جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی کتاب قصه‌گویی به روش پیکسار | قوانینی برای روایت بر مبنای بهترین فیلم‌های پیکسار

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته نمایش‌نامه توسط -pariya- با نام کتاب قصه‌گویی به روش پیکسار | قوانینی برای روایت بر مبنای بهترین فیلم‌های پیکسار ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 192 بازدید, 10 پاسخ و 2 بار واکنش داشته است
نام دسته نمایش‌نامه
نام موضوع کتاب قصه‌گویی به روش پیکسار | قوانینی برای روایت بر مبنای بهترین فیلم‌های پیکسار
نویسنده موضوع -pariya-
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط -pariya-
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,088
53,792
مدال‌ها
12
دین موشوویتز نویسنده، فیلمنامه‌نویس، سخنران و مربی نویسندگی است. او در کتاب «قصه‌گویی به روش پیکسار» تلاش می‌کند الگوها و مکانیزم‌هایی را کشف و بررسی کند که باعث جذابیت و تأثیرگذاری بالای فیلم‌های پیکسار شده‌اند. همچنین در کتاب حاضر کانون توجه نویسنده بیشتر بر عناصر ایده و شخصیت در فیلم‌‌های پیکسار متمرکز است.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,088
53,792
مدال‌ها
12
کتاب صدوسی صفحه‌ای قصه‌گویی به روش پیکسار در یازده‌ فصل ارائه شده و با ترجمۀ صوفیا نصرالهی در نشر «چتر فیروزه» منتشر شده است. در مطلب پیش رو کوشیده‌ام تا آنچه را که در کتاب حاضر برای یک فیلمنامه‌نویس دارای ارزش و اهمیت است حتی‌الامکان کوتاه و خلاصه بیان کنم
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,088
53,792
مدال‌ها
12
ایدۀ مرکزی فیلمنامه در کتاب قصه‌گویی به روش پیکسار

ایدۀ مرکزی فیلمنامۀ خود را انتخاب کنید و شخصیت اصلی را در نامساعدترین موقعیت ممکن قرار دهید:

ایدۀ مرکزی فیلمنامۀ شما دربارۀ چیست؟ ایدۀ مرکزی فیلمنامۀ خود را بیابید و دائماً حواس‌تان را جمع کنید که داستان‌تان از محیط ایدۀ مرکزی دور نشود. ایدۀ مرکزی را مانند بذری تجسم کنید که باید در داستان‌تان جوانه بزند، و آنچه را که بخشی از این بذر نباشد بی‌تردید بخشی از داستان‌‌تان هم نخواهد بود، پس بی‌رحمانه آن را هرس کنید.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,088
53,792
مدال‌ها
12
با این حال ایدۀ مرکزی باید امکانات زیادی برای خلق لحظات دراماتیک در اختیارتان بگذارد، زیرا که شخصیت‌های غمگین در موقعیت‌های نامساعد توجه تماشاگر را برمی‌انگیزند. به بیانی دیگر همۀ ما انسان‌ها مشتاقیم که در موقعیت مناسبی از آرامش برخوردار باشیم، ولی آنگاه که یک موقعیت نامساعد آرامش ما را به هم‌ بریزد، ناگزیریم تا بلافاصله اقدام کنیم و موقعیت مساعد پیشین خود را بازیابیم یا این که با موقعیت تازه خود را تطبیق دهیم.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,088
53,792
مدال‌ها
12
از این رو شخصیت‌های پیکسار سرسختانه می‌کوشند تا موقعیت مساعدی را که از دست داده‌اند بازیابند، این سرسختی شخصیت سبب شکل‌گیری صحنه‌ها و مشکلات تازه‌ای برای داستان و خود شخصیت می‌شود. واکنش شخصیت‌ به موقعیت جدید، و رشد و تغییر او در مسیر این تلاش و سرسختی فیلم‌های پیکسار را تا حد اعلایی تکان‌دهنده و جذاب کرده است. چرا که پیکسار در گماردن شخصیت‌هایش در نامساعد‌ترین موقعیت‌های ممکن فوق‌العاده عمل می‌کند.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,088
53,792
مدال‌ها
12
بدون تردید این موقعیت نامساعد باعث رنج‌ و درد شخصیت خواهد بود. در اینجا ضروری است که تا حد ممکن این رنج‌ و درد را بکاوید تا خاطرجمع شوید که رنج‌ و دردی مشخص و نیرومند به شخصیت‌های خود داده‌اید، بدین ترتیب موفق خواهید شد تا صحنه‌ها و حرکاتی بیافرینید که روی شخصیت‌های شما به لحاظ احساسی مؤثر عمل خواهند کرد.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,088
53,792
مدال‌ها
12
خلق شخصیت‌های متقاعدکننده با استفاده از عقاید و تجارب گذشته

بی‌گمان یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی هر فیلمنامه‌نویسی بعد از انتخاب ایدۀ مرکزی خلق شخصیت‌های متقاعدکننده و باورپذیر خواهد بود. به همین خاطر فیلمنامه‌نویس باید همۀ بینش و ابتکار خود را برای آفریدن شخصیت‌های متمایز و منحصربه‌فرد به کار بگیرد، تا داستان، جهان و ظاهر شخصیت‌هایش واقعی به نظر برسند.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,088
53,792
مدال‌ها
12
اکنون خوب به شخصیت‌های داستان‌تان دقت کنید، چه چیزی برای آن‌ها اهمیت دارد؟ عقاید و باورهای آن‌ها دربارۀ عشق، مرگ، آزادی، زندگی و… چیست؟ این را نیز بدانید که هرچقدر عقاید شخصیت‌های شما ریشۀ عمیق‌تری در تجربه‌های تلخ و دردناک زندگی گذشتۀ آن‌ها داشته باشد، شخصیت‌هایتان عمق بیشتری می‌یابند و باورپذیرتر به نظر خواهند رسید
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,088
53,792
مدال‌ها
12
تأثیر یک هدف روشن در ایجاد همذات‌پنداری تماشاگر با شخصیت داستانی

اینکه تماشاگر فقط با ظاهر و دنیای بیرونی شخصیت‌ شما آشنا شود و او را دوست داشته باشد کافی نیست، بلکه ضروری است که تماشاگر با شخصیت فیلم شما نیز احساس همذات‌پنداری کند.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,088
53,792
مدال‌ها
12
برای ایجاد احساس همذات‌پنداری در تماشاگر به شخصیت خود یک هدف روشن بدهید و یک محرک و انگیزۀ قوی پشت این هدف بکارید. لزوماً انگیزه‌ای که به شخصیت خود می‌دهید باید آنقدر بزرگ و محرک باشد که شخصیت را به سوی هدفش روانه کند و او را ناچار سازد که در نهایت سرسختی ادامه بدهد و در مسیر رسیدن به هدفش دست از تلاش برندارد.
 
بالا پایین