جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی چگونگی پرورش مهارت انشا نویسی...

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته آموزشات انشاء‌نویسی توسط EMMA- با نام چگونگی پرورش مهارت انشا نویسی... ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 1,031 بازدید, 40 پاسخ و 3 بار واکنش داشته است
نام دسته آموزشات انشاء‌نویسی
نام موضوع چگونگی پرورش مهارت انشا نویسی...
نویسنده موضوع EMMA-
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط EMMA-
موضوع نویسنده

EMMA-

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Oct
4,125
18,181
مدال‌ها
3
مرحله حين نوشتن
در هنگام نوشتن آرامش ايجاد شود، توضيح داده نشود زيرا سيالي فكر به هم مي خورد به قول اريكسون: (راهنمايي نكنيد، همدلي كنيد)
معلم نيز با دانش آموزان شروع به نوشتن كند، ولي اولين نفر نباشد كه مي خواند.
 
موضوع نویسنده

EMMA-

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Oct
4,125
18,181
مدال‌ها
3
اول در دفتر بنويسد بعد در كتاب وارد نمايد
مرحله پس از نوشتن
1) بعد از نوشتن هر دانش آموز مي تواند متن خودش را بخواند.
2) دانش آموز ديگري مي تواند، انشاي دوستش را بخواند.
3) نوشته هاي آنان را با هم عوض كرده و از آنها مي خواهيم تا انشاي يكديگر را بخوانند و نظر خويش را در پايين ورقه بنويسند.
4) انشاي خود را در مراسم صبحگاهي بخوانند.
5) انشاي خود را روي ديوار كلاس نصب كنند.
6) از دانش آموزان دعوت مي شود انشاي خود را در دفتر نزد همكاران بخوانند.
7) مطالب نوشته شده را براي روز نامه، مجلات و صدا و سيما ارسال كنند.
8) دفتري تحت عنوان (كتاب ما، كتاب همه) تهيه شود.
 
موضوع نویسنده

EMMA-

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Oct
4,125
18,181
مدال‌ها
3
مواردي كه در بررسي انشاي دانش آموزان بايد در نظر داشته باشيم
1) زيبايي هاي انشاي دانش آموزان را در كلاس بيان نماييم. پس ابتدا موارد مثبت نوشته ها را ذكر كنيم سپس به موارد اشتباه بپردازيم.
2) هيچ گاه انشاي دانش آموزي را با انشاي دانش آموز ديگر مقايسه نكنيم.
3) هيچ گاه انشاي دانش آموز را با اندوخته هاي ذهني خود مقايسه نكنيم.
4) به نكات نگارشي و ساختار جمله ها توجه كنيم.
5) به دانش آموزان ديگر اجازه دهيم در بيان قوت و ضعف يك نوشته اظهار نظر نمايند به گونه اي كه به نويسنده ي آن از لحاظ روحي لطمه اي وارد نشود.
6) وقتي متن انشا توسط دانش آموز قرائت شد معلم حتما آن نوشته را پس از قرائت نزد خود بررسي نمايد.
7) انشا خلاقيت است. كميت نوشته مهم نبوده بلكه كيفيت آن مد نظر مي باشد.
 
موضوع نویسنده

EMMA-

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Oct
4,125
18,181
مدال‌ها
3
معيارهاي ارزشيابي انشا
1) زيبا، زنده و متفاوت نوشتن
2) درك كردن موضوع
3) دارا بودن شروع و پايان مناسب
4) پاكيزه نوشتن
5) رعايت بند نويسي و جمله (علائم نگارشي)
 
موضوع نویسنده

EMMA-

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Oct
4,125
18,181
مدال‌ها
3

آموزش انشا
1) نوشتن پاره موضوع
(پاره موضوع ها شروع را آسان كرده و گرد آوري اطلاعات را راحت مي كند. )
2) نوشتن جمله براي هر پاره موضوع
3) اصلاح جملات از نظر نگارشي
4) مرتب كردن جملات در هر پاره موضوع
5) مرتب كردن همه ي جملات
6) نوشتن جملات مرتب شده از روي تابلوي كلاس و خواندن آن
 
موضوع نویسنده

EMMA-

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Oct
4,125
18,181
مدال‌ها
3
تا اين قسمت از بحث ما پيرامون آموزش انشا در كلاس انجام مي شود كه ممكن است دو جلسه نيز به طول انجامد.
 
موضوع نویسنده

EMMA-

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Oct
4,125
18,181
مدال‌ها
3
در منزل نوشتن موضوع توسط فراگيران به كمك همين نوشته ها با استفاده از ضرب المثل ها، سخنان بزرگان
آرايه هاي ادبي از طريق تحقيق صورت مي گيرد.
 
موضوع نویسنده

EMMA-

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Oct
4,125
18,181
مدال‌ها
3
در منزل نوشتن موضوع توسط فراگيران به كمك همين نوشته ها با استفاده از ضرب المثل ها، سخنان بزرگان
آرايه هاي ادبي از طريق تحقيق صورت مي گيرد.
 
موضوع نویسنده

EMMA-

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Oct
4,125
18,181
مدال‌ها
3
راهكارهايي جهت تقويت نگارش و انشا

1) تقويت بيان شفاهي و مهارت هاي زبان آموزي
2) پيدا كردن كلمات مترادف، متضاد براي افزايش گنجينه ي لغات
3) تمرين براي پيدا كردن كلمات هم قافيه
4) جمله سازي به صورت شفاهي و مسابقه به صورت كامل كردن جمله به صورت شفاهي
5) تكميل جملات ناقص
6) ساختن جمله با توجه به تصاوير و نوشتن انشاي ساده در مورد يك تصوير (قصه هاي تصويري)
7) دادن چند كلمه و به كار بردن آنها در جمله و يا به صورت پيوند مضحك
8) خواندن داستان و بيان شفاهي
9) خلاصه كردن يك متن يا داستان
10) بازنويسي يك داستان به صورت تغيير شخصيت هاي داستان
11) تكميل يك متن نيمه تمام
12) خاطره نويسي
13) گزارش نويسي
14) تكميل داستان نيمه تمام
15) دادن موضوعات ملموس در ارتباط با زندگي كودك
16) انشاي مصور: درباره ي موضوعي جست و جو كنند، تصوير پيدا كنند و درباره ي آن بنويسند.
17) نقاشي: موضوعي براي نقاشي بدهيم، بعد از روي نقاشي داستان بنويسند.
 
موضوع نویسنده

EMMA-

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Oct
4,125
18,181
مدال‌ها
3
18) استفاده از احساس: از دانش آموزان بخواهيم چشمان خود را ببندند و خود را مثلا در يك فصل از سال تصور كنند، سپس احساس و حالات خود را بنويسند.
19) تصاوير مبهم: اين تصاوير به دانش آموزان داده شود و در مورد تصاوير آنچه در ذهن دارند بنويسند.
20) مسابقه: موضوعي به دانش آموزان داده و از آنها بخواهيم در مورد موضوع صحبت كنند.
21) نوشتن انشا به صورت گروهي: موضوعي به بچه ها داده سپس از آنها مي خواهيم تك تك جمله هايي درباره ي آن بگويند و روي تخته بنويسند سپس از آنان مي خواهيم با استفاده از اين جملات انشا بنويسند.
 
بالا پایین