جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی کپی رایتینگ چیست

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته جمع‌آوری نکات توسط -pariya- با نام کپی رایتینگ چیست ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 1,199 بازدید, 30 پاسخ و 0 بار واکنش داشته است
نام دسته جمع‌آوری نکات
نام موضوع کپی رایتینگ چیست
نویسنده موضوع -pariya-
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط -pariya-
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,731
55,927
مدال‌ها
11
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,731
55,927
مدال‌ها
11
کپی‌رایتر و استراتژیست محتوا

مقدمه‌ای بر کپی رایتینگ
پیش از پرداختن به مفاهیم کپی رایتیگ و کپی رایتر، ابتدا به سوالات زیر بیندیشید.

تابه‌حال شده خواندن یک متن یا دیدن پیامی تبلیغاتی میخکوب‌تان کند و تا مدتی درگیر آن شوید؟

آیا از خود پرسیده‌اید چه چیزی توانسته است توجه شما را تا این اندازه به خود جلب کند؟

اهداف اصلی ما از نوشتن متنی گیرا و جلب توجه خواننده چه چیزی می‌تواند باشد؟
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,731
55,927
مدال‌ها
11
اجازه دهید بحث را با متنی تبلیغاتی از دیوید اگیلوی (که لقب پدر کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی به او اطلاق شده است) شروع کنیم:

«بلندترین صدایی که در سرعت ۶۰ مایل بر ساعت، در رولز رویس جدیدتان می‌شنوید، صدای تیک تیک ساعت است.»
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,731
55,927
مدال‌ها
11
وقتی اگیلوی، تبلیغات رولز رویس را به عهده گرفت، به مدت سه هفته به مطالعه و بررسی ویژگی‌های فنی خودرو پرداخت. درنهایت این متن تبلیغاتی را نوشت که تا به امروز در صنعت تبلیغات جزو بهترین‌ها شناخته می‌شود.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,731
55,927
مدال‌ها
11
بقیۀ متنی که اگیلوی نوشته بود، ۶۰۷ کلمه داشت. شما را نمی‌دانم اما من برای خواندن ۶۰۷ کلمه بدون عنوانی خوب، وقت صرف نمی‌کنم.

هدف اصلی اگیلوی این نبود که کسی او را خلاق بداند، بلکه هدف اصلی، نوشتن متنی گیرا و جذاب بود به طوری که خواننده را ترغیب کرده و انگیزه‌ای برای اقدام در او ایجاد کند.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,731
55,927
مدال‌ها
11
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,731
55,927
مدال‌ها
11
حالا به سراغ اپل می‌رویم تا قدرت شخصیت‌پردازی و تصویرسازی قدرتمند ذهنی در مخاطب را ببینیم.

شعار تبلیغاتی معروف اپل یعنی «متفاوت فکر کن» را همه شنیده‌ایم. این متن تبلیغاتی به قدری قوی و تأثیرگذار نوشته‌شده است که خریدار به محض تهیۀ محصول، احساس می‌کند بخشی از نسلی شده است که به متفاوت اندیشیدن و متفاوت زیستن باور دارد.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,731
55,927
مدال‌ها
11
این متن تاثیرگذار می‌تواند مخاطب و مشتری را تا مدت‌ها با خود همسو و هم‌مسیر نگه دارد.

مهم نیست متن نوشته‌شده برای تبلیغ یک محصول باشد و یا حاوی پیامی برای گروهی ویژه از مخاطبان؛ مهم‌ترین نکته، تأثیرگذاری و ماندگاری پیامی است که منتقل می‌شود.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,731
55,927
مدال‌ها
11
مهم نیست متن نوشته‌شده برای تبلیغ یک محصول باشد و یا حاوی پیامی برای گروهی ویژه از مخاطبان؛ مهم‌ترین نکته، تأثیرگذاری و ماندگاری پیامی است که منتقل می‌شود.

با اصطلاحی که امروزه در صنعت تبلیغات و تولید محتوا به‌کار می‌رود،
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,731
55,927
مدال‌ها
11
می‌توانیم دیوید اگیلوی و نویسندۀ شعار تبلیغاتی اپل را یک کپی رایتر بنامیم.

قبل از اینکه به تعریف واژه‌های کپی رایتینگ و کپی رایتر بپردازیم، برای اینکه فضای ذهنی ما به هم نزدیک‌تر شود، بهتر است با اصول نگارش این‌گونه متون آشناتر شویم.
 
بالا پایین