن؟ مدام به جنب و جوش درشون نمی آریم، سرگرم‌شون نمی کنیم؟ اصلا برای همین زنده ایم، نه؟ برای لذت و خوشی، برای هیجان، نه؟ و باید اعتراف کنی که فرهنگمون برامون کلی از این چیزا می‌آره.»—از کتاب «فارنهایت 451» اثر «ری بردبری
 
موضوع نویسنده

STARLET

سطح
1
 
⁦⁦୧⁠(⁠ارشد بخش ادبیات)⁠୨⁩
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
شاعر آزمایشی
کپیست انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Feb
3,461
14,849
مدال‌ها
4
«عطش مبارزه» اثر «سوزان کالینز»


«کتنیس اِوِردین» به منظور حفظ جان خواهرش داوطلب می شود تا در یک رقابت مرگبار که توسط حکومت برپا شده، شرکت کند. او تمایلی به کشتن رقیبان خود ندارد اما با خانواده ای که برای بقا به او متکی هستند، «کتنیس» چاره ای جز پیروزی در مسابقه ندارد. ترس، وظیفه و نیاز در هم می آمیزند و «کتنیس» برای زنده ماندن به مبارزه ادامه می دهد، و همزمان تلاش می کند روح خود را به حکومتی نبازد که او و خانواده اش را مورد ستم قرار داده است.


 
موضوع نویسنده

STARLET

سطح
1
 
⁦⁦୧⁠(⁠ارشد بخش ادبیات)⁠୨⁩
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
شاعر آزمایشی
کپیست انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Feb
3,461
14,849
مدال‌ها
4
قسمتی از کتاب نویسنده:

به کابوسی دچار می شوم که به رغم بیدار شدن‌های مکرر، هر بار هراسی هولناک تر انتظارم را می کشد. تمام آنچه که بیش از هر چیزی مرا به وحشت می اندازد، تمام آنچه که می ترسم برای دیگران پیش بیاید، با چنان جزئیات روشن و واضحی نمود پیدا می کند که جز باور حقیقی بودنشان، تصور دیگری نمی توانم داشته باشم. هر بار که بیدار می شوم، با خود فکر می کنم، بالاخره تمام شد، اما تمام نمی شود. تنها شروع فصل جدیدی از رنج و عذاب است. چند بار باید شاهد مرگ «پریم» باشم؟ آخرین لحظات پدرم دوباره در ذهنم زنده شود؟ احساس کنم بدنم تکه تکه می شود؟ ماهیت عملکرد زهر زنبورهای ردیاب این گونه است، بسیار دقیق ساخته شده تا محل احساس ترس را در مغز هدف قراردهد.—از کتاب «عطش مبارزه» اثر «سوزان کالینز
 
موضوع نویسنده

STARLET

سطح
1
 
⁦⁦୧⁠(⁠ارشد بخش ادبیات)⁠୨⁩
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
شاعر آزمایشی
کپیست انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Feb
3,461
14,849
مدال‌ها
4
«ارباب حلقه ها» اثر «جی. آر. آر. تالکین»


«آراگورن» پادشاه حقیقیِ و گمشده ی قلمرو «گوندور» است. تقدیر بر این است که او باید تاج و تخت را به دست آورد، اما «آراگورن» در تحقق بخشیدن به این پیشگویی، درنگ می کند و هراس این را دارد که همان فسادی که در رگ های پیشینیان او جریان داشته، او را نیز به سوی تاریکی خواهد کشید و باعث رنج مردمش خواهد شد.




 
موضوع نویسنده

STARLET

سطح
1
 
⁦⁦୧⁠(⁠ارشد بخش ادبیات)⁠୨⁩
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
شاعر آزمایشی
کپیست انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Feb
3,461
14,849
مدال‌ها
4
قسمتی از کتاب نویسنده:

حدود یک مایل آن طرف تر از «پارت گالن»، در یک محوطه ی بی درخت کوچک نه چندان دور از دریاچه، «بورومیر» را پیدا کرد. نشسته و پشتش را به تنه ی درختی عظیم تکیه داده بود، و انگار که داشت استراحت می کرد. اما «آراگورن» دید که تیرهای پَرسیاه بسیاری تنش را سوراخ کرده است؛ هنوز شمشیرش را به دست داشت، اما تیغه ی آن از نزدیک قبضه شکسته بود؛ شاخش دو تکه شده و کنارش افتاده بود. تعداد زیادی از اورک ها کشته و گرداگرد او و زیر پایش کپه شده بودند. «آراگورن» در کنار او زانو زد. «بورومیر» چشمانش را باز کرد و کوشید سخن بگوید. سرانجام کلمات آهسته بیرون آمدند. گفت: «سعی کردم که حلقه را از «فرودو» بگیرم. متأسفم. تاوانش را پرداختم.» نگاهش روی دشمنانی که به خاک افکنده بود، سرگردان ماند؛ دست کم بیست تن بودند. «آن ها را بردند، هافلینگ ها را، اورک ها آن ها را بردند. فکر نمی کنم مرده باشند. اورک ها اسیرشان کردند.» مکث کرد و چشمانش از خستگی بسته شد.—از مجموعه «ارباب حلقه ها» اثر «جی. آر. آر. تالکین»
 
موضوع نویسنده

STARLET

سطح
1
 
⁦⁦୧⁠(⁠ارشد بخش ادبیات)⁠୨⁩
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
شاعر آزمایشی
کپیست انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Feb
3,461
14,849
مدال‌ها
4
هملت» اثر «ویلیام شکسپیر»


یکی از مشهورترین نمونه های «کشمکش درونی» در ادبیات، در داستان «هملت» به چشم می خورد؛ نمونه ای کلاسیک از نبرد یک شخصیت با شیاطین درون. در این نمایشنامه، روح پدر «هملت» به او می گوید که به قتل رسیده و «هملت» باید انتقام خونش را بگیرد. در طول داستان، «هملت» با این کشمکش رو به رو است که آیا واقعا کسی پدرش را به قتل رسانده، و این که چگونه باید به روشی مناسب به دنبال انتقام باشد. تک گوییِ معروفِ «بودن یا نبودن» در این اثر، نشان دهنده ی مواجهه ی «هملت» با «کشمکش درونی» و تردیدهایش نسبت به خودش است.


 
موضوع نویسنده

STARLET

سطح
1
 
⁦⁦୧⁠(⁠ارشد بخش ادبیات)⁠୨⁩
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
شاعر آزمایشی
کپیست انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Feb
3,461
14,849
مدال‌ها
4
قسمتی از کتاب نویسنده:


بودن یا نبودن: مسئله این است. آیا خِرَد را بایسته تر آن که به تیرها و تازیانه های زمانه ی ظالم تن سپاریم، یا بر روی دریایی از درد سلاح برکشیم، به آن بتازیم و عمرش را به سر آوریم؟ مُردن، خوابیدن—دیگر هیچ؛ و با خواب رفتن، بگوییم که به دلواپسی ها و هزاران هراسِ طبیعی که تن وارث آن است، پایان داده ایم. این فرجامی است بس خواستنی. مُردن، خوابیدن—خوابیدن، شاید خواب دیدن: آری، مشکل همین جاست، زیرا در آن خوابِ مرگ، آن گاه که از این کالبد فانی رها شدیم، چه رویاهایی ممکن است از ره رسند، ما را به تردید افکنند. به همین سبب است که عمر سختی‌ها تا بدین حد دراز می شود؛ زیرا کیست که بتواند به تازیانه ها و توهین های زمانه، ستم ستمگران، خواری خودستایان، آلام عشق ناکام، دیرکرد قانون، بی شرمی دیوانیان، و پاسخ ردی که مردمان متین از دون مایگان می شنوند، تن دهد حال آن که می توانست با دشنه ای برهنه خود را برهاند؟—از کتاب «هملت» اثر «ویلیام شکسپیر»
 
موضوع نویسنده

STARLET

سطح
1
 
⁦⁦୧⁠(⁠ارشد بخش ادبیات)⁠୨⁩
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
شاعر آزمایشی
کپیست انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Feb
3,461
14,849
مدال‌ها
4
نکات مهم دیگر:

در مورد ایجاد کشمکش در یک رمان زیاد صحبت می شود، اما این نکته را نباید فراموش کنیم که فقط به خاطر داشتن کشمکش، کشمکش را ایجاد نکنیم. کشمکشی که در داستان ایجاد می کنیم باید دارای اهمیت باشد.
 
موضوع نویسنده

STARLET

سطح
1
 
⁦⁦୧⁠(⁠ارشد بخش ادبیات)⁠୨⁩
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
شاعر آزمایشی
کپیست انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Feb
3,461
14,849
مدال‌ها
4
شخصیت های داستانی ما نباید در مورد مسائل ناچیز بحث کنند. آنها نباید وقت خوانندگان ما را با کشمکشی که هیچ ارتباطی با پیرنگ ندارد بگیرند. این کشمکش بخشی از داستان گذشته (backstory) و بخشی از داستان فعلی است. به یاد داشته باشید که نوشتن داستان، مانند نمایش های تلویزیونی واقع نما (Reality show) نیست و قرار نیست در مورد هر موضوع بی ربط چیزی بخوانیم یا به گفتگوهای خسته کننده گوش دهیم.
 
موضوع نویسنده

STARLET

سطح
1
 
⁦⁦୧⁠(⁠ارشد بخش ادبیات)⁠୨⁩
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
شاعر آزمایشی
کپیست انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Feb
3,461
14,849
مدال‌ها
4
چگونه می توانیم از کشمکش در رمان های خود بیشترین بهره را ببریم؟

ویژگی های کشمکش در داستان
کشمکش در صورتی در داستان اهمیت دارد که ویژگی های زیر داشته باشد:

خاص باشد
جذاب باشد
مسئله ای جدی باشد
فوریت داشته باشد
شخصی باشد
کشمکش باید در طول داستان شما رشد کند. هنگامی که کشمکش را تعریف کردید، خواننده را جذب داستان خود کردید، اطمینان حاصل کردید که آنچه باعث ایجاد تنش می شود برای شخصیت های شما دارای فوریت و شخصی است، در آن صورت است که می توانید اجازه دهید این تهدید بیشتر و بیشتر شود.

ساختن کشمکش در داستان یک هنر است. در اینجا از کتاب "عطش مبارزه" (بازی های گرسنگی The Hunger Games) به عنوان یک مثال استفاده می شود تا کارکرد کشمکش را توضیح دهیم.
 
بالا پایین